AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Ta gjerne stilling til følgende; -det er normalt å miste vennene sine når man blir eldre. Anonymkode: 35300...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Ja det er det. Anonymkode: 297ce...06a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Det skjer vel ganske naturlig når folk flytter vekk for å studere, stifte familie osv. Folk dør også har jeg hørt. Anonymkode: 88ed8...389
Trolltunge Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Jeg har ikke mistet noen. Tror ikke det skjer med alderen heller, for bedre tid til venner når man er eldre enn midt i småbarn. Til tenåringer egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke mistet noen. Tror ikke det skjer med alderen heller, for bedre tid til venner når man er eldre enn midt i småbarn. Til tenåringer egentlig. Tipper ts mener i slutten av 20 og 30 årene når man etablerer seg med egen familie og må prioritere småbarnstilværelse eller karriere. Evn i slutten av tenårene når man flytter til forskjellige deler av landet for å studere. Anonymkode: 297ce...06a
Laraa Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skjer vel ganske naturlig når folk flytter vekk for å studere, stifte familie osv. Folk dør også har jeg hørt. Anonymkode: 88ed8...389 Jepp,100% erfaring med det. Eller kan nevnes når venner får en hobby eller interesse som sluker dem så mye at du langsomt sklir litt vekk
Trolltunge Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tipper ts mener i slutten av 20 og 30 årene når man etablerer seg med egen familie og må prioritere småbarnstilværelse eller karriere. Evn i slutten av tenårene når man flytter til forskjellige deler av landet for å studere. Anonymkode: 297ce...06a Tenkte ikke at man var eldre fra slutten av 20 årene. 😄
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Kommer helt an på utgangspunktet (som er ca. 1000), men jeg vil si at det er "normalen", ja...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke mistet noen. Tror ikke det skjer med alderen heller, for bedre tid til venner når man er eldre enn midt i småbarn. Til tenåringer egentlig. 🙃 Jeg holder med deg, egentlig. Jeg tror heller ikke det er normalt. Jeg tror jeg har venner, som egentlig ikke er gode venner. Men jeg er litt i tenkeboksen, fordi jeg er skuffa over omgangskretsen min. Den ene vennen min pleide å dra fra meg da jeg kom på besøk. (Hn bodde laaangt vekk, siden jeg hadde flyttet. Så jeg kunne ikke dra hjem igjen) Men jeg dro for å besøke vennen min i helgene.. og da dro hn til sine venner mens jeg satt hjemme hos hn å ventet på hn.. Vi er ikke sp gode venner lenger, men jeg er stuck med det mennesket fordi jeg har ingen andre Anonymkode: 35300...cf7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Trolltunge skrev (7 minutter siden): Tenkte ikke at man var eldre fra slutten av 20 årene. 😄 Nei vet, men jeg antok det fordi det er typisk den alderen man glir fra venner. Er som du sier mange anledninger til å ta opp igjen kontakt når man er forbi årene med karrierebygging og ungene flytter ut av redet 😊 Anonymkode: 297ce...06a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Det har definitivt skjedd med meg også. Man merker spesielt når veninner får barn og kommer inn i "babybobla". Da er det ofte store sjanser for at man sklir fra hverandre fordi det eneste som prioriteres (og snakkes om de få gangene man møtes) er baby.. Anonymkode: 43d26...da8 1
Taluno Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 Har mistet kontakten med mange venner i voksen alder. Noen ganger for jeg eller de har flyttet, man har blitt ferdig med studiene, noen stifter familie, noen endrer livsstil og interesser. Jeg var hestejente fram til jeg var rundt 30, og sluttet med hest samtidig som jeg flyttet til en annen kant av landet. De vennene jeg hadde fra hestemiljøet mistet jeg raskt kontakten med da. Hadde mange venner i studentpolitikken, som forsvant etter studietiden. Og vennene jeg hadde igjennom eksen forsvant da forholdet tok slutt.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #13 Skrevet 10. november 2022 Taluno skrev (1 time siden): Har mistet kontakten med mange venner i voksen alder. Noen ganger for jeg eller de har flyttet, man har blitt ferdig med studiene, noen stifter familie, noen endrer livsstil og interesser. Jeg var hestejente fram til jeg var rundt 30, og sluttet med hest samtidig som jeg flyttet til en annen kant av landet. De vennene jeg hadde fra hestemiljøet mistet jeg raskt kontakten med da. Hadde mange venner i studentpolitikken, som forsvant etter studietiden. Og vennene jeg hadde igjennom eksen forsvant da forholdet tok slutt. Ikke sant. 😔 Det er klart at hvis man flytter så blir det jo litt vanskeligere, men. Det skal likevel være mulig å ikke miste hverandre helt, hvis man er innstilt på det begge to på en måte😏 men jeg har på følelsen at mange ikke er interessert i det Anonymkode: 35300...cf7
exictence Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 Det er naturlig nok perioder i livet man er mindre sosial der man selv sliter med noe eller fokuset går på andre ting. De gode vennene hr man for det om man ikke alltid er like god på å holde kontakten. Det er godt å vite. Er det ikke et sitat som sier: Gode venner er som stjernene på himmelen. Selv om de ikke alltid er synlige, så er de der alltid.
Taluno Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke sant. 😔 Det er klart at hvis man flytter så blir det jo litt vanskeligere, men. Det skal likevel være mulig å ikke miste hverandre helt, hvis man er innstilt på det begge to på en måte😏 men jeg har på følelsen at mange ikke er interessert i det Anonymkode: 35300...cf7 Det er veldig mye vanskeligere pleie vennskap om man ikke har mulighet til å sees oftere enn 1-2 ganger på kafe i året. Mange sklir over til å kun være bekjente da, eller tidligere venner, som det fortsatt er veldig hyggelig møte eller snakke med en gang i blant. Jeg har kontakt med flere venner fra tidligere steder jeg har bodd, men kontakten blir naturlig nok ikke den samme som da vi kunne finne på noe sammen ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 Veldig vanlig ja. Har ikke kontakt med noen jeg vokste opp med lenger. Jeg flyttet vekk som 18-åring. Anonymkode: 7e5cd...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå