Gå til innhold

Føler meg lurt inn i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg treffer en mann med BMI på 45. Da vi møttes sa han at han var i gang med å slanke seg. Men dette er 4 måneder siden, og han sier at han bare har gått ned 5 kilo til nå. Jeg mistenker sterkt at han skryter på seg minst to av dem. Han har helt urealistiske ideer om hvordan slankingen skal foregå, han skal trene det av seg. Selvsagt går ikke dette når han dumper innom treningsstudio fire ganger i måneden for å løfte vekter. Har innsett at han aldri noen sinne kommer til å bli slank. Han vil kose seg med mat, "ta det sakte", ikke operere og ikke ta medisiner. Hele slankingen hans er altså dødfødt. Nå er jeg i et forhold med en mann jeg trodde planla en sunnere livsstil, med store hverdagsutfordringer på grunn av sin overvekt. Det er ikke bare å dumpe noen jeg er glad i på grunn av dette heller da. Hvordan greie å forsone meg med situasjonen? (Slankeråd vil jeg ikke ha, han vil bare ikke).

Anonymkode: 6c444...b12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lur deg ut, spring fort, han tar deg sikkert ikke igjen 

Anonymkode: fe36b...cf9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor må han kose seg med masse kalorier da

Anonymkode: 274a4...d92

Skrevet

Du ble altså forelsket i et fremtidig bilde av hvordan mannen KUNNE bli, ikke hvordan han er. Ja vel.

Det var en ny variant her inne på KG.

Anonymkode: da7d3...8d4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg treffer en mann med BMI på 45. Da vi møttes sa han at han var i gang med å slanke seg. Men dette er 4 måneder siden, og han sier at han bare har gått ned 5 kilo til nå. Jeg mistenker sterkt at han skryter på seg minst to av dem. Han har helt urealistiske ideer om hvordan slankingen skal foregå, han skal trene det av seg. Selvsagt går ikke dette når han dumper innom treningsstudio fire ganger i måneden for å løfte vekter. Har innsett at han aldri noen sinne kommer til å bli slank. Han vil kose seg med mat, "ta det sakte", ikke operere og ikke ta medisiner. Hele slankingen hans er altså dødfødt. Nå er jeg i et forhold med en mann jeg trodde planla en sunnere livsstil, med store hverdagsutfordringer på grunn av sin overvekt. Det er ikke bare å dumpe noen jeg er glad i på grunn av dette heller da. Hvordan greie å forsone meg med situasjonen? (Slankeråd vil jeg ikke ha, han vil bare ikke).

Han har jo krav på slankepiller på blå-resept, hvorfor får han ikke de av fastlegen? Har hørt de er svært effektive. Du valgte jo å bli sammen med en mann med BmI på 45, uavhengig om han slanket seg der og da - så tok jo du et valg? Eller er det slik at du utelukkende ble sammen med en mann, fordi han sa han slanker seg? Høres veldig spesielt ut og her har du bare deg selv å takke. 

Anonymkode: b5ef3...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du ble altså forelsket i et fremtidig bilde av hvordan mannen KUNNE bli, ikke hvordan han er. Ja vel.

🤣🤣🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor må han kose seg med masse kalorier da

Anonymkode: 274a4...d92

Dumt spørsmål. Mange som sliter med fedme, sliter med nettopp det at de aldri slutter å spise. Uavhengig om de er sultne så går de ofte og spiser, og det er svært vanskelig å stå imot. Nettopp derfor er f.eks myhsimba(?) tablettene så effektive mot fedme. 

Skrevet

Lett å være etterpåklok men du burde nok ha gått saktere inn i dette forholdet og sett at han faktisk gjorde innsats for vektnedgang som han forespeilet deg. 

Anonymkode: b3b43...fc3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lett å være etterpåklok men du burde nok ha gått saktere inn i dette forholdet og sett at han faktisk gjorde innsats for vektnedgang som han forespeilet deg. 

Anonymkode: b3b43...fc3

Ja, jeg er så enig! Føler at dette var skikkelig dårlig gjort. Jeg var helt utrolig skeptisk og formidlet det til han, men valgte å tro på hans forsikringer om at vekttap var en prioritet. En mann på 1,60 som veier 150 kilo er ingen spøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han har jo krav på slankepiller på blå-resept, hvorfor får han ikke de av fastlegen? Har hørt de er svært effektive. Du valgte jo å bli sammen med en mann med BmI på 45, uavhengig om han slanket seg der og da - så tok jo du et valg? Eller er det slik at du utelukkende ble sammen med en mann, fordi han sa han slanker seg? Høres veldig spesielt ut og her har du bare deg selv å takke. 

Han får slankepiller, sprøyter og/eller operasjon. Legen har foreslått det, han vil ikke. Jeg sa jeg var skeptisk til forhold, men han forsikret meg om at han skulle gå ned i vekt. Er ikke det estetiske, men det at han nesten ikke kan være med på noen ting. Jeg greier det bare ikke, jeg er selv aktiv i idrett og dans.

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Forelsket i personlighet, men det finnes en fysisk verden der ute han ikke kan delta i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...