Gå til innhold

Brun utflod 4+5, er det håp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+6 i dag, men i går ettermiddag kom det litt brun utflod da jeg var på do. Det har fortsatt å komme små drypp av brunt blod/utflod når jeg er på do hele dagen i dag også. Har kommet en liten synlig flekk på truseinnlegg også. Kjenner mensmurringer, men ikke smerter. Jeg skulle uansett til legen i går og tok blodprøve, skal ta ny på fredag for å måle hcg-stigning. Sist jeg opplevde dette var det MA, så nå har jeg mistet motet helt. Synes plutselig at puppene kjenner litt mindre ømme og at jeg er mindre kvalm også. Noen erfaringer mens jeg holde pusten til fredag? 

Anonymkode: 10432...55c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det skjedde med meg mistet jeg dessverre ❤️ Krysser fingrene for deg

Anonymkode: 8302a...66c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette både når det gikk bra og når det ikke gikk bra, så det trenger ikke å ha noe å si. Har lest at så mange som 50% av alle gravide opplever en eller annen form for blødning i svangerskapet! 
Håper det går veien for deg❤️ krysser fingrene! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette da jeg fikk minste mann, og det er visst veldig normalt å blø helt i starten av svangerskapet. Det er fordi slimhinnene blir tørrere av hormonene man produserer så mye av i starten, og det tøyer og strekker seg inni livmoren og det kan gi ubehag. 

Jeg har SA en gang og da kom det friskt blod med en gang. Brunt blod er et godt tegn.

Anonymkode: 5f060...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er håp! Har opplevd dette to ganger, de er 14 og 11 år nå.

Anonymkode: d9264...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme, legen sa at når du er kommet «så langt» skal det egentlig både smerter og store mengder blod til for at det er SA. Det er veldig vanlig med slik blødning helt i begynnelsen:) mensmurring er også helt normalt. Jeg har kanskje hatt menssmerter (milde) 2-3 ganger i hele mitt liv (er 27 år) men fikk det når jeg ble gravid på omtrent samme tid som jeg både blødde og var like langt på veg som deg:)

Anonymkode: 0b3cf...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg var det starten på en spontanabort. Begynte med brun spotting og så kom blødning. Så tidlig som 4+6 oppleves det som en vanlig menstruasjon

Anonymkode: 52e9c...16e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svarene viser, så er det ikke noe fasit, men det er helt vanlig med litt spotting. Jeg hadde selv en del da jeg var gravid med sønnen min. Han er frisk og rask🙏

Anonymkode: c619f...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk til dere som har svart, det hjalp meg skikkelig gjennom gårsdagen. I dag har jeg tatt ny blodprøve, men fikk det nedslående svaret at prøveresultatene ikke kommer før tirsdag… har fortsatt småblødninger når jeg er på do. Av og til «bare» litt brun utflod, og av og til litt koagulert blod. Fortsatt ingen smerter eller rødt blod. Har vært stuptrøtt hele uka, har litt ømme bryster og litt kvalm innimellom, men alt av graviditetssymptomer tar jeg med en klype salt nå som jeg kjenner så veldig etter. Vanskelig å holde motet oppe, og kjenner meg veldig tom bare. Blir en lang dag på jobb i dag og en lang helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS her. Tusen takk til dere som har svart, det hjalp meg skikkelig gjennom gårsdagen. I dag har jeg tatt ny blodprøve, men fikk det nedslående svaret at prøveresultatene ikke kommer før tirsdag… har fortsatt småblødninger når jeg er på do. Av og til «bare» litt brun utflod, og av og til litt koagulert blod. Fortsatt ingen smerter eller rødt blod. Har vært stuptrøtt hele uka, har litt ømme bryster og litt kvalm innimellom, men alt av graviditetssymptomer tar jeg med en klype salt nå som jeg kjenner så veldig etter. Vanskelig å holde motet oppe, og kjenner meg veldig tom bare. Blir en lang dag på jobb i dag og en lang helg. 

❤️❤️❤️

Håper det ordner seg og at du slutter å spotte.

Synes det var veldig lang ventetid. 

