Gå til innhold

Noen her som har avlastningshjem både helg og ukedag? Eller fosterhjem med samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen her som har avlastningshjem både helger og evt litt i ukedager eller annet som er mer enn bare 1-2 helger i mnd? 

Hvordan fungerer dette? Både for deg og barnet/barna?

evt om du har frivillig fosterhjem og samvær med barnet, hvor ofte har du barnet hos deg?

noen som er inni dette som vil fortelle litt?  

Anonymkode: af71b...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vedtak på annen hver helg og 6 timer i uka.

I ukedagene hadde vi han på "inn på tunet" , varierte litt om det var 1 eller to dager pr uke.

I helgene gikk vi inn i en avtale med kommunen om privat avlastningsopplegg som kostet mer og at vi kun hadde tilbud en gang pr måned. Mitt barn fungerte ikke i andre private hjem.

Anonymkode: e25cd...f7d

Skrevet

Ikke selv, men jeg jobber med flere barn som har ulike løsninger av fosterhjem med delt omsorg. F.eks 50-50 eller 60-40. Det betinger et godt samarbeid mellom familier og instanser, men kan fungere veldig, veldig godt.

Det er nok noe som vil øke mye i omfang, det har vært relativt lite brukt tidligere. 

Anonymkode: 414a3...a6f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke selv, men jeg jobber med flere barn som har ulike løsninger av fosterhjem med delt omsorg. F.eks 50-50 eller 60-40. Det betinger et godt samarbeid mellom familier og instanser, men kan fungere veldig, veldig godt.

Det er nok noe som vil øke mye i omfang, det har vært relativt lite brukt tidligere. 

Anonymkode: 414a3...a6f

Takk for svar. Og dette har fungert fint for barn også? 
ja, det er jo egentlig en veldig grei løsning da. 

Anonymkode: af71b...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...