AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er 171 høy, og veier 50 kilo. Jeg får ikke bestemme av samboer hva jeg skal spise, og jeg forstår ikle hva dette kommer av. Jeg er ikke kraftig eller tykk i kroppen under hele tatt. Jeg er veldig slank, og er nærmest undervektig. Hadde jeg vært veldig overvektig så hadde jeg skjønt hvor det kom fra, men det er ikke tilfelle. Jeg lagde meg en pizza resutrante med mozzarella her om dagen, og han eksploderte og sa at jeg aldri kunne spise dette igjen. Jeg får ikke lov til å spise brød, ikke lov til å kjøpe pålegg, ikke pasta osv. Jeg må bare spise ting rundt kjøtt. Samboer har et stort problem med matinntak da han spiser ekstremt mye, og har lett for å gå opp i vekt. Men jeg har ikke det, så hvorfor må jeg spise nøyaktig det samme som han? Jeg har okke behov for å være på lavkarbo, og jeg synes det er så jævlig stygt at jeg ikke kan spise det jeg vil uten at han kjefter. Jeg har gjemt meg flere ganger når heg for eks har hatt lyst til å spise en liten sjokolade, fordi jeg ikke orker okke bitchinga hans Anonymkode: 42ee6...b2a 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Spør han. Anonymkode: cde29...242 5
Maskinfører Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 Høres ikke ut som det forholdet der er liv laga ☹️ 19 5
Populært innlegg MarianneE Skrevet 10. november 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 10. november 2022 Gjør deg selv en tjeneste for resten av livet: Gjør ham til en eks. 56 17
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Dette her er psykisk vold. Du må komme deg vekk! Anonymkode: 4513a...758 30 13
MollyJones Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 "men utenom det har vi det kjempefint".... Er dette slik du ønsker å ha det i et forhold? Du har fri vilje og bestemmer over deg selv. Forestill deg at din søster/venninne eller din datter beskrev dette i sitt forhold - hva hadde ditt råd til denne personen du er glad i vært? 23 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 MollyJones skrev (1 minutt siden): "men utenom det har vi det kjempefint".... Er dette slik du ønsker å ha det i et forhold? Du har fri vilje og bestemmer over deg selv. Forestill deg at din søster/venninne eller din datter beskrev dette i sitt forhold - hva hadde ditt råd til denne personen du er glad i vært? Selvfølgelig ønsker jeg ikke å ha det slik i et forhold. Hvem ønsker det? Jeg vil bare dra hjem til familien min - for der kan jeg spise og gjøre som jeg vil. Hvert fall for en periode. Anonymkode: 42ee6...b2a 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 MollyJones skrev (3 minutter siden): "men utenom det har vi det kjempefint".... Er dette slik du ønsker å ha det i et forhold? Du har fri vilje og bestemmer over deg selv. Forestill deg at din søster/venninne eller din datter beskrev dette i sitt forhold - hva hadde ditt råd til denne personen du er glad i vært? Og jeg hadde gitt i tips om å forlate Anonymkode: 42ee6...b2a 2 2
MollyJones Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig ønsker jeg ikke å ha det slik i et forhold. Hvem ønsker det? Jeg vil bare dra hjem til familien min - for der kan jeg spise og gjøre som jeg vil. Hvert fall for en periode. Anonymkode: 42ee6...b2a For en periode? Og så tenker du det er greit igjen å bli kjeftet på for at du tar egne valg? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og jeg hadde gitt i tips om å forlate Anonymkode: 42ee6...b2a Jeg vil vel si at dette er et godt tips. Så går det an å prøve å snakke med han en gang. Spørre hvor dette kommer fra og hvorfor han tenker at dette er en god måte å være kjæreste på? Er han selv redd for å bli trigget til å spise noe som ikke er bra for han? Kanskje kanskje kan du få han til å forstå at dette ikke er en allright måte å være på, men når en person først går hen å kjefter på den måten så kan det hende at det blir vanskelig for han å endre seg. Men, legger han seg helt flat, unnskylder og faktisk aldri behandler deg sånn igjen, så kanskje kanskje kan du gi han en ny sjanse, om du fortsatt har respekt for han. Endret 10. november 2022 av MollyJones skrivefeil 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Så moralen er at kan ikke ha spise hva han fordi han er på diett så får ikke du det heller? Sånn går det ikke ann å ha det. Det er mer frihet i et fengsel enn i hus med en samboer som din. Anonymkode: 627a2...a4c 15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er 171 høy, og veier 50 kilo. Jeg får ikke bestemme av samboer hva jeg skal spise, og jeg forstår ikle hva dette kommer av. Jeg er ikke kraftig eller tykk i kroppen under hele tatt. Jeg er veldig slank, og er nærmest undervektig. Hadde jeg vært veldig overvektig så hadde jeg skjønt hvor det kom fra, men det er ikke tilfelle. Jeg lagde meg en pizza resutrante med mozzarella her om dagen, og han eksploderte og sa at jeg aldri kunne spise dette igjen. Jeg får ikke lov til å spise brød, ikke lov til å kjøpe pålegg, ikke pasta osv. Jeg må bare spise ting rundt kjøtt. Samboer har et stort problem med matinntak da han spiser ekstremt mye, og har lett for å gå opp i vekt. Men jeg har ikke det, så hvorfor må jeg spise nøyaktig det samme som han? Jeg har okke behov for å være på lavkarbo, og jeg synes det er så jævlig stygt at jeg ikke kan spise det jeg vil uten at han kjefter. Jeg har gjemt meg flere ganger når heg for eks har hatt lyst til å spise en liten sjokolade, fordi jeg ikke orker okke bitchinga hans Anonymkode: 42ee6...b2a Hvorfor er du sammen med han egentlig? Spis det du ønsker og be han dra til helvete. Anonymkode: e8473...c7b 13 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 Du må komme deg bort før han tar over kontrollen over hele livet ditt. Anonymkode: f4256...6c8 11 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Da hadde jeg bestemt at vi ikke skulle dele hus mer. Anonymkode: f6787...cff 9 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 171 og 50 kg. Du vt at du da skal ligge 10 kg over. Og at du er under vektig Anonymkode: 3943c...819 10 8
Rights Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 Så han lever i lavkarbo verden. Kan det virke som. Høres derimot ut som han ikke har helt peiling på mat i det hele tatt, om han tror det kun er slik en skal leve. Pålegg er feks en super kilde til proteiner. I stedet for 4 Skiver, ta heller 1-2 med dobbelt pålegg på. Er visst litt mat nazi jeg og, men ikke faen om jeg skal styre andre. For det gjør han... Hans indre demon. Nei fy faen. Det der går ikke an. Be han ta seg en bolle, å kos deg med det du vil. Med måte 😁 kan legge på deg noen kg med god samvittighet. Alle sier slå opp, men går vel an og prøve å ta det opp med han. Om han er bra på alle andre måter som du sier. Men et stort rødt flagg er det.
LillaGorilla<3 Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 Tenker du at det er lurt å få unger med en sånn en? 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 171 og 50 kg. Du vt at du da skal ligge 10 kg over. Og at du er under vektig Anonymkode: 3943c...819 Er vel bare 4kg opp før hun er normalvektig. Anonymkode: cd633...f4f 1
tussi680 Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 Tror du trenger å komme deg fortest mulig ut av det forholdet. Som mange andre sier her. 3 2
MyMichelle Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Selvfølgelig ønsker jeg ikke å ha det slik i et forhold. Hvem ønsker det? Jeg vil bare dra hjem til familien min - for der kan jeg spise og gjøre som jeg vil. Hvert fall for en periode. Anonymkode: 42ee6...b2a Da gjør du det. Dra hjem til familien din. Du fortjener å bestemme over eget liv. Med mer avstand mellom dere kan du kanskje våge å spørre ham hvorfor han behandler deg slik. Han må jo vite at det ikke er normal oppførsel. Jeg tror hans oppførsel speiler hans behov for å dominere over deg. En hersketeknikk. Psykisk vold. Og jeg tror ikke han vil slutte uten videre. Lar du han holde på slik med deg, tror jeg det er stor sjanse for at han blir verre med tiden. Lykke til❣️ 8 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 Jeg mistet menstruasjonen i et helt år da jeg var så tynn som deg, Ts. Jeg ble tynn pga sykdom. Dvs jeg er 172 høy og ble et skjelett da jeg veide 50 kg. Det samboeren din driver med er faktisk psykisk vold og kontrollering. Det er vanlig å ta litt hensyn til en kjæreste som sliter med å slutte med drikking/røyking/overspising eller hva det enn er, men dette handler ikke om at du skal ta hensyn. Dette handler om at han mishandler deg! Anonymkode: 07e86...88a 12 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå