Gå til innhold

Noen som vet hva Gabler.no er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en epost fra Gabler ([email protected])

"Du har mottatt et nytt brev (Medlemsbrev) i din elektroniske postkasse. 

Logg inn på Medlemsportalen for å lese brevet.

Med vennlig hilsen
Gabler"

Jeg antar dette er ugler i mosen, men er det noen som kan fortelle meg hva dette er? når jeg går inn på Gabler.no står det "Din uavhengige rådgiver for kapitalforvaltning og pensjon. Vi hjelper deg å se, forstå og sikre fremtiden for deg, din bedrift og dine ansatte."

Jeg er kommunalt ansatt, kan det ha noe med dette å gjøre? Jeg har aldri hørt om Gabler før. :vetikke:

Anonymkode: 33157...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gabler er noe pensjonsgreier mener jeg 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er kommunalt ansatt, kan det ha noe med dette å gjøre? Jeg har aldri hørt om Gabler før. :vetikke:

Spam? Noen som selger kontaktinformasjon? Noen som hacker databaser og henter ut mailadresser? Noen som har skrevet inn feil mailadresse? Noen som har skrevet inn din adresse med vilje, for å spamme deg?

Det er jo ikke akkurat en ukjent problemstilling vedrørende e-post.

Anonymkode: f4689...7d8

Skrevet

Gabler er et norsk rådgivningsselskap innen pensjon og kapitalforvaltning. Selskapet rådgir 64 av Norges største pensjonskasser, og etterser investeringer for 150 milliarder kroner. Det tilbys også tilstøtende tjenester.

https://no.wikipedia.org/wiki/Gabler_(selskap)

Anonymkode: 63275...2d9

• Nyttig 2
Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Gabler er noe pensjonsgreier mener jeg 

Takk! :) Synes bare det er rart jeg aldri har hørt om de før, og at jeg skal logge inn i medlemsportalen via en link. Ikke ble det sendt til jobbmailen min heller.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spam? Noen som selger kontaktinformasjon? Noen som hacker databaser og henter ut mailadresser? Noen som har skrevet inn feil mailadresse? Noen som har skrevet inn din adresse med vilje, for å spamme deg?

Det er jo ikke akkurat en ukjent problemstilling vedrørende e-post.

Anonymkode: f4689...7d8

Var det første jeg også tenkte, men samtidig virker det som det er noen pensjonsgreier.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gabler er et norsk rådgivningsselskap innen pensjon og kapitalforvaltning. Selskapet rådgir 64 av Norges største pensjonskasser, og etterser investeringer for 150 milliarder kroner. Det tilbys også tilstøtende tjenester.

https://no.wikipedia.org/wiki/Gabler_(selskap)

Takk :)  Synes det er rart kommunen min ikke har opplyst noe om det tidligere, og at jeg skal logge inn via en link. Skeptisk.

• Liker 1
Skrevet

Hvis kommunen din har sin egen pensjonskasse kan det kanskje hende de får hjelp av gabler med noe administrasjon. 

Anonymkode: 46c67...858

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk :)  Synes det er rart kommunen min ikke har opplyst noe om det tidligere, og at jeg skal logge inn via en link. Skeptisk.

Jeg ville uansett sjekka med arbeidsgiver først, for å være sikker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis kommunen din har sin egen pensjonskasse kan det kanskje hende de får hjelp av gabler med noe administrasjon. 

Anonymkode: 46c67...858

Ja, det er jo godt mulig.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville uansett sjekka med arbeidsgiver først, for å være sikker.

Jeg tror jeg gjør det før jeg gjør noe mer.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er rart kommunen min ikke har opplyst noe om det tidligere, og at jeg skal logge inn via en link. Skeptisk.

Ikke bruk linken da, men logg deg inn gjennom forsiden 

Anonymkode: 2e1a4...a21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bruk linken da, men logg deg inn gjennom forsiden 

Anonymkode: 2e1a4...a21

Må ha brukernavn og passord, noe jeg ikke har. :vetikke:

Skrevet

Fant ut av det! Det er hjemkommunen min som har gått over til Gabler, alle mine gamle arbeidsforholds pensjonsopptjening ligger der. 

Er det noe jeg skal gjøre med det, eller ordner det seg av seg selv? Det står bare arbeidsforholdene i hjemkommunen, antar at alle arbeidsforhold etter at jeg flyttet er i orden i de kommunene jeg har jobbet i?

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått en epost fra Gabler ([email protected])

"Du har mottatt et nytt brev (Medlemsbrev) i din elektroniske postkasse. 

Logg inn på Medlemsportalen for å lese brevet.

Med vennlig hilsen
Gabler"

Jeg antar dette er ugler i mosen, men er det noen som kan fortelle meg hva dette er? når jeg går inn på Gabler.no står det "Din uavhengige rådgiver for kapitalforvaltning og pensjon. Vi hjelper deg å se, forstå og sikre fremtiden for deg, din bedrift og dine ansatte."

Gabler har masse pensjonskasser. De kan ha sendt deg info for pensjonsrettigheter fra tidligere arbeidsforhold også. Så lenge du logger inn via nettsidene deres, og ikke bruker en lenke fra eposten er det helt sikkert trygt.

Anonymkode: 3462e...bde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! :) Synes bare det er rart jeg aldri har hørt om de før, og at jeg skal logge inn i medlemsportalen via en link. Ikke ble det sendt til jobbmailen min heller.

Var det første jeg også tenkte, men samtidig virker det som det er noen pensjonsgreier.

Ingen årsak bare trivelig å kunne hjelpe til :)  

Skrevet

Gabler er en kompetansebedrift som bistår pensjonskasser med administrative pensjons- og regnskapstjenester. Vi utbetaler pensjon til medlemmer på vegne av pensjonskassene. Skrivet du har fått er fra kommunen du er ansatt i, der du blir bedt om å logge inn på en medlemsportal for å se informasjon som gjelder din pensjon. Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på noe. Du kan ringe 24 13 07 00 eller send en mail til [email protected]. Du kan også kontakte din arbeidsgiver for mer informasjon. Vennlig hilsen Gabler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...