AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #1 Skrevet 10. november 2022 Jeg sliter med vond hals, rennende/tett nese, hoste/slim, hodepine og har nå mistet en del smakssans. Hatt det i 5 dager nå og det minner om Corona som jeg hadde i februar, bare litt mildere og uten feber og muskelverk. Har tatt flere negative hurtigtester. Leser i avisen at å teste seg nå med hurtigtester er bortkastet tid. Er det fordi testene ikke virker på de nye variantene eller fordi det har lite å si hvilken virustype det er snakk om fordi alle er like ufarlige? Dere som har/har hatt Corona siste tiden, slo det it på hurtigtesten eller var det test hos legen? Anonymkode: 56d07...70a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #2 Skrevet 10. november 2022 Jeg hadde halsvondt og div forrige uke og fikk positiv på hurtigtest. Men først etter to døgn med symptomer Anonymkode: 95590...40a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #4 Skrevet 10. november 2022 Legesenteret jeg bruker vil at man tester seg før man kommer med luftveissymptomer. Ta vare på testene du. Vet aldri når man får bruk for dem. Anonymkode: 0e9d4...86c 5 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #5 Skrevet 10. november 2022 Nei de kaster vi ikke. Jeg vil vite om det er kovid jeg har fått igjen om jeg blir dårlig. Anonymkode: ad42d...956 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei de kaster vi ikke. Jeg vil vite om det er kovid jeg har fått igjen om jeg blir dårlig. Anonymkode: ad42d...956 Men testene slår omtrent aldri ut selv om man har Corona? Så gir mer en noen gang falsk trygghet. Jeg gikk i butikken i går tross symptomene, fordi jeg fikk negativ hurtigtest. Og så leser jeg at det kan være corona likevel fordi testene ikke funker… Anonymkode: 56d07...70a 1
Million Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men testene slår omtrent aldri ut selv om man har Corona? Så gir mer en noen gang falsk trygghet. Jeg gikk i butikken i går tross symptomene, fordi jeg fikk negativ hurtigtest. Og så leser jeg at det kan være corona likevel fordi testene ikke funker… Anonymkode: 56d07...70a Kan du linke til artikkelen der du leste dette? Jeg vil gjerne lese den. Jeg har også en stabel hjemmetester for covid, og har lurt på om de faktisk kan fungere pga viruset har jo mutert siden de ble produsert. Hvordan kan testene kjenne igjen et virus som har forandret seg så mye? tenker jeg. 2
Million Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Maskinfører skrev (4 timer siden): Sleng de i ovnen/peisen 🙂 Man slenger ikke medisinsk utstyr (eller gamle medisiner) i peisen. Man leverer det til apoteket for destruering. 3 6
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Om det er corona eller ikke spiller ingen rolle. Om du er skikkelig forkjøla og har andre som kan handle for deg så burde du ikke gå ut uansett. Corona er ikke noe farligere enn andre virus, men like irriterende å bli smittet av noen som bare kunne holdt seg hjemme.. Anonymkode: 80ece...3e9 6
Maskinfører Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 (endret) Million skrev (3 minutter siden): Man slenger ikke medisinsk utstyr (eller gamle medisiner) i peisen. Man leverer det til apoteket for destruering. Men dette var tester ikke medisiner Endret 10. november 2022 av Maskinfører
Million Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Men dette var tester ikke medisiner Ja, man slenger ikke tester i peisen. Det er bl.a. plast. Man brenner ikke sånt, det kan avgi farlige gasser. 2 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Men dette var tester ikke medisiner Hjelper ikke. En kaster ikke plastikk inn i peis/ovn. Anonymkode: c41eb...a0f 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg gikk i butikken i går tross symptomene, fordi jeg fikk negativ hurtigtest. Og så leser jeg at det kan være corona likevel fordi testene ikke funker… Anonymkode: 56d07...70a Og så? Dersom du er skikkelig syk, blir du hjemme under dyna. Dersom du bare er litt forkjøla, går du på butikken. Slik har vi alltid gjort det. Anonymkode: dd76d...5ee 3
Maskinfører Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper ikke. En kaster ikke plastikk inn i peis/ovn. Anonymkode: c41eb...a0f Det går
Million Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 Maskinfører skrev (9 minutter siden): Det går Er det farlig å brenne plast? Brenner du for eksempel plast, avfall eller impregnert materiale dannes det skadelige gasser som kan sive inn i boligen og rommene i huset. Det burde derfor ikke brennes søppel og byggavfall nære boliger eller borettslag. Derfor skal du ikke fyre med byggeavfall og søppel - LHL https://www.lhl.no › sunnere-bolig › oppvarming › der... 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 Om du har korona eller ikke spiller ingen rolle. Om du er syk bør du holde deg hjemme, er du litt forkjøla går det fint. Du kan fint gå på butikken med korona. Anonymkode: c7fb8...57a
Teyla Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 Det har vel ikke noe å si lengre om det er korona eller annen sykdom, så sånn sett trenger du ikke testene. Men sleng på deg et munnbind hvis du må ut, mange vil sette pris på det 😄 1 1
Teyla Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Om det er corona eller ikke spiller ingen rolle. Om du er skikkelig forkjøla og har andre som kan handle for deg så burde du ikke gå ut uansett. Corona er ikke noe farligere enn andre virus, men like irriterende å bli smittet av noen som bare kunne holdt seg hjemme.. Anonymkode: 80ece...3e9 Ikke bare irriterende å bli smitta, men selv en vanlig forkjølelse kan være farlig for noen. Under hele pandemien var det alltid folk som gnog på at munnbind ikka hjelper mot å bli smitta, men mot å smitte andre. Ønsker sterkt å normalisere å bruke munnbind når man er syk, slik som i Asia 🥳 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 Hadde corona forrige uke, slo rett ut på hjemmetest med en gang for alle mann. Har ikke hatt det tidligere, så derfor sjekket vi. Holdt oss hjemme da vi var syke (gikk på butikk sent på kveld med munnbind), dro på jobb igjen da de sterkere symptomene forsvant. Uansett hvilken infeksjon man har er det dritt å bli syk, så er fint å prøve å unngå å smitte andre! Anonymkode: 6ff2d...711 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 Million skrev (50 minutter siden): Ja, man slenger ikke tester i peisen. Det er bl.a. plast. Man brenner ikke sånt, det kan avgi farlige gasser. https://www.nrk.no/livsstil/plasten-du-kildesorterer-riktig-blir-ofte-brent-1.15072875 Anonymkode: 05680...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå