AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Har tidligere slitt med depresjon, men vært bra en stund. I det siste har det vært mye på privaten, formen har vært elendig og jeg går rundt med en ekkel følelse inni meg om at jeg er mislykket. Føler meg mislykket som ikke klarer jobbe 100% pga formen, og alt dette rundt på privaten har i tillegg gjort at jeg føler meg dårlig. Jeg sover lite, dårlig matlyst, orker ingenting, er helt likegyldig, føler meg trist og nedstemt, utslitt og slik jeg har følt meg før når jeg har hatt depresjon. Vurderer å ta kontakt med lege, men redd at barnevernet blir koblet inn pga dette eller noe annet fælt? Vil tro det blir bedre når baby blir født. Legen min er veldig snill og forståelsesfull i grunn, men skammer meg over disse følelsene i en tid som skal være god. Gleder meg fortsatt veldig mye til baby kommer Anonymkode: 9809e...83c
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Kjære deg! Ta kontakt med lege eller kommunejordmor og få hjelp! Jo tidligere man tar for seg problemene jo lettere er det❤️ Fødselsdepresjon er ikke synonymt med å bli fratatt omsorgen for barnet ditt, slapp av og søk hjelp. Henvend deg også til familie eller venner, og len deg på partner om de er en del av bildet. Det finnes hjelp og man kan komme seg ut av depresjonen, et steg av gangen! Anonymkode: d59c2...370
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Større risiko for at barnevernet blir involvert hvis du ikke tar tak og dette eventuelt får eskalere voldsomt Bedre å få støtte nå enn å gå og gruble på dette. Anonymkode: 88e94...974 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Barnevernet kommer IKKE til å bli innblandet bare på grunn av svangerskapsdepresjon. Det er utrolig viktig at du tar kontakt tidlig for å få hjelpen du trenger. Så vær så snill ta kontakt med legen i morgen (evt jordmor) ❤️ De ønsker bare å hjelpe deg. Anonymkode: bd8ff...b16
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Dette går fint. Tenk på deg selv og din helse nå, og tenk at du får hjelp før babyen kommer Det er mye bedre enn at det går tid og det blir verre. Barnevernet kontaktes ikke for at du har svangerskapsdepresjon, og ingen vil dømme deg, ikke legen heller. Det er positivt at du tar kontakt og ber om hjelp! Anonymkode: a52c0...b40
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Kjære deg, dette er ikke noe å skamme seg over ❤ Hvis du sliter privat og på jobb vil det ofte være ekstra vanskelig siden du i tillegg er gravid - du er full i hormoner og kroppen din bruker mye av deg på å produsere et nytt menneske! (Du har sikkert hørt dette mange ganger, men det er jo sant!!) Anbefaler deg å snakke med legen din om hvordan du har det. Det er kanskje lurt for deg å ta en pause (sykemelding) fra jobben din så du får hvile, for det er absolutt ikke bra for hverken deg eller baby og presse deg når du har det sånn du har det! Det er høyt fokus på svangerskaps/fødselsdepresjon, så det er hjelp å få. Du trenger ikke å være redd for at bv blir tilkoblet. Lykke til og ta vare på deg selv ❤ Anonymkode: 1f0e3...9ef
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Jeg har slitt med tilbakevennende depresjon over mange år. Spiseforstyrrelser inn i mellom der, angst følger med depresjonen. Jeg har fått to barn de siste årene, og går for tiden på medisiner for depresjonen. Barnevernet har aldri vært involvert eller nevnt. Ikke vær redd, vær ærlig og be om hjelp. Anonymkode: 3a23f...6fd
Maleficenta Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tidligere slitt med depresjon, men vært bra en stund. I det siste har det vært mye på privaten, formen har vært elendig og jeg går rundt med en ekkel følelse inni meg om at jeg er mislykket. Føler meg mislykket som ikke klarer jobbe 100% pga formen, og alt dette rundt på privaten har i tillegg gjort at jeg føler meg dårlig. Jeg sover lite, dårlig matlyst, orker ingenting, er helt likegyldig, føler meg trist og nedstemt, utslitt og slik jeg har følt meg før når jeg har hatt depresjon. Vurderer å ta kontakt med lege, men redd at barnevernet blir koblet inn pga dette eller noe annet fælt? Vil tro det blir bedre når baby blir født. Legen min er veldig snill og forståelsesfull i grunn, men skammer meg over disse følelsene i en tid som skal være god. Gleder meg fortsatt veldig mye til baby kommer Anonymkode: 9809e...83c herregud de tar da ikke kontakt med barnevernet. Svangerskapsdepresjon er jo noe flere får. Er da bedre du får hjelp
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Ta kontakt med legen helsestasjon. Men ikke bli skuffa om de ikke hjelper det. Jeg oppsøkte alle jeg kunne men fikk ingen hjelp. Men skader ikke prøve Anonymkode: c571e...8f9
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #10 Skrevet 10. november 2022 Er det du er nå, og forstår den tanken med barnevern. Men jeg lover at det er så verdt å ta kontakt for hjelp! ♥️ For å si det sånn - tenk så mye bedre det er å ta grep selv nå slik at du kan være en klar mamma, enn å gå alene med dette i lang tid helt til noen andre må ta grep for deg! Anonymkode: 36ec4...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå