Gå til innhold

"Du er sjalu" er det klassiske svaret til alle folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk ikke har noe saklig å svare, så kommer den der. Hvis noen tillater seg å reagere på noe andre gjør, som ikke er alvorlig men som likevel noen kan synes er unødvendig. Eller om man har en mening om noe f.eks forskjellsbehandling.. Så må alltid en eller annen svare at du er sjalu. Går det ikke an å skjønne at det ikke behøver å være tilfelle, men at man kan ha en mening om at enkelte ting virker unødvendig og tåpelig.

Anonymkode: 7e71f...eeb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sjalu!

Anonymkode: 281e9...84e

Skrevet

Men da kan du vel si at jeg er ikke sjalu. Ikke la det gå inn på seg?

Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Men da kan du vel si at jeg er ikke sjalu. Ikke la det gå inn på seg?

Selvfølgelig sier jeg det. En diskusjon blir ødelagt når noen kommer med påstander som ikke har noe med deg å gjøre. Klarer ikke folk å tenke lenger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig sier jeg det. En diskusjon blir ødelagt når noen kommer med påstander som ikke har noe med deg å gjøre. Klarer ikke folk å tenke lenger?

Kanskje? Jeg forstår ikke hva du mener?

Jeg forstår at du reagerer når noen sier du er sjalu, og jeg svarte at du behøver ikke ta det til deg, eller reagere på det.

Men jeg er enig med deg at man ikke skal komme med påstander om hva andre føler, for det vet man jo bare selv.

Likevel kan det være greit å høre på andre, så velger man om hvordan man vil la seg påvirke av det, eller om man vil la seg påvirke i det hele tatt.

Det de andre sier, hender først og fremst om dem selv, ikke nødvendigvis deg. Måten du svarer på, eller reagerer, handler om deg :)

Skrevet

Kanskje en diskusjon blir ødelagt av det. Men ikke nødvendigvis. Det er vel påstander som gjør noen ganger at det holdes liv i diskusjonen og man motargumenterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...