Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn på 12 måneder som alltid har vært ganske high need. Alltid måttet bysses i søvn, klarer ikke sove i egen seng, må sitte på gulvet med hen for å leke, skal helst bli bært rundt overalt, klarer ikke være med til nye steder, listen er lang. Grining og sutring dagen lang.

Vi får aldri noe egentid og begynner å bli mektig lei. Er det noen som vet når det blir bedre?

Anonymkode: daa71...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er 43 og han er fortsatt en high need baby... 

Anonymkode: 0d180...241

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en på 15 mnd som fortsatt er high need. Tror noen bare et født med et slikt type temperament. Har barnet en far eller medmor? Vi får masse egentid ved at vi har hver sin sovedag i helgene, og bytter på legging, samt at vi har en dag i uka hver til hva vi vil hele ettermiddagen/kvelden ☺️

Anonymkode: cd39a...a28

Skrevet

High need baby?! 

Hvordan så du for deg at det skulle bli å få en baby? Bli voksen først selv du! 

Anonymkode: 89e7e...ec4

• Liker 1
Skrevet

Får dere ikke egentid på kvelden? Er jo det de fleste foreldre "overlever" på. 

Anonymkode: 8b7d1...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får dere ikke egentid på kvelden? Er jo det de fleste foreldre "overlever" på. 

Jeg er ikke ts, men jeg må legge meg med min baby klokken 18:30. Hun våkner etter 5 min hvis jeg sniker meg ut.

Anonymkode: 33603...088

Skrevet

Vår er 3,5 år nå og var krevende som baby. Han er fortsatt high need.

Tror rett og slett det er personlighet. Les litt om  høysensitive barn.

Anonymkode: 2376d...a34

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke ts, men jeg må legge meg med min baby klokken 18:30. Hun våkner etter 5 min hvis jeg sniker meg ut.

Baby eller 1 åring? Jeg syns ikke en 1 åring er en baby. Det er et barn. (som absolutt burde kunne klare å sove alene) 

• Liker 1
Skrevet

Du må lære babyen at ingenting kommer gratis, du må jobbe for tinga dine. Først da vil babyen slutte og være high need.

Anonymkode: d1c38...0c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby eller 1 åring? Jeg syns ikke en 1 åring er en baby. Det er et barn. (som absolutt burde kunne klare å sove alene) 

Du har forsåvidt rett i at det er en forskjell, min er fortsatt en baby. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Mine barn var ganske krevende babyer, spesielt den eldste (hang sikkert litt sammen med at jeg som førstegangsmor var overvelda og usikker). Sov lite, vanskelig å få dem til å sove alene, måtte ammes i søvn osv. Ingen av dem er krevende barn. De ble enklere da vi fikk orden på søvnen rundt 1-årsalderen. Den yngste var litt slitsom (som i krevde mye oppmerksomhet, mye gråting) fram til 2-3 år. Etter det har de vært veldig greie å ha med å gjøre, lite problemer. 

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (14 timer siden):

Mine barn var ganske krevende babyer, spesielt den eldste (hang sikkert litt sammen med at jeg som førstegangsmor var overvelda og usikker). Sov lite, vanskelig å få dem til å sove alene, måtte ammes i søvn osv. Ingen av dem er krevende barn. De ble enklere da vi fikk orden på søvnen rundt 1-årsalderen. Den yngste var litt slitsom (som i krevde mye oppmerksomhet, mye gråting) fram til 2-3 år. Etter det har de vært veldig greie å ha med å gjøre, lite problemer. 

Ble så glad av å lese dette, har selv en high need baby, min første, og alle sier at det blir en krevende unge med mye temperament. Men da trenger det jo ikke bli slik når det blir eldre.

Anonymkode: ea252...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...