AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Flyttet i sommer. Den eldste mistrives skikkelig på skolen, ikke fordi hen ikke klarer å få venner, men fordi klassen er bråkete, og «alle» er mest opptatt av sport og drar tidlig hjem for å se inn i en skjerm. SFO er mer som en oppbevaringsplass enn noe annet, lite aktiviteter iforhold til den forrige skolen. Den yngste trives forsåvidt i ny barnehage, men hen ser jo ikke det jeg ser, at den er ett STORT skritt ned mtp. Lokaler, de ansatte, strukturen og aktivitetene enn fra den forrige. Huset er fint, men når barna ikke trives hjelper det lite. Jeg blir så lei meg, får ikke sove og har daglig hodepine av denne sorgen. Mannen synes det er like tøft. Det er vondt at det ikke gikk så bra som vi håpet, og jeg føler jeg eldret 5 år av hele flytteprosessen og tenker med skrekk og gru på å skulle gå igjennom det igjen. Byttet jobb har jeg gjort og.. Hva gjør man i en sånn situasjon..? Anonymkode: 0e17f...359 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Man gjør det beste ut av det, og lar det gå seg til. Vi måtte flytte for 5 år siden. Elsket huset og området vi flyttet fra. Datter mistrivdes forferdelig i nytt hus. Det har tatt tid, men det har gått seg til. Nå trives vi. Anonymkode: 7d7ca...a13
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Hvor lenge har dere bodd der? Anonymkode: 465dc...6bc
Toyah Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Det er ingen skam å snu og dette ikke ble helt som tenkt, se på mulighetene for å flytte tilbake 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Ingen skam å snu Anonymkode: 33815...b12 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva gjør man i en sånn situasjon..? Tenker nøye gjennom hvorfor dere flyttet i utgangspunktet og analyserer punkt for punkt hva som egentlig er problemet nå. Noen ting vil gå seg til. Andre ikke. Det gjelder å sortere hva som er hva. Anonymkode: 5880f...0a7 3 4
fru Alving Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker nøye gjennom hvorfor dere flyttet i utgangspunktet og analyserer punkt for punkt hva som egentlig er problemet nå. Noen ting vil gå seg til. Andre ikke. Det gjelder å sortere hva som er hva. Anonymkode: 5880f...0a7 Støtter dette. Hvorfor flyttet dere egentlig i utgangspunktet? Er det en ide å bytte klasse for eldste? Barnehagen varer ikke for evig heller. Mine to barn har hatt to forskjellige barnehager(gikk i hver sin) Den ene var mye bedre enn den andre men det har nå gått greit for den som gikk i den "dårlige" barnehagen også, det var positive ting der og. Det er og ingen skam i å flytte tilbake hvis dere mener at det er bedre for dere. Vi flyttet for tre år siden, og ikke så langt heller. Men det har vært utfordringer på nytt sted også og nissen flytter gjerne med sånn er det jo.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Står i nøyaktig samme situasjon som dere og aner heller ikke hva jeg sksl gjøre. Fint hus, hyggelig område, men barnet vantrives veldig og det påvirker ALT… Ikke kan vi flytte tilbake der vi kom fra heller. føler meg så rådvill fordi barnet allerede av ulike grunner har byttet skole 2 ganger. vil ikke at det skal skje igjen! phu… Barnet får også lett venner her, men skolen er helt elendig og klassemiljøet er veldig dårlig. Mye bråk og tafatte lærere. foreløpig er planen å se det ann ut dette skoleåret. så får vi ta en ny vurdering neste sommer. Anonymkode: 3bfdc...7b8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Vi også har flyttet og både jeg og barnet mistrives i det nye området/ huset 🥹 - grusomt å ha bommet så totalt. Jeg ønsker å selge og prøve å flytte tilbake, men vi får jo ikke igjen akkurat det samme som vi hadde. Ikke den beste tiden å forsøke seg på det heller - så kjenner igjen fortvilelsen dere sitter med. Kan ikke si jeg gleder meg til jul i år, når alt oppleves tungt og meningsløst. Vi savner vårt gamle miljø og flyttingen ble nok avgjort litt for raskt. Trodde jeg gjorde en god deal for fremtiden vår, og så føles alt feil. Anonymkode: 21b4f...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flyttet i sommer. Den eldste mistrives skikkelig på skolen, ikke fordi hen ikke klarer å få venner, men fordi klassen er bråkete, og «alle» er mest opptatt av sport og drar tidlig hjem for å se inn i en skjerm. SFO er mer som en oppbevaringsplass enn noe annet, lite aktiviteter iforhold til den forrige skolen. Den yngste trives forsåvidt i ny barnehage, men hen ser jo ikke det jeg ser, at den er ett STORT skritt ned mtp. Lokaler, de ansatte, strukturen og aktivitetene enn fra den forrige. Huset er fint, men når barna ikke trives hjelper det lite. Jeg blir så lei meg, får ikke sove og har daglig hodepine av denne sorgen. Mannen synes det er like tøft. Det er vondt at det ikke gikk så bra som vi håpet, og jeg føler jeg eldret 5 år av hele flytteprosessen og tenker med skrekk og gru på å skulle gå igjennom det igjen. Byttet jobb har jeg gjort og.. Hva gjør man i en sånn situasjon..? Anonymkode: 0e17f...359 går seg til. ikke vits i og være så lei seg over dette Anonymkode: 072b6...0f3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Vi klarte heller ikke å trives i nytt hus på ny plass. Ble dessverre ikke som vi hadde håpet. Flyttet tilbake igjen etter 3,5 år. Anonymkode: a632c...eab 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #12 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): går seg til. ikke vits i og være så lei seg over dette Anonymkode: 072b6...0f3 🙄 Kanskje du like så greit kunne la vært å svare Anonymkode: d6594...4d5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #14 Skrevet 10. november 2022 Har dere flyttet innenfor samme by eller til et nytt sted? Anonymkode: 2938d...28f
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #15 Skrevet 10. november 2022 Tenker man må gi det litt tid. Lov å spørre hvorfor dere flyttet? Er det noe som er blitt bedre? Bedre økonomi, større plass? Pust litt med magen og gi det ett år, ellers er det vel fryktelig dyrt å selge før det er gått et år? Anonymkode: 74417...e54
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pust litt med magen og gi det ett år, ellers er det vel fryktelig dyrt å selge før det er gått et år? Anonymkode: 74417...e54 Hvorfor er dette en utbredt oppfatning på kg? Ja, man må skatte av gevinst om man ikke har bodd i boligen 12 av siste 24 måneder. Men det er neppe noe stor gevinst her, ergo heller ingen skattesmell. Anonymkode: d4320...98d
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er dette en utbredt oppfatning på kg? Ja, man må skatte av gevinst om man ikke har bodd i boligen 12 av siste 24 måneder. Men det er neppe noe stor gevinst her, ergo heller ingen skattesmell. Anonymkode: d4320...98d I dette tilfellet er det kanskje best å selge med en gang. Hvis de går i minus (etter meglerutgifter), så får de skattefradrag for tapet. Anonymkode: ccbd1...f15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #18 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Flyttet i sommer. Den eldste mistrives skikkelig på skolen, ikke fordi hen ikke klarer å få venner, men fordi klassen er bråkete, og «alle» er mest opptatt av sport og drar tidlig hjem for å se inn i en skjerm. SFO er mer som en oppbevaringsplass enn noe annet, lite aktiviteter iforhold til den forrige skolen. Den yngste trives forsåvidt i ny barnehage, men hen ser jo ikke det jeg ser, at den er ett STORT skritt ned mtp. Lokaler, de ansatte, strukturen og aktivitetene enn fra den forrige. Huset er fint, men når barna ikke trives hjelper det lite. Jeg blir så lei meg, får ikke sove og har daglig hodepine av denne sorgen. Mannen synes det er like tøft. Det er vondt at det ikke gikk så bra som vi håpet, og jeg føler jeg eldret 5 år av hele flytteprosessen og tenker med skrekk og gru på å skulle gå igjennom det igjen. Byttet jobb har jeg gjort og.. Hva gjør man i en sånn situasjon..? Anonymkode: 0e17f...359 Men hvorfor flyttet dere? Var det bare for å få et større og finere hus et annet sted? I så fall skjønner jeg at det ikke føles verdt det. Hvis ungene trivdes godt der dere bodde så skal det jo mye til for å flytte spør du meg. Samtidig så tenk litt fremover, hvordan hadde det blitt å bo der dere bodde før når ungene blir tenåringer? Vil det bli bedre kanskje der dere bor nå? Er det flere muligheter? Husk på at denne tiden varer ikke evig, og at ting endrer seg ettersom ungene blir eldre. Du skriver at barnet på skolen får seg venner, det er jo veldig viktig. Og hvem vet om det kanskje blir bedre på ungdomsskolen? Jeg regner med dere har sjekket opp i litt ting? Og barnet i bhg, trives jo? Selv om du synes det er verre så har ungen det bra. Og igjen, gjorde du ingen research før dere flyttet ? Hadde du realistiske forestillinger? Igjen, grunnen til at dere flyttet er utrolig viktig! Vi skal flytte til neste år og har gode grunner for det. Likevel så er vi jo redd for at det skal slå feil ut for barna, som trives her vi bor. Men våre grunner er ganske tungtveiende. Vi ser ikke for oss å bo her i fremtiden med større barn/tenåringer da det er null tilbud her og mye ungdomskriminalitet i området, og måtte flyttet på et el annet tidspunkt. Har heller ikke lyst til å bli gammel her. Vi flytter nærmere familie og venner. Osv osv. Så regner vi og med at det vil bli tøft i begynnelsen, dvs 1-2 år før vi faller litt på plass. Anonymkode: ac3c1...f12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi også har flyttet og både jeg og barnet mistrives i det nye området/ huset 🥹 - grusomt å ha bommet så totalt. Jeg ønsker å selge og prøve å flytte tilbake, men vi får jo ikke igjen akkurat det samme som vi hadde. Ikke den beste tiden å forsøke seg på det heller - så kjenner igjen fortvilelsen dere sitter med. Kan ikke si jeg gleder meg til jul i år, når alt oppleves tungt og meningsløst. Vi savner vårt gamle miljø og flyttingen ble nok avgjort litt for raskt. Trodde jeg gjorde en god deal for fremtiden vår, og så føles alt feil. Anonymkode: 21b4f...5ca Hvorfor flyttet dere? Hadde dere gode nok grunner? Anonymkode: ac3c1...f12
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #20 Skrevet 10. november 2022 Er det ikke vanlig å sjekke ut skole-/barnehagetilbudet før en bestemmer seg for å flytte et sted med to barn? Skjønner at det er vanskelig å se hvordan klassemiljøet skulle være på forhånd, men iallefall det du sier om lokaler i bhg osv. Anonymkode: f633c...599 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå