AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Oppdaget nettopp en kul på hver side av lysken, omtrent på samme sted. Den på venstresiden er litt større og hardere enn den på høyresiden, men likevel mindre enn hva pekefingertuppen min er. Har aldri lagt merke til det før... men har forsåvidt heller ikke kjent etter før. Ble med en gang nervøs for eventuell lymfekreft... For såvidt jeg vet har jeg ingen infeksjon nå som kan føre til hovne lymfekjertler (for jeg regner med dette må være lymfekjertler på grunn av deres form og plassering). Leser at det kan være mulig at man kjenner lymfeknutene i lysken, under armene og i halsen uten at man nødvendigvis har infeksjon i kroppen. Derfor lurer jeg på om flere kan kjenne sine? Skal følge med på om de endrer størrelse den neste uken. Blir de ikke mindre får jeg ta kontakt med legen. Anonymkode: 800cc...b74
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Har alltid kunnet kjenne flere i hver lyske så lenge jeg kan huske. Anonymkode: 064a0...9f3 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Kan finne lymfekjertler både i lysken og på halsen. Jeg har også vært redd for dette og gått til legen, men han mente det var normalt. Flere år siden nå og er her ennå, så vil tro han hadde rett Antar du er ganske slank? Tror det er relativt vanlig å kunne kjenne når man har lite fett på kroppen. En tommelfingerregel er også at kuler man kan bevege på stort sett ikke er noe farlig.
Pearl2.0 Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Er slank og godt trent, kjenner mange lymfeknuter over hele kroppen og har også vært hos legen for mange. Noen er sjekket på sykehus. Hver gang har jeg fått til svar at hadde jeg hatt mer fett ville jeg aldri ha kjent dem og heller ikke trengt å bekymre meg.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Pearl2.0 skrev (4 minutter siden): Er slank og godt trent, kjenner mange lymfeknuter over hele kroppen og har også vært hos legen for mange. Noen er sjekket på sykehus. Hver gang har jeg fått til svar at hadde jeg hatt mer fett ville jeg aldri ha kjent dem og heller ikke trengt å bekymre meg. Jepp, samme svar har jeg fått.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Så godt å høre erfaringene deres. Har ikke lagt merke til disse lymfekjertlene før, men kan godt hende de alltid har vært der. Er normalvektig, så da er det kanskje enda lettere å merke de, ja. Husker jeg hadde hovne kjertler i halsen/nakken da jeg hadde korona for et halvår siden. De forsvant heldigvis etter en stund. Får bare følge med disse i lysken. Så lenge de ikke blir større virker det som jeg kan slappe av. TS Anonymkode: 800cc...b74
AnonymBruker 42 Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Har jeg kunnet kjenne helt siden jeg visste hva det var. Både på hals, lysken, og i armhuler. Gamle legen pleide alltid å sjekke dem de få gangene jeg var innom, men det er vel muligens slutt på
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Har hatt i mange år, og revmatolog sa det er kun hvis de blir større det må/bør sjekkes. Blodprøver var fine husker jeg. Anonymkode: 38cf8...5e0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Pearl2.0 skrev (2 timer siden): Er slank og godt trent, kjenner mange lymfeknuter over hele kroppen og har også vært hos legen for mange. Noen er sjekket på sykehus. Hver gang har jeg fått til svar at hadde jeg hatt mer fett ville jeg aldri ha kjent dem og heller ikke trengt å bekymre meg. Men hvis man er overvektig og lymfeknutene er harde? Anonymkode: 41067...3a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå