Maestro Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Okei, jeg og ei venninne diskuterte her. Hun følger influensere på snap. Jeg bryr meg ganske så mitt i rævva om de. Men! Hun skravla om ei, som ble da til en diskusjon oss mellom. Det er ei som sitter i stol. Er avhengig av BPA i hverdagen sin. Armene fungerer heller ikke slik som de skal. Nå har hun og mannen, planlagt og bli gravid og fikk sa baby til slutt. Men! Er dette som er mitt men her: for at hun moren skal kunne ha barnet "alene" når far er på jobb, så må BPA være assistent på dette også. Alt fra skifte bleie, holde baby mens mor ammer, da mor nekter og bruke flaske. Jeg tenker da, at får jo BPA mer ansvar, enn det h*n skal ha i utgangspunktet? Er det ikke feil og bevisst sette baby til verden, der man ikke kan ta seg av det selv? Er jeg slem, som mener at i dette tilfellet, passer det seg ikke med barn? En ting er og bli sittende i stol etter barn er fått. Men når mor er avhengig av BPA? Hun er nok en super mamma på alle måter, så misforstå meg rett her. Jeg mener at og få barn, er ikke noe man har rett eller krav på. Ikke er det en menneskerettighet heller. 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Det er et dilemma. Hadde dette skjedd før i tida eller i et fattig land, hadde enten ungen blitt tatt fra henne eller ikke overlevd. Større sannsynlighet for det i hvertfall. Ikke sikkert damen hadde levd selv en gang. Så kun biologisk sett er det veldig vanskelig. Men når man bor i et så rikt land som Norge så er sånt fullt mulig. Og da tenker jeg det må være greit. Hvorfor ikke bruke de mulighetene man har? Anonymkode: 36ed4...546
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #3 Skrevet 10. november 2022 En menneskerett er det jo ikke, men det å bli forelder er så ekstremt meningsfullt at alle i det minste bør få anledning til prøve. Jeg tipper at dette barnet, som er så veldig ønsket, får et godt liv. Anonymkode: c6b88...ff7 1
Maskinfører Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Både ja og nei man er jo født med evnen
Maestro Skrevet 10. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): En menneskerett er det jo ikke, men det å bli forelder er så ekstremt meningsfullt at alle i det minste bør få anledning til prøve. Jeg tipper at dette barnet, som er så veldig ønsket, får et godt liv. Anonymkode: c6b88...ff7 Er rart med det. Er en mor psykisk syk, men funksjonell. Så blir omsorgsevnen og sånn diskurert opp og ned i mente. Er det et fysisk handicap, skal selvfølgelig hun få lov og ha barn. Mest sannsynlig vil nok barnet få et godt liv, de er jo to(tre🙈) til dette her. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 De må gjerne få barn. Men da med støtte fra partner, familie og nettverk. Ikke på statens regning. I så fall burde de som drømmer om mange barn, men ikke føler de kan få det pga kapasitet, økonomi etc også få tilbud om assistenter for få drømmen sin realisert. Anonymkode: c7633...18f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Ingen har krav på å få barn men om man har lyst og mulighet er det ingenting i veien for å få det. Man kan være en like god mor selvom man trenger hjelp til løft og bleieskift. Å være en god mor handler om kjærlighet og tilstedeværelse for barnet og man er ikke mindre tilstede for barnet under bleieskift heller bare fordi en annen må løfte og mor holder barnet i hånden. Du er veldig dømmende syns jeg. Anonymkode: 60631...858
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De må gjerne få barn. Men da med støtte fra partner, familie og nettverk. Ikke på statens regning. I så fall burde de som drømmer om mange barn, men ikke føler de kan få det pga kapasitet, økonomi etc også få tilbud om assistenter for få drømmen sin realisert. Anonymkode: c7633...18f Disse bruker BPA daglig fra før av og en BPA hjelper med de tingene man trenger hjelp til. Det er ikke dyrere for staten om BPA støvsuger eller om BPA skifter bleier. Anonymkode: 60631...858 1
Maestro Skrevet 10. november 2022 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ingen har krav på å få barn men om man har lyst og mulighet er det ingenting i veien for å få det. Man kan være en like god mor selvom man trenger hjelp til løft og bleieskift. Å være en god mor handler om kjærlighet og tilstedeværelse for barnet og man er ikke mindre tilstede for barnet under bleieskift heller bare fordi en annen må løfte og mor holder barnet i hånden. Du er veldig dømmende syns jeg. Anonymkode: 60631...858 Jeg reflekterer 🙏 Sier ikke basta bom slik er det. Åpen for synspunkter og meninger🙂 Jeg er egentlig den siste personen som kan dømme - egentlig med mine greier 🙈
Maestro Skrevet 10. november 2022 Forfatter #10 Skrevet 10. november 2022 Som jeg satt og tenkte på: Er nok sannsynlig at dette er avklart med bpa på forhånd. Barnefaren stiller mye opp Samme gjelder familie Nå er heldigvis mye tilrettelagt for HC. Er nok masse kjærlighet i den familien 🧡 Forsto det slik at de har prøvd lenge.
Gjest ChadMcChadson Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Nei det er ingen menneskerettighet, men du ser alikvel at kvinner løper til sædbanker for å kjøpe kvalitetssæd.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 Jeg har vurdert å bli bpa, fordi de føles meningsfylt og hjelpe en funksjonshemmet i hverdagen, ikke for å være barnevakt Anonymkode: b9064...a5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Jeg og samboer diskuterte dette da jeg mener det ikke er en menneskerett og at enkelte absolutt ikke bør få barn. Likevel gjorde han meg oppmerksom på at det uansett hva man tenker folk bør er en menneskerett nettopp fordi man har muligheten. For at det ikke skal bli en menneskerett må jo staten gripe inn og velge ut hvem som skal få bli foreldre. Åpenbart vil jo ikke statlig kontroll være en holdbar løsning heller. Jeg skjønner det at folk kan si at å få barn ikke er en menneskerett, men da er det mer et utsagn i tråd med at absolutt ikke alle burde fått barn. De har jo fortsatt mulighet/rett til å få barn, og hvem skal da ta fra dem den? Ergo, det er en menneskerett men absolutt noen som ikke bør benytte seg av den. Dette er mye mer kompleks enn enten eller, og det er et misvisende utsagn fordi det som sies er egentlig ikke det som menes. Anonymkode: c760f...c61 1
Maestro Skrevet 10. november 2022 Forfatter #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og samboer diskuterte dette da jeg mener det ikke er en menneskerett og at enkelte absolutt ikke bør få barn. Likevel gjorde han meg oppmerksom på at det uansett hva man tenker folk bør er en menneskerett nettopp fordi man har muligheten. For at det ikke skal bli en menneskerett må jo staten gripe inn og velge ut hvem som skal få bli foreldre. Åpenbart vil jo ikke statlig kontroll være en holdbar løsning heller. Jeg skjønner det at folk kan si at å få barn ikke er en menneskerett, men da er det mer et utsagn i tråd med at absolutt ikke alle burde fått barn. De har jo fortsatt mulighet/rett til å få barn, og hvem skal da ta fra dem den? Ergo, det er en menneskerett men absolutt noen som ikke bør benytte seg av den. Dette er mye mer kompleks enn enten eller, og det er et misvisende utsagn fordi det som sies er egentlig ikke det som menes. Anonymkode: c760f...c61 Du sier mye bra her 🙏 Er vel mer en ting man sier, for og få frem et poeng. For ingen kan komme og nekte folk om å få barn. Jeg har ikke barn selv. Men har jo tanker og meninger om ting for det 🙈😬 Og spesielt her inne da, på. KåGe. Skal man få barn, så skal man være 100% fysisk og psykisk frisk og oppegående. Ha fast jobb, FOR GUDS SKYLD, IKKE VÆRE TRYGDA. Men, når det kommer til der det faktum er noen som får barn, å trenger en tredjeparts hjelp, så er det jo helt innafor? Jeg blir ikke klok på folk 🙈 Og jeg mener Ikke at barnet får et dårlig eller dårligere liv pga mor i stol. Noen begrensninger blir det jo, men man blir vandt til alt mulig så tenker at det ikke blir et problem. Og barn er ofte glad i foreldrene sine uansett 🧡 Om de er friske, syke, trygda, ingeniør eller hva enn det måtte være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå