AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Er i et relativt ferskt forhold . Ble sammen i sommer men har kjent hverandre lengere. Jeg er ganske sjalu av meg fordi om jeg virkelig prøver la være, som da gjør jeg trenger litt ekstra bekreftelser og overtenker også lett. Har vært ærlig med dette hele veien at jeg er veldig usikker.. i sommer hadde han planlagt kano og telttur med en ekskjæreste , syns det var sjukt ubehagelig men jeg sa ingenting før han spurte, da var jeg ærlig og sa jeg syns ikke dette var greit , da avlyste han på eget initiativ. Han hadde også planlagt et besøk av en annen eks, de skulle være i en campingvogn, jeg reagerte også på dette og han avlyste . Jeg var ikke invitert. Ble veldig letta og glad. Nå hadde vi en diskusjon her en lørdag da avviste han i sengen, jeg følte meg ikke bra og hadde bare lyst ligge i armene uten noe annet, da ble han fornærmet og jeg endte med å stå opp da jeg følte alt ble bare beklemt og vondt . Da dro han frem disse turene fra i sommer som jeg hadde reagert på, hvor han følte han ikke kunne ha venner, alt skulle skje på mine premisser og mine behov kom alltid først.jeg vet virkelig ikke om jeg er urimelig eller hva.. han er veldig opptatt av dette med venninner og da spesielt ekser. Som jeg sa jeg syns det er ubehagelig tenke på at han skal henge med sine ekser som han har delt sin intimitet med, og ser liksom ikke hvorfor han har det behovet. Han kan gjerne ha telefon kontakt men jeg vil ikke ha dem hjem til oss eller at dem skal drive dra på turer sammen. Vi er voksne mennesker så er ikke snakk om no ungdomsforelskelser heller. Anonymkode: 62714...988
exictence Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Du har helt rett. Eller du skal også selvsagt da være invitert og være med på turene. kan du ikke, så avlyser han også. 1
Snok1 Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Dere passer ikke sammen. Det vil bare bli verre og dere gjør hverandre ulykkelige.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Jeg syns det er helt rimelig å bli litt satt ut at typen skal på telttur med eks 1 og campingvogn tur med eks 2. Hadde ikke skjedd i mitt forhold uten at jeg hadde sagt min mening heller akkurat. Om det så hadde vært en større gruppe og eksen tilfeldigvis er felles venn som e rmed hadde jeg sikkert kunnet gått med på det men det hadde ikke væry veldig behagelig. Jeg har også en eks som jeg ser på som en venn ennå. Jeg møtes han ikke på privaten alene men vi har felles venner og har møttes slik i gruppe et par ganger siden bruddet. Dette har jeg åpen dialog om med min nåværende samboer. Han har fult lov til å si at det blir for mye hvis det føles slik. Akkurat slik har jeg også rett til hvis han skulle finne på å henge med sin eks. Om han absolutt MÅ ha eksene i livet på den måten er dere nok ikke lik på dne måten og det kan fort skape mer problemer. Her må man enten møtes halvveis eller ja ha et kompromiss på et eller annet vis. Lykke til. Anonymkode: 5954c...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er i et relativt ferskt forhold . Ble sammen i sommer men har kjent hverandre lengere. Jeg er ganske sjalu av meg fordi om jeg virkelig prøver la være, som da gjør jeg trenger litt ekstra bekreftelser og overtenker også lett. Har vært ærlig med dette hele veien at jeg er veldig usikker.. i sommer hadde han planlagt kano og telttur med en ekskjæreste , syns det var sjukt ubehagelig men jeg sa ingenting før han spurte, da var jeg ærlig og sa jeg syns ikke dette var greit , da avlyste han på eget initiativ. Han hadde også planlagt et besøk av en annen eks, de skulle være i en campingvogn, jeg reagerte også på dette og han avlyste . Jeg var ikke invitert. Ble veldig letta og glad. Nå hadde vi en diskusjon her en lørdag da avviste han i sengen, jeg følte meg ikke bra og hadde bare lyst ligge i armene uten noe annet, da ble han fornærmet og jeg endte med å stå opp da jeg følte alt ble bare beklemt og vondt . Da dro han frem disse turene fra i sommer som jeg hadde reagert på, hvor han følte han ikke kunne ha venner, alt skulle skje på mine premisser og mine behov kom alltid først.jeg vet virkelig ikke om jeg er urimelig eller hva.. han er veldig opptatt av dette med venninner og da spesielt ekser. Som jeg sa jeg syns det er ubehagelig tenke på at han skal henge med sine ekser som han har delt sin intimitet med, og ser liksom ikke hvorfor han har det behovet. Han kan gjerne ha telefon kontakt men jeg vil ikke ha dem hjem til oss eller at dem skal drive dra på turer sammen. Vi er voksne mennesker så er ikke snakk om no ungdomsforelskelser heller. Anonymkode: 62714...988 Det der er noe det verste som finnes av "kvaliteter" på folk. Huff. Synes direkte synd på fyren. Anonymkode: ec4a5...f98 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 Jeg reagerer mest på at han ble sur da du avviste han, og dermed dro opp dette med de turene igjen. Om han ut fra dette mener at alt skal skje på dine premisser, så er det kanskje ikke liv laga for dette forholdet. Anonymkode: dca4a...a8a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Hvorfor driver han og avtaler turer med ekser i hytt og pine? Og hvorfor blir ikke du invitert med? Bra han avlyste, selv om jeg ser på det som en selvfølge. Anonymkode: 21fb1...5be
Embla Othea Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Jeg er helt enig med deg ts. Selvfølgelig skal du være med på turene.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Jeg hadde en eks som deg, og jeg forstår kjæresten din veldig godt. Jeg har flere kamerater enn venninner. Jeg er også gode venner med noen av mine ekser, og vi prates og møtes når det passer. At jeg delte opplevelser med dem (vi har felles hobbyer eksen min ikke holder på med) eller at jeg tok en kaffe med dem var lite akseptert fra hans side, selv om det var null romantikk mellom oss da. Hadde det vært en eks som tydelig ville ha meg tilbake, så hadde jeg ikke hatt problemer med å forstå reaksjonen, men slik var det ikke. Grunnen var at jeg hadde ligget med dem før, og da kunne skje igjen selv om det ikke fantes noen grunnlag for han å trekke de konklusjonene. Jeg følte dette begrensende, som at han ikke stolte på meg, og som at jeg måtte velge mellom vennene mine og han. At jeg i stor grad skulle tilpasse meg hans behov fordi han var usikker og sjalu. Av at jeg omtaler han som «eks», skjønner du hvordan det endte. Jeg mener at man ikke har noen rett til å begrense den annens sosiale omgangskrets på denne måten. En kan velge om en vil stole på hverandre eller ikke. For min del er det helt uinteressant å være sammen med noen som ikke stoler på meg, og som hele tiden må ha bekreftelse. Jeg vil ikke si at en av dere har rett og den andre feil, men det virker tydelig at dere ikke er en god match på dette området. Anonymkode: 8e9a2...be9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor driver han og avtaler turer med ekser i hytt og pine? Og hvorfor blir ikke du invitert med? Bra han avlyste, selv om jeg ser på det som en selvfølge. Anonymkode: 21fb1...5be Jeg ser ikke på det som en selvfølge. Hvis forholdet mellom han og eksen faktisk er rent vennskapelig, så ser jeg ingen grunn til at han ikke kan omgås eksen som en hvilken som helst annen venn. I min bok betyr at det ikke er et behov for at nåværende kjæreste nærmest skal være med anstand, hvis ikke hennes nærvær er naturlig. Anonymkode: 8e9a2...be9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Hva er rekkefølgen her? Hadde han planlagt sommerens kano+telttur med eks-venninne#1 og campingtur med eks-venninne#2 før dere ble sammen? Anonymkode: 2683c...6f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå