Gå til innhold

Normalt at søsken krangler?

Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Jeg og min søster kranglet masse som barn/tenåringer. Det er 3 år i mellom oss.

I voksen alder er vi venninnner og jeg var forlover for henne da hun giftet seg og fadder på 2 av 4 barn.

Bare en morsom liten ting:

Samboer har 3 barn fra tidligere ekteskap.

Jente på 11, gutt på 10 og gutt på 8 år.

De to eldste var skikkelig "Tom og Jerry".

Fryktelig slitsomt for resten av oss.

Nå flytten jenten hit i august og hun og broren krangler ikke lenger.

Men til gjengjeld krangler jenten og gutten min (på 9 år) - som om de er søsken...

Så kanskje det ikke nødvendigvis har alt å gjøre at de er søsken.

Mer at de er barn som bor sammen og "konkurrerer" om leker/ting/oppmerksomhet...?

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er veldig stor aldersforskjell mellom søsken, kan jeg forstå at de ikke krangler så mye. Men dersom det ikke er det har jeg vanskelighet for å tro at søsken aldri krangler. Broren min er 6 år eldre enn meg og kan ikke huske at jeg noen ganger kranglet med han. Men søstra mi som er et år yngre kranglet jeg VELDIG ofte med. Etter at jeg flyttet hjemmen i fra har jeg aldri kranglet med henne og i dag er hun en av de beste vennene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kranglet ikke nevneverdig med mine søsken, men så er mine søsken 9, 13 og 15 år eldre enn meg. ;) Hadde det vært mindre forskjell i alder hadde vi nok kranglet en god del mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene mine å jeg kranglet mye under oppveksten, men sluttet med det da vi blei voksne. Idag er vi gode venner.

Dattern min har kun stesøsken, de er noen år eldre enn henne, men det blir endel krangel der å. Det er nok ganske normalt at søsken og stesøsken krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...