Gå til innhold

Erfaringer med Corsodyl og tannkjøttbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har fått tannkjøttbetennelse i forbindelse med fremvekst av en visdomstann. Det er litt sårt/ømt, men ikke verre enn som så. Kan jeg behandle dette selv med Corsodyl? Noen som har erfaringer? Jeg har tannlegeskrekk, så vil helst prøve å unngå tannlege med mindre jeg absolutt må... 

Anonymkode: dbddb...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til tannlegen. Gjør du ikke det kan du risikere enormt med tannlegebesøk og vonde behandlinger fremover. Mye bedre å få sjekket det ut nå før det eventuelt blir verre. 

Anonymkode: 13eb2...aab

• Liker 3
Skrevet

Corosodyl er riktig behandling men du bør be om en sjekk hos tannlegen, hvis det er betennelse er det viktig å få ut visdomstannen. En visdomstann som ikke kommer frem og som gir betennelse vil gi deg enorme problemer.

Anonymkode: 4c1ab...a73

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker det innimellom hvis det er behov. Det funker bra👍🏻

Anonymkode: fe9f6...599

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja prøv med den tannskyll . Etter tre dager tror jeg det er bra. 

Anonymkode: fe9f6...599

• Nyttig 1
Skrevet

Corsodyl bør ikke brukes over tid da det gir misfarging på tennene. Du kan bruke det lokalt i området i noen dager. Ellers burde du kanskje ta en tur til tannlege, hvor du informerer om at du er nervøs, slik at du kan begynne å jobbe med å få et forhold til tannlegen. Regelmessige tannlegebesøk er veldig lurt for å oppdage ting tidlig og før de krever omfattende behandling. 

Anonymkode: 3d604...eac

Skrevet

Gå til tannlegen. Tannkjøttbetennelse kan behandles, for eksempel med laser.

Anonymkode: 92eb6...e38

Skrevet

Du kan alltids prøve corsodyl noen dager for å se om det gir seg. 
Men visdomstenner pleier ofte gi betennelser, og en tannlege må i så fall vurdere om tannen bør ut eller ikke. 

Jeg fikk betennelse rundt en av mine, som måtte ut. Så da måtte jeg akutt inn til tannlegen pga smerter ved betennelsen. Da brukte de mye tid på å skylle og pirke for å redusere betennelsen, så måtte jeg skylle ett par ganger om dagen før jeg kunne komme tilbake å trekke, og deretter igjen skylle noen dager. 

Anonymkode: 25d89...bc2

Skrevet

Jeg lot mine vokse ut før jeg tok de og når de vokste og jeg fikk vondt så tok jeg en qtips dunket i corsodyl og rengjorde bak, funket fint det og siden de fikk vokse skikkelig ut både oppe og nede var det heller ikke et problem å fjerne de.

Anonymkode: 7fef8...e4f

• Nyttig 3
Skrevet

Funker fjell, men ikke om tannen egentlig må ut.

Om det ikke gir seg ila noen dager med corsodyl må du til tannlege. 

Anonymkode: 53f23...c97

• Nyttig 1
Skrevet

har selv tannlegeskrekk og fikk fjernet visdomstenner, ble kjempe mye betennelse, corsodyl funker fjell, sammen med antibiotika. Men anbefaler deg til og ta kontakt med odontologi senteret om du har et I nærheten?

Anonymkode: 9b45a...2da

• Nyttig 1
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 7fec5...c53

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.11.2022 den 9.37):

Jeg tror jeg har fått tannkjøttbetennelse i forbindelse med fremvekst av en visdomstann. Det er litt sårt/ømt, men ikke verre enn som så. Kan jeg behandle dette selv med Corsodyl? Noen som har erfaringer? Jeg har tannlegeskrekk, så vil helst prøve å unngå tannlege med mindre jeg absolutt må... 

Anonymkode: dbddb...585

Har jeg hatt flere ganger.
Skyll med Corsodyl i 2-3 dager. Funker fjell hver gang på meg, og hos meg har det vært så ille at jeg ikke klarte å lukke munnen.

Anonymkode: 0720e...c65

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...