Gå til innhold

Hvordan ser en mammakropp ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hører ofte om pappakropp, og den blir omtalt i relativt positivt lys.

Kan vel beskrives som: Litt mage og ikke så veldig definerte muskler?

Hvordan ser "den positive" mammakroppen ut? Altså en dame som har barn, men kroppen er helt grei, liksom. Nå mener jeg helt normale damekropper som ikke er veltrente eller tynne.

Og hvorfor blir pappakroppen så positivt omtalt og almenn akseptert, nesten litt mannemann-aktig, mens man aldri hører slikt om mammakroppen? Kvinnekroppen skal bare hugges ned, med mindre man ser ut som en modell...

Anonymkode: 26538...1e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Stalkerlasse
Skrevet

Hvordan ser en pappakropp ut?

Skrevet
Stalkerlasse skrev (2 minutter siden):

Hvordan ser en pappakropp ut?

Beskrevet i HI.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan ser "den positive" mammakroppen ut? Altså en dame som har barn, men kroppen er helt grei, liksom. Nå mener jeg helt normale damekropper som ikke er veltrente eller tynne.

Og hvorfor blir pappakroppen så positivt omtalt og almenn akseptert, nesten litt mannemann-aktig, mens man aldri hører slikt om mammakroppen? Kvinnekroppen skal bare hugges ned, med mindre man ser ut som en modell...

Nå synes jeg du har skylapper på, "mammakroppen" hylles hele tiden. Kroppspositivisme kalles det.

Anonymkode: 781e4...4b7

• Liker 1
Skrevet

Da må nesten mødrene kle av seg og se seg i speilet så ser de det sikkert :) 

• Nyttig 1
Skrevet

At pappakropp er positivt har jeg 0aldri hørt. Tvert om

Anonymkode: 3a5e7...922

• Liker 1
Skrevet

Jeg hører flere positive ting om «mammakropp» enn «pappakropp». 🤷‍♀️ Mammakroppen skal jo «hylles» fordi den har båret fram og gir næring til et barn. Har man «pappakropp» har man bare gitt opp. 🤷‍♀️

Anonymkode: 3d30f...e0b

Gjest Stalkerlasse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Beskrevet i HI.

Mitt poeng var at det er ingen fasit, samme som mammakroppen

Skrevet

Finnes ingen fasit på en mammakropp. Den kan være med eller uten strekkmerker, med eller uten løshud, høy eller kortere, bred eller smalere. 

Anonymkode: f229c...ba2

• Liker 1
Skrevet

Altså, jeg tenker at en «positiv» kropp som du refererer til, er for meg en sunn kropp. En kropp som er i fysisk aktivitet, som spiser variert og sunt, men som også unner seg godsaker med måte. 

Anonymkode: dea19...73e

• Liker 1
Skrevet

Synes vi drukner i hyllester av pluss-størrelse kvinnekropper jeg (ikke at det er negativt).

Angående pappakropp så er det en kroppstype mange kvinner liker da. Hvis man skulle fokusert på kroppspositivisme for menn burde fokuset heller vært på tynne menn.

Anonymkode: 58cad...534

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange kvinner liker dad-bod og foretrekker det over sixpack. Er vel derfor det i høyere grad er positivt. 

Rent objektivt er det lite positivt med en aldrende, hakket overvektig og slapp kvinnekropp. Er vel stort sett single alenemødre og feminister som prøver å hylle den. Som oftest fremstår forsøkene som latterlige.

Kvinnekropp hylles som bare det, spesielt fra 16-24år. Kvinner har generelt sett de mest hyllede kroppene som finnes. Likevel ønsker kvinner at det skal gjelde for alle fasonger og i alle aldre. Kvinner kan aldri få nok positiv oppmerksomhet og de vil aldri at det skal ta slutt uansett hvordan kroppen ser ut. Mye vil ha mer. 

Noe som gjør en typisk mammakropp pen er en realistisk holdning og tilnærming til den. 

Anonymkode: 7d115...a44

Skrevet

En mammakropp er en kropp som gir gode klemmer til slitne barn, vasker møkkete småklær, baker til barnas fødselsdag, stresser til legen med syke barn og alt som hører med livet med en mammakropp! Enten den er lav eller høy, rund eller mager, hvit eller brun og alt i mellom ♥️ Samme med pappakropper! Spør alle barn med en mamma og/eller en pappa, svaret er nok at mamma/pappa er best, uansett farge, fasong og opprinnelse..

Anonymkode: 29991...d7f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du motsier deg jo selv her. 

Mammakropp er en kropp som tilhører en mamma. Hvorfor kan ikke de være veltrente eller tynne? Slanke eller store, overvektige, lave, høye, bleke, brune, strekkmerker eller ei, pigmentflekker eller ei, 2 bryst, 1 bryst, 1 fot osv. 

Anonymkode: 25f69...a28

Skrevet

En typisk pappakropp er slettes ikke veldig posetiv. Den er dvask, samme som en mammakropp. Men nettopp fordi mødre faktisk bærer barnet inni sin egen kropp og føder så er det jo en vesentlig forskjell på mamma kroppen og pappa kroppen, trenger jo ikke akkurat noe mer forklaring enn det. Kroppen forandrer seg selvsagt når en har en annen kropp inni sin egen i 9 måneder. 

Og i dag skal jo alle være så kroppsposetive og dess mer strekkmerker en har hos oss kvinner dess mere likes på instagram og andre sosiale medier. Overvekt har slått om seg på alle kanter så om du virkelig sliter med å se at mamma kroppen omtales posetivt så ser du virkelig ikke etter ts, for en trenger virkelig ikke se hardt for å se at den typiske mammakroppen blir hegnet om.

Anonymkode: 05e64...28f

Skrevet

Mammakropp/pappakropp er en sunn og frisk kropp som er i aktivitet hele dagen. En som går turer i skogen med barna i helgene, leker på lekeplasser, ruller rundt på gulvet, leker hest ... Altså en kropp som virker, men som ikke er gjennomtrent på helsestudio tre ganger i uka. For det har de færreste småbarnsforeldre tid til.

Anonymkode: bf11f...655

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

At pappakropp er positivt har jeg 0aldri hørt. Tvert om

Anonymkode: 3a5e7...922

kvinner vil pule på fine menn men vil gifte seg med pappakropp menn..  Har jeg hørt

• Liker 1
Skrevet

Alle kvinner er forskjellige, noen vises ikke at de har født barn, hos andre forandrer kroppen seg mye. 

Anonymkode: 3ec00...748

Skrevet

Er du mamma og har en kropp, så har du en mammakropp. 

Anonymkode: 2211d...60f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...