AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Hei, Har et privatlån på ca 200 000 hos Lea Bank med eks samboer. Jeg står som hovedlåntaker mens hun er medlåntaker altaå hun har 50% av lånet. Hun betaler ikke sin andel. Banken får ikke gjort noe med det. Er det noen utveier, hva kan en gjøre her? Betaler 5000 i mnd. Hvordan få krevd det som jeg allerede har betalt i tillegg til å løsrive meg fra lånet. Vil jo heller ikke la det gå til namsmann etc..? Anonymkode: 3f35e...c6e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Hvis du er hovedlånetaker og hun medlånetaker og ikke betaler, så er vel du ansvarlig for hele? Anonymkode: 95531...43a 1
Gjest dreamstar Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei, Har et privatlån på ca 200 000 hos Lea Bank med eks samboer. Jeg står som hovedlåntaker mens hun er medlåntaker altaå hun har 50% av lånet. Hun betaler ikke sin andel. Banken får ikke gjort noe med det. Er det noen utveier, hva kan en gjøre her? Betaler 5000 i mnd. Hvordan få krevd det som jeg allerede har betalt i tillegg til å løsrive meg fra lånet. Vil jo heller ikke la det gå til namsmann etc..? Anonymkode: 3f35e...c6e Dere er gjensidig ansvarlige for lånet i utgangspunkter. Se artikkel. https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bedre-okonomi/lan-ansvarlig/kan-man-fjerne-en-medlantaker/
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Medlåntaker git ingen sikkerhet. Du er ansvarlig for hele lånet. Anonymkode: edee9...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå