AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Kort fortalt. Mitt barn har alltid vært sosial, glad, skoleflink og aktiv på fotball og div. Etter en stygg mobbesak utviklet han skolevegring og ble deppa. skolen fulgte ikke opp mobbingen, og etter gjentatte møter der vi ba om hjelp fikk vi til svar at de kan ikke snakke med de andre foreldrene, at jeg måtte ta kontakt med de selv. (Mobbingen skjedde på skolen) månedene humpet og gikk, og barnet mitt falt av. Skolen har fått panikk og maser på om at vi må utrede barnet for Aspergers. Helse sier han IKKE har Asperger og har gitt klar beskjed til skolen om dette. Skolen gir seg ikke. Skolen er livredd for framtidig søksmål, og med en Asperger diagnose - får de ryggen fri.. da det er «vanlig» at barn med Asperger har skolevegring. På den måten kan de sno seg unna mobbingen og at de ikke har gjort jobben sin. Jeg er så forbanna at jeg klikker snart Anonymkode: 3ae38...8f6 2 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Hvis ikke skolen følger opp mobbingen kan du ta saken inn til fylket som en klage. Anonymkode: 18721...b6e 7 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Påtide å snakke med advokat, da blir det fortgang skal du se. Anonymkode: 478ba...0e7 7 2
Hengebuksvinet Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Jeg hadde sendt en mail til rektor først, der du skriver at du ønsker det skal opprettes paragraf 9a sak. I denne mailen hadde jeg ført opp alle datoer for kontakt, med kort beskrivelse av hva dere har meldt tilbake. I tillegg hadde jeg beskrevet at skole gjentatte ganger har prøvd å skubbe dere mot utredning i forhold til asberger, selv om helse har utelukket denne diagnosen.(Dette er forhåpentligvis på plass). Deretter hadde jeg sendt mail til fylkesmannen. Med kopi av innholdet. Ev satt fylkesmann på kopi. Tror du får svar veldig raskt. 5 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Om skolen ikke klarer å fikse problemet, så flytt. Selvfølgelig burde og skulle skolen..., men skjer det ikke må foreldre gjøre det som er nødvendig for å få barnet ut av situasjonen selv. Det reddet vårt barn. Anonymkode: 6f513...e71 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Mobbeombud, skolesjef, PPT er også mulig å kontakte. Anonymkode: 04cf4...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kort fortalt. Mitt barn har alltid vært sosial, glad, skoleflink og aktiv på fotball og div. Etter en stygg mobbesak utviklet han skolevegring og ble deppa. skolen fulgte ikke opp mobbingen, og etter gjentatte møter der vi ba om hjelp fikk vi til svar at de kan ikke snakke med de andre foreldrene, at jeg måtte ta kontakt med de selv. (Mobbingen skjedde på skolen) månedene humpet og gikk, og barnet mitt falt av. Skolen har fått panikk og maser på om at vi må utrede barnet for Aspergers. Helse sier han IKKE har Asperger og har gitt klar beskjed til skolen om dette. Skolen gir seg ikke. Skolen er livredd for framtidig søksmål, og med en Asperger diagnose - får de ryggen fri.. da det er «vanlig» at barn med Asperger har skolevegring. På den måten kan de sno seg unna mobbingen og at de ikke har gjort jobben sin. Jeg er så forbanna at jeg klikker snart Anonymkode: 3ae38...8f6 Bytt skole , flytt. Gjør det du må for at barnet skal få det bedre! Er det mulig at barnet har en diagnose? Ikke alme foreldre vil innrømme det for seg selv at det kan være mulig. Anonymkode: 1c7d0...4a3 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 Jeg ville klaget til Statsforvalteren. Anonymkode: d04fb...1f7 3
Snublefot62 Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Det virker jo som om dette har foregått ei stund, og jeg antar derfor at det er opprettet en 9a sak i starten? I en slik sak så har skolen en aktivitetsplikt, og det skal lages en aktivitetsplan med tiltak. Tiltakene skal og være relevante, faglige og gjennomførbare. Og det viktigste er at tiltakene skal ha en frist og effekten evalueres etterhvert. Har dette blitt gjort? Om det ikke er gjort i det hele tatt, eller dersom dette ikke har vært godt nok gjennomført så hadde jeg klagd til statsforvalteren i ditt fylke. 2
AnnePåLande Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Om barnet får diagnosen, Asberger vil ikke det bety at skolen får frikort for å ikke gjøre noe med denne saken. Det høre veldig snodig ut dette her. Klag og bytt skole. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå