AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Lurer på om andre har vært borti å få (uønsket) kontakt med partnerens ekser? At du har blitt "advart" selv om det ikke var noe advare mot? Når forholdet ditt er lykkelig, og så kommer plutselig en sint dame på meldinger og sier at kjæresten din er "farlig" uten at du får noe svar på hvorfor hun mener han er farlig? Og så når du stiller flere spørsmål, får du ikke noen svar, bare et "joda, jeg mener det var rett å advare, for tror du kommer til å få problemer med han." Hvilke problemer da? Ikke noe konkret svar, bare ullent og vagt om at han ikke viste nok interesse, sjeldent ville møtes..... Men altså, farlig? Når jeg spør kjæresten, sier han det var lite interesse fordi han var lite interessert, og at han aldri lovte et fast forhold. Da jeg skrev til denne dama etter å ha snakke med kjæresten, at vi har det fint og han er flott kjæreste som er snill og omsorgsfull, så skriver hun bare tilbake at: "underholdende å lese 🤣 det er bra han oppfører seg. Selv om jeg nok tviler litt på alle godordene. Kan hende han omsider ble voksen." Altså, hæ? Hvilken ufyselig bitter person får seg til å skrive noe sånt? Er det bare sjalusi og bitterhet, eller noe annet? Hun klarte å skrive noe konkret annet enn at han var for lite interessert, men blir jo feil å straffe noen for manglende interesse slik. Er det psykologi dette, at dama er psykisk syk? Anonymkode: 6dbd5...36b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Du har en særegen måte å bruke ordet psykologi på 😉 Jeg ville ikke svart på slike meldinger. Det blir det bare drama ut av. Anonymkode: 73c55...5f8 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Jeg tenker at folk advarer ikke for ingen ting. Jeg advarte samboeren til han som voldtok meg, og tviler ikke på at forholdet deres var perfekt inntil det 🤷♀️ Anonymkode: 11f63...dc9 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Advarsler blir avfeid som sjalusi fra en eks, gjerne en " gæærn eks" helt til den som ble advart erfarer det samme selv. Som min venninne...hun havnet på legevakten pga kjærestens sinne og sjalusi. Hun ble advart, men hørte ikke etter. 2 år senere angret hun på det. Anonymkode: 24b16...426 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Jeg ble advart mot min ex i en melding på messenger fra hans ex før meg. Burde hørt på henne og spart meg for de 4 årene jeg kastet bort på ham…. Anonymkode: fc255...336 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Det er flere mulige scenarier her: - Han var en kjernekar, og vedkommende er bare sjalu - Han tok dårlige valg som såret andre, og det er greit at du vet at han kan være skjødesløs. - Han var slem mot andre med vilje, og det er greit at du vet at du kan bli neste. Uansett kjenner ikke du deres forhold, og de kjenner ikke ditt forhold. Du får ta ei vurdering på det hvis du merker at han ikke bare er omtenksom mot deg/andre. Anonymkode: 3ac71...781 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Mange i voldelige og giftige forhold prøver å advare, men til ingen nytte, fordi folk som deg tror jo han er en super fyr og han snakker seg ut av det .... helt til det smeller. Det er antagelig han som er narsissisten og du burde tenke "psykologi" rundt. Hun advarer nok for en grunn, lykke til Anonymkode: f7967...69b 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg tenker at folk advarer ikke for ingen ting. Jeg advarte samboeren til han som voldtok meg, og tviler ikke på at forholdet deres var perfekt inntil det 🤷♀️ Anonymkode: 11f63...dc9 Uff, det er jo grusomt! Sånt må man absolutt advare mot. Heldigvis er det ikke snakk om noe sånt her. Ingen vold eller trusler av noe slag. Heller motsatt; hun kom stadig med press og ultimatum til han. Anonymkode: 6dbd5...36b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange i voldelige og giftige forhold prøver å advare, men til ingen nytte, fordi folk som deg tror jo han er en super fyr og han snakker seg ut av det .... helt til det smeller. Det er antagelig han som er narsissisten og du burde tenke "psykologi" rundt. Hun advarer nok for en grunn, lykke til Anonymkode: f7967...69b Men jeg stilte flere spørsmål om hva det var hun egentlig "advarte" mot. Eneste hun fikk fram var at han ikke var nok interessert. Altså, det kunne jo så og si alle mine ekser ha sagt om meg også - at jeg var for lite interessert (fordi jeg ikke hadde de store følelsene), skulle mine ekser da ha advart mot meg også? Og "helt til det smeller"? Hva tror du skal skje? Er jo ikke noe som skal "smelle" når det er snakk om manglende interesse? Anonymkode: 6dbd5...36b 2
Helene Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Har vært borti bitter x. Heldigvis mange år siden. Men det var tøft nok mens det sto på som værst. Da snakker vi, fersket han i nesten overgrep mot barnet mitt, gikk da. Trusselbrev i postkassen daglig. Overvåkning daglig. Trusler. Mannen må ha vært syk.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men jeg stilte flere spørsmål om hva det var hun egentlig "advarte" mot. Eneste hun fikk fram var at han ikke var nok interessert. Altså, det kunne jo så og si alle mine ekser ha sagt om meg også - at jeg var for lite interessert (fordi jeg ikke hadde de store følelsene), skulle mine ekser da ha advart mot meg også? Og "helt til det smeller"? Hva tror du skal skje? Er jo ikke noe som skal "smelle" når det er snakk om manglende interesse? Anonymkode: 6dbd5...36b Han lyver jo, så klart. Hun advarer deg ikke for manglende interesse. Ikke vær naiv Anonymkode: f7967...69b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg ble advart mot min ex i en melding på messenger fra hans ex før meg. Burde hørt på henne og spart meg for de 4 årene jeg kastet bort på ham…. Anonymkode: fc255...336 Men hva ble det advart mot ? Det er jo vesentlig om det var noe alvorlig og seriøst, enn om det var "advarsel" motivert i sjalusi. Anonymkode: 6dbd5...36b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #13 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han lyver jo, så klart. Hun advarer deg ikke for manglende interesse. Ikke vær naiv Anonymkode: f7967...69b Han lyver så klart? Har du ikke lest? Det er hun selv som "advarer" mot han fordi hun ikke mener han viste nok interesse, ikke ville møtes ofte nok etc. Så da mener du vel at hun lyver da? Han har jo innrømmet til meg at han ikke var spesielt interessert, og burde avsluttet lenge før. Så det var dårlig, men rart å få melding om det av henne. Anonymkode: 6dbd5...36b
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Advarsler blir avfeid som sjalusi fra en eks, gjerne en " gæærn eks" helt til den som ble advart erfarer det samme selv. Som min venninne...hun havnet på legevakten pga kjærestens sinne og sjalusi. Hun ble advart, men hørte ikke etter. 2 år senere angret hun på det. Anonymkode: 24b16...426 altså, det du skriver om handler jo om vold og ondskap. Her har det ikke blitt advart mot noe konkret, bare at han er "farlig" og at da jeg stilte spørsmål om hvorfor, kom det jo bare fram at hun mente han viste så lite interesse. Det er jo rart å "advare" mot sånt, eller hva? Anonymkode: 6dbd5...36b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #15 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han lyver så klart? Har du ikke lest? Det er hun selv som "advarer" mot han fordi hun ikke mener han viste nok interesse, ikke ville møtes ofte nok etc. Så da mener du vel at hun lyver da? Han har jo innrømmet til meg at han ikke var spesielt interessert, og burde avsluttet lenge før. Så det var dårlig, men rart å få melding om det av henne. Anonymkode: 6dbd5...36b Akkurat, han har sikkert gjort noe mer som hun ikke sier, ingen advarer bare mot lite interesse Anonymkode: f7967...69b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Akkurat, han har sikkert gjort noe mer som hun ikke sier, ingen advarer bare mot lite interesse Anonymkode: f7967...69b Da burde hun jo sagt ifra i så fall. Anonymkode: 6dbd5...36b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #17 Skrevet 9. november 2022 Hun advarer DEG mot at han viste HENNE lite interesse? Vel, selv om han var lite interessert i henne betyr ikke at han kan være kjempeinteressert i deg? Jeg har hatt 4 kjærester og to av de var ikke så alvorlige. Mer for å ha nærhet til og sex med noen faste. Mens de to andre elsket/elsker jeg. Klart jeg ikke viste like mye interesse til de jeg ikke var interessert i! 😂 Han ene var en utro drittsekk. Jeg kunne nok advart hun nye mot han. Men det kan jo hende at han elsker henne så høyt at han aldri vil være utro mot henne. Og så kan det jo hende at han har lært av feilene vi gjorde, og at de passer mye bedre sammen, etc. Eller kanskje han ikke har vist sitt sanne jeg enda. Det får de finne ut av selv. Jeg har sikkert vært en kjip kjæreste for noen jeg også. Dumt hvis han skulle advare mine neste om meg. Alle fortjener en ny sjanse til å bli en god kjæreste. Anonymkode: 8d9de...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #18 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun advarer DEG mot at han viste HENNE lite interesse? Vel, selv om han var lite interessert i henne betyr ikke at han kan være kjempeinteressert i deg? Jeg har hatt 4 kjærester og to av de var ikke så alvorlige. Mer for å ha nærhet til og sex med noen faste. Mens de to andre elsket/elsker jeg. Klart jeg ikke viste like mye interesse til de jeg ikke var interessert i! 😂 Han ene var en utro drittsekk. Jeg kunne nok advart hun nye mot han. Men det kan jo hende at han elsker henne så høyt at han aldri vil være utro mot henne. Og så kan det jo hende at han har lært av feilene vi gjorde, og at de passer mye bedre sammen, etc. Eller kanskje han ikke har vist sitt sanne jeg enda. Det får de finne ut av selv. Jeg har sikkert vært en kjip kjæreste for noen jeg også. Dumt hvis han skulle advare mine neste om meg. Alle fortjener en ny sjanse til å bli en god kjæreste. Anonymkode: 8d9de...3d1 Enig; det er jo ikke lett å vise mye interesse for noen du ikke er forelsket i, at det blir bare for å møtes for nærhet og litt sex iblant. Og det er tydeligvis det hun ikke likte, hun ville mer. Men jeg har også hatt slike forhold hvor noe manglet, men jeg har ikke plaget kjærestene de fikk i etterkant. Har tenkt at de forhåpentligvis fant noen de passet bedre med. Anonymkode: 6dbd5...36b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #19 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Akkurat, han har sikkert gjort noe mer som hun ikke sier, ingen advarer bare mot lite interesse Anonymkode: f7967...69b Advarselen er lite verdt om man ikke er villig til å svare på hva man egentlig advarer mot. Da kan man like godt la være. Anonymkode: 65a5d...71a 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #20 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Advarselen er lite verdt om man ikke er villig til å svare på hva man egentlig advarer mot. Da kan man like godt la være. Anonymkode: 65a5d...71a Ja, synes det er både rart og uforskammet å holde på sånn. Anonymkode: 6dbd5...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå