AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Jeg skjønner at ikke absolutt alle er det. Men jeg hadde en opplevelse nylig som gjorde meg litt betenkt. Var på fest for noen uker siden og der var det en god blanding av folk, deriblant en mann som var pent kledd og fin på håret. Han var der sammen med en haug venninner og han holdt seg egentlig sammen med dem hele kvelden. De danset og koste seg. I løpet av kvelden snakket jeg med minst 3 kompiser som spurte meg ting som "er gaydaren min helt ute og kjører eller er han der skikkelig homo?" Ingen av dem pratet med fyren på noe tidspunkt, så vidt jeg la merke til. Så alt dette var bedømt litt på avstand ut ifra klesstil, fakter, stemme(?) og dansestil(??). Jeg svarte f.eks. "vet ikke jeg vel, har det noe å si?" Og de sa, "nei, det har ikke noe å si, det er helt greit det, jeg bare lurte". Jeg vet ikke hva fasiten var engang, jeg har sett mer feminine menn som faktisk var hetero så... det er ikke nødvendigvis så innmari lett å se hvilken legning et menneske har? Alle homofile er ikke stereotypiske heller. Er det en greie for menn å kunne gjette om en fyr er homofil eller ikke? Hvor kult er det for en ikke-übermaskulin fyr å bli antatt homo støtt og stadig? Er det ikke litt... homofobt av dem å ha sånt behov for å vite legningen til en fyr? Er de redde for at de i vanvare skulle komme i skade for å prate for vennlig med han og at han oppfattet det som flørt? Anonymkode: a4b22...084
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Det er nok ganske likt fordelt sånn egentlig. I media så er det flest kvinner som er transfobiske. De er til og med ganske høyt utdannet også. Skriver under innleggene sine med professor og psykolog-titler. Når det gjelder dumme mennesker så kan man på en måte forstå at de ikke har kapasitet til å være inkluderende og ha evne til å sette seg inn i hva ting handler om, men når det gjelder godt utdannede så gir det et ekstra kjølig drag når fobien/hatet er gjennomrasjonalisert. Anonymkode: 9325e...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Menn flest bryr seg ikke. De drar hjem til kona uansett. Forskjell på å mislike noen, og på å ikke vil ha andre for nært. Veldig stor forskjell. Anonymkode: fd79d...95b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok ganske likt fordelt sånn egentlig. I media så er det flest kvinner som er transfobiske. De er til og med ganske høyt utdannet også. Skriver under innleggene sine med professor og psykolog-titler. Når det gjelder dumme mennesker så kan man på en måte forstå at de ikke har kapasitet til å være inkluderende og ha evne til å sette seg inn i hva ting handler om, men når det gjelder godt utdannede så gir det et ekstra kjølig drag når fobien/hatet er gjennomrasjonalisert. Anonymkode: 9325e...5ac Jeg har fullført mastergrad i ett superduper vanskelig teknisk fag fra NTNU og har fordommer mot følgende minoriteter: * jøder * svarte, da spesielt om de er sterkt påvirket av afroamerikansk kultur. De som er fra afrika er noenlunde ok, men liker de best hvis de forblir i afrika * transpersoner, i min bok er de en gjeng forvirrede galninger flesteparten av dem * folk som ønsker å være funksjonshemmet/tviholder på ME eller en psykisk diagnose * muslimer * venstrefolk/"woke"- som bryr seg om privilegiene til forskjellige grupper. Venstrefolk som bare bryr seg om klasseskille rik/fattig av den eldre skolen har jeg stort sett respekt for. * folk som har altfor høy respekt til psykologi som fagfelt mtp replikasjonskrisen / lever livet sitt avhenging av hva en studie sier * folk som tror at jo flere år med utdanning en person har, jo smartere er personen. skal vi sloss Anonymkode: 1619c...58e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Menn flest bryr seg ikke. De drar hjem til kona uansett. Forskjell på å mislike noen, og på å ikke vil ha andre for nært. Veldig stor forskjell. Anonymkode: fd79d...95b De fleste menn har ikke kone. Andelen gifte er 49 prosent. Anonymkode: dc6ec...166 1 1
Gjest ytmnd Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 (endret) Nei vil ikke si at jeg har inntrykk av det, aldri sett eller hørt homofobi i mine kretser. Er heterofil mann og bryr meg fint lite hvilke mennesker som finner hverandre, kjærlighet er kjærlighet. Også har du det at folk sier av og til ting uten å tenke seg om, det trenger ikke ligge noen hatefult bak ytringen. Endret 9. november 2022 av ytmnd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Hva legger du i ordet homofobi? Anonymkode: 5e0f2...af3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Menn syns homofili er greit så lenge det er to damer som er åpen for pikk. Anonymkode: 6050c...b63 1
nytesammen Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Tror mange kunne tenke seg å suge kuk og kanskje også knulle hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Har null i mot homofile så jeg lenge jeg slipper å se/høre om homosex, noe jeg finner motbydelig. Anonymkode: a1b60...531
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 ytmnd skrev (9 minutter siden): Nei vil ikke si at jeg har inntrykk av det, aldri sett eller hørt homofobi i mine kretser. Er heterofil mann og bryr meg fint lite hvilke mennesker som finner hverandre, kjærlighet er kjærlighet. Også har du det at folk sier av og til ting uten å tenke seg om, det trenger ikke ligge noen hatefult bak ytringen. De var riktignok godt brisne, ja. Så mulig de bare ikke tenkte seg om. Jeg bare reagerte på at de var flere som i løpet av kvelden kommenterte det samme uavhengig av hverandre. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva legger du i ordet homofobi? Anonymkode: 5e0f2...af3 Joa, homofobi var kanskje å dra HI litt langt. Men fordommer mot homofile i alle fall. Og et behov for å korrekt plassere en person i forhold til legning. Anonymkode: a4b22...084
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #13 Skrevet 9. november 2022 Så det er dette som er homofobi altså? En fyr spurte om en annen fyr er homofil? Så alt pratet om rasisme, kvinnehat etc. koker ned til slike ting altså? Anonymkode: a07c4...dce 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De var riktignok godt brisne, ja. Så mulig de bare ikke tenkte seg om. Jeg bare reagerte på at de var flere som i løpet av kvelden kommenterte det samme uavhengig av hverandre. Joa, homofobi var kanskje å dra HI litt langt. Men fordommer mot homofile i alle fall. Og et behov for å korrekt plassere en person i forhold til legning. Anonymkode: a4b22...084 Mennesker har behov for å kategorisere hverandre. Syns ikke spørsmål om hvilken legning folk har er ille i seg selv. Det kommer selvfølgelig an på hvordan man spør. Men det gjelder jo i mange samtaler. Klarer man å uttrykke seg feil i f.eks. når du forteller en spøk, blir ting missforstått, og folk blir krenket/lei seg. Anonymkode: 5e0f2...af3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 For det første så har jeg null radar, så jeg har ihvertfall ingen gaydar. Bryr meg fint lite hva folk driver med seksuelt. Når det er sagt så har jeg litt avsmak for homofile fordi de topper alle statistikkene når det kommer til kjønnsykdommer og spredning. Mange er også bifile og sprer sine sykdommer til kvinner, som igjen sprer det til andre menn. Anonymkode: 7e05e...bc2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #17 Skrevet 9. november 2022 Homofobe, nei, fordommer, kanskje, men jeg tenker at de fleste folk har fordommer mot et eller annet og det bryr jeg meg lite om Anonymkode: 9d9d1...1ee
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #18 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I løpet av kvelden snakket jeg med minst 3 kompiser som spurte meg ting som "er gaydaren min helt ute og kjører eller er han der skikkelig homo?" Ingen av dem pratet med fyren på noe tidspunkt, så vidt jeg la merke til. Så alt dette var bedømt litt på avstand ut ifra klesstil, fakter, stemme(?) og dansestil(??). Jeg svarte f.eks. "vet ikke jeg vel, har det noe å si?" Og de sa, "nei, det har ikke noe å si, det er helt greit det, jeg bare lurte". Ja? Det er ofte sånn mine homofile venner ser på andre mulig homofile også. Det er ikke noe homofobt med det. Man kan ofte, men ikke alltid så. klart, se at noen er homo basert på slike observasjoner. Anonymkode: 9eacf...e4e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #19 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): oa, homofobi var kanskje å dra HI litt langt. Men fordommer mot homofile i alle fall. Og et behov for å korrekt plassere en person i forhold til legning. Øh, hva er galt med det? Anonymkode: 9eacf...e4e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #20 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så det er dette som er homofobi altså? En fyr spurte om en annen fyr er homofil? Så alt pratet om rasisme, kvinnehat etc. koker ned til slike ting altså? Anonymkode: a07c4...dce Han ene sa også noe sånt som "han ser så homo ut at jeg kjenner rumpehullet mitt kniper igjen". Syntes ikke det var noe fint nei, å antyde at det er farlig å omgås i tilfelle han plutselig skulle finne på å voldta noen🙄 Men okei, skjønner at homofobi var feil ord å bruke her. Anonymkode: a4b22...084
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå