AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 hvis man ønsker å finne ut hvilken kirkegård noen ligger begravd på. finnes det nettsider hvor man kan søke etter sånne ting? Anonymkode: 1d9c9...5ac
Scoops Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Du kan se på gravminner.no om han/hun er registrert der 1
Scoops Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Må rette meg selv litt,het visst ikke det lengre,søk på slektogdata.no/gravminner
mjau87 Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 (endret) https://slektogdata.no/gravminner/finn-en-grav Endret 9. november 2022 av mjau87
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 mjau87 skrev (1 time siden): https://slektogdata.no/gravminner/finn-en-grav når jeg prøvde den siden der, så står det bare fant ingen graver. hvor ofte oppdateres egentlig sånne nettsider? Anonymkode: 1d9c9...5ac
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #6 Skrevet 10. november 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: når jeg prøvde den siden der, så står det bare fant ingen graver. hvor ofte oppdateres egentlig sånne nettsider? Anonymkode: 1d9c9...5ac Tidligere var det gratis å søke over hele landet; nå må man vite kommune og fylke, ellers må man logge inn, noe som koster kr.585 årlig. Samtidig har man gjort noe med databasen, da jeg ikke finner igjen gravene til to personer som døde for noen få år siden, og som var der tidligere selv om jeg søker på riktig gravlund - dersom jeg bare søker på etternavn, kommer ikke navnene opp i listen som vises. Kort sagt er siden pr. idag av en eller annen grunn blitt så å si ubrukelig; kan hende at resultatene blir bedre om man betaler kr.585, noe som etter min mening er mye for ett søk. Anonymkode: 45092...a53
Ulven Skrevet 10. november 2022 #7 Skrevet 10. november 2022 Du kan prøve denne siden slekt og data ikke fungerer lenger: Dødsannonser, dødsfall og minnesider for hele Norge. (vareminnesider.no)
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Skrevet 10. november 2022 10 minutter siden, Ulven said: Du kan prøve denne siden slekt og data ikke fungerer lenger: Dødsannonser, dødsfall og minnesider for hele Norge. (vareminnesider.no) Ja, der er søkemulighetene langt bedre og gir konkrete resultater, men dessverre ikke opplysninger om hvor personen er gravlagt, bare dødsannonse. Dessuten er utvalget begrenset til dem som ønsket en minneside på nett; de to jeg søkte etter på Gravminner, er heller ikke å finne der. Rart at man i Norge, der man bruker offentlige penger til så mangt, ikke har råd til å lage en offentlig database, noe som ville være til stor hjelp med tanke på slektsforskning etc. Anonymkode: 45092...a53
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Skrevet 10. november 2022 Hvis i Oslo, finner du alle her: https://www.begravdeioslo.no/sok Mulig andre fylker har lignende? Anonymkode: 1e1a4...d2d
Ulven Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Ja, der er søkemulighetene langt bedre og gir konkrete resultater, men dessverre ikke opplysninger om hvor personen er gravlagt, bare dødsannonse. Dessuten er utvalget begrenset til dem som ønsket en minneside på nett; de to jeg søkte etter på Gravminner, er heller ikke å finne der. Rart at man i Norge, der man bruker offentlige penger til så mangt, ikke har råd til å lage en offentlig database, noe som ville være til stor hjelp med tanke på slektsforskning etc. Anonymkode: 45092...a53 Oftest står det i dødsannonsen hvor personen skal begraves/bisettes fra, og da er man i allefall et lite stykke nærmere målet. Da kan man ringe kirkekontoret for de aktuelle gravplassene og sjekke om vedkommende ligger der. Jeg finner mine besteforeldre der og vi hadde ikke noen minneside, så hvordan de er havnet på siden vet jeg faktisk ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #11 Skrevet 10. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis i Oslo, finner du alle her: https://www.begravdeioslo.no/sok Mulig andre fylker har lignende? Anonymkode: 1e1a4...d2d Takk - denne siden fungerer utmerket for dem som er gravlagt i Oslo; den ene personen som jeg ikke fant andre steder, finner jeg der; den andre er gravlagt i en annen del av landet. Selv om jeg vet nøyaktig hvor, og fant til og med bilde av graven på Gravminner før de endret siden, er det rart at jeg ikke finner noen nå. Samtidig er ikke alle opplysningene korrekte; vedkommende som i sin tid bodde i leiligheten min, ble født 20 år senere enn oppgitt dato, men de andre datoene er riktige. En av dem var ei lita jente som døde bare 7 år gammelt noen år etter krigen, noe som måtte være uendelig trist for moren, som var nesten 40 da hun ble mor. 5 minutter siden, Ulven said: Oftest står det i dødsannonsen hvor personen skal begraves/bisettes fra, og da er man i allefall et lite stykke nærmere målet. Da kan man ringe kirkekontoret for de aktuelle gravplassene og sjekke om vedkommende ligger der. Jeg finner mine besteforeldre der og vi hadde ikke noen minneside, så hvordan de er havnet på siden vet jeg faktisk ikke. Ja, opplysningene i dødsannonsen kan være til hjelp, men hvis vedkommende var bosatt i Oslo, og ønsker å bli bisatt i familiegraven på hjemstedet, må man lete videre. Anonymkode: 45092...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå