Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder innimellom noen få foredrag, men ønsker mer. 
pga kronisk sykdom kan jeg ikke jobbe fast eller full stilling, men trenger sårt å føle at jeg bidrar innimellom- om så bare litt. 
har høy utdannelse og mye kunnskap innen mitt felt. 
har forsøkt å reklamere selv og søkt meg inn på talerlisten uten hell. (Fikk ikke svar). 
hvordan kan man evt komme inn på høgskoler etc og undervise? 
usikker på hvordan man går frem. 
Har sendt ulike mailer men får lite svar på tross av at kompetansen er på plass. 
andre ting jeg kan gjøre selv for å bli mer synlig? 
SoMe er ikke aktuelt å reklamere på. 

Anonymkode: 8ea6a...518

Skrevet

Man blir ikke foredragsholder uten noe å holde foredrag om. Å ha utdannelse er liksom ikke nok i seg selv, du må jo evt ha noe ekstraordinært å komme med. Hvis ikke så er du jo under nivået til en hvilken som helst lærer.

Så hva mener du at du skal holde foredrag om?

Anonymkode: 631d2...fb9

Skrevet

Hvordan og hvor du bør selge deg inn avhenger jo helt av hva du holder foredrag om. 🤷‍♀️

Anonymkode: 7e94f...9c9

Skrevet

Du må ha et tema, innhold i det du ønsker å formidle. 

Skrevet

Temaet ditt bør ko være relevant iht tiden vi er i osv. Så her er det vanskelig å komme med noe uten å vite hva.  Hvis du ikke er tilknyttet relevant firma,  og skal skaffe eget navn, er det vanlig å begynne som, så man bygger seg en potensiell kundekrets.  Og da kan du bli forespurt. 

Har holdt mange kurs. Og det har vært relevant iht jobben min. Og via jobb.

Har hatt noen foredrag kurs på fritiden også, men da i forbindelse med nettverksbygging via hobbyen jeg har. De ble interessert. Da jeg hadde holdt mye opplæring  innen fotografering. 

Jeg kan også huske å fått mange forespørseler fra andre som har ønsket å holde kurs hos oss. Men det har ikke vært relevant iht vår bedrift. Vi ga noen en sjanse, for å se hva ukjente foredragsholdere hadde å by på. Må bare si det var bortkastet tid og ganske dårlig  egentlig.  

Så tenker det bør være at det er lurt å begynne i some. Og bygge deg opp derifra. Kan de ikke søke deg opp å se hva du holder på med, så kam det bli vrient. Ikke umulig.  Men vanskelig 

Anonymkode: f5a81...b3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Man blir ikke foredragsholder uten noe å holde foredrag om. Å ha utdannelse er liksom ikke nok i seg selv, du må jo evt ha noe ekstraordinært å komme med. Hvis ikke så er du jo under nivået til en hvilken som helst lærer.

Så hva mener du at du skal holde foredrag om?

Anonymkode: 631d2...fb9

Jeg har både nettside og foredrag klart. Og det er definitivt noe ekstraordinært innen mitt fag. 
ønsker ikke å utdype hva, da det blir lett å gjenkjenne. 
så alt er egentlig på plass bortsett fra HVOR og HVORDAN jeg skaffer foredragene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg holder innimellom noen få foredrag, men ønsker mer. 
pga kronisk sykdom kan jeg ikke jobbe fast eller full stilling, men trenger sårt å føle at jeg bidrar innimellom- om så bare litt. 
har høy utdannelse og mye kunnskap innen mitt felt. 
har forsøkt å reklamere selv og søkt meg inn på talerlisten uten hell. (Fikk ikke svar). 
hvordan kan man evt komme inn på høgskoler etc og undervise? 
usikker på hvordan man går frem. 
Har sendt ulike mailer men får lite svar på tross av at kompetansen er på plass. 
andre ting jeg kan gjøre selv for å bli mer synlig? 
SoMe er ikke aktuelt å reklamere på. 

Man blir ikke foredragsholder med høy utdanning, utdanninger er faktisk ganske irrelevant. Hvis du er en person med mye personlig erfaringer og kunnskap om spesielle ting, da kan du bli foredragsholder. Man kan f.eks som eks-avhengig blir foredragsholder i avhengighet, eller man kan bli foredragsholder som voksent barn av rusmisbrukere og omsorgssvikt. Finnes mye, men nå er det også viktig at de forskjellige fagmiljøene vil høre på nettopp DEG - og da må du også gjøre deg til dels kjent innad i disse miljøene og gjort det bra. Ha mye å by på ved deg selv. 

Anonymkode: 9bb47...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Temaet ditt bør ko være relevant iht tiden vi er i osv. Så her er det vanskelig å komme med noe uten å vite hva.  Hvis du ikke er tilknyttet relevant firma,  og skal skaffe eget navn, er det vanlig å begynne som, så man bygger seg en potensiell kundekrets.  Og da kan du bli forespurt. 

Har holdt mange kurs. Og det har vært relevant iht jobben min. Og via jobb.

Har hatt noen foredrag kurs på fritiden også, men da i forbindelse med nettverksbygging via hobbyen jeg har. De ble interessert. Da jeg hadde holdt mye opplæring  innen fotografering. 

Jeg kan også huske å fått mange forespørseler fra andre som har ønsket å holde kurs hos oss. Men det har ikke vært relevant iht vår bedrift. Vi ga noen en sjanse, for å se hva ukjente foredragsholdere hadde å by på. Må bare si det var bortkastet tid og ganske dårlig  egentlig.  

Så tenker det bør være at det er lurt å begynne i some. Og bygge deg opp derifra. Kan de ikke søke deg opp å se hva du holder på med, så kam det bli vrient. Ikke umulig.  Men vanskelig 

Anonymkode: f5a81...b3c

Man trenger ikke være tilknyttet et firma for å holde foredrag for fagmiljøer, man kan ofte være en person med mye personlig erfaring og kunnskap om en ting. Som disse fagmiljøene trenger/vil høre om, og lære av. 

Anonymkode: 9bb47...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...