Anonymkode: 48616...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen:) Trodde jeg hadde fått fullstendige prøvesvar nå og fikk hjertet i halsen, men så var det bare prøvesvarene fra blodprøven på tirsdag. Hadde da hcg på 1100, som er innenfor normalen i uke 5. Men det er jo stigningen frem til i dag som er det interessante... Virker bare så utrolig lenge til tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen: Jeg logget inn på Fürst nå, og jaggu hadde prøvesvarene kommet!! Og hcg har steget fra 1100 tirsdag til 2600 i dag, fredag. Er helt overveldet og klarer fortsatt ikke å tro at det står bra til, men nå fikk jeg litt mer håp å klamre meg til. Har fått på TU på tirsdag, da er jeg 5+6 så spørs hvor mye de kan se, men. Dette er litt for nervepirrende for meg merker jeg.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS igjen: Jeg logget inn på Fürst nå, og jaggu hadde prøvesvarene kommet!! Og hcg har steget fra 1100 tirsdag til 2600 i dag, fredag. Er helt overveldet og klarer fortsatt ikke å tro at det står bra til, men nå fikk jeg litt mer håp å klamre meg til. Har fått på TU på tirsdag, da er jeg 5+6 så spørs hvor mye de kan se, men. Dette er litt for nervepirrende for meg merker jeg.

Hvorfor stresser du? 
Det er ingenting du får gjort fra eller til uansett. 
Det er veldig vanlig å miste både i ma og sa tidlig i svangerskapet. Det hører liksom med. Noe man må regne med når man prøver. Småblødninger er også vanlig. 

Gjør deg selv en tjeneste og ro deg ned, og la naturen gå sin gang❤️

Anonymkode: e3ea1...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor stresser du? 
Det er ingenting du får gjort fra eller til uansett. 
Det er veldig vanlig å miste både i ma og sa tidlig i svangerskapet. Det hører liksom med. Noe man må regne med når man prøver. Småblødninger er også vanlig. 

Gjør deg selv en tjeneste og ro deg ned, og la naturen gå sin gang❤️

Anonymkode: e3ea1...475

Takk, men det er visst lettere sagt enn gjort å ikke stresse. Jeg har hatt MA med partiell mola for et år siden, og måtte ha utskraping og oppfølging i flere måneder i etterkant. Derfor får jeg også tett oppfølging ved denne graviditeten, med jevnlige kontroller og TU. Så dette er ikke noe jeg har bedt om selv, men følger anbefalte råd fra legen.  I mellomtida søker jeg litt støtte og erfaring på KG, noe jeg synes må være helt greit😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres veldig bra ut. Da jeg gjorde d samme, bare i uke 8, hadde hcg falt over 13000 på de 2-3 dagene. Startet å fossblø etter noen dager. Så da er det håp hos deg 🤩

Anonymkode: c4ead...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Oppdatering fra TS her, i tilfelle andre som googler blødning tidlig i graviditeten lurer:) 

Hadde småblødninger daglig i 2 1/2 uke; alt fra rødt, brunt, rosa, kornete, koagulert, osv. Hadde i tillegg litt murringer, men ikke ordentlige smerter.
For to dager siden var jeg på ultralyd og så et bankende hjerte (er 7+3 i dag). Hcg har også steget som det skal. Nå ser det ut som at blødningene har gitt seg helt. Det var vanskelig å ikke bli stressa over blødning når det endte med MA med partiell mola sist jeg opplevde det, men blødninger i første trimester ER faktisk helt vanlig og trenger ikke bety at noe er galt, som mange skriver:)

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går bra med deg TS. Jeg har hatt begge deler, mye murringer og spottinger som endte i SA i uke 10. Nå sist startet det med frisk blødning i uke 5-6 og var da overbevist om ny SA. Var på ultralyd og fikk se bankende hjerte. Hadde mye spottinger utover 1 trimester så var på flere ultralyder. Rundt uke 14 senket jeg skuldrene litt og blødningene avtok. Hadde igjen en fersk blødning rundt uke 22-24 men gjorde ingenting da og var kun en engangshendelse. Nå sitter jeg og ammer min 4 måneder gamle baby så ja det kan gå begge veier selv om man blør❤️

Anonymkode: 0ee9a...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 18.13):

Oppdatering fra TS her, i tilfelle andre som googler blødning tidlig i graviditeten lurer:) 

Hadde småblødninger daglig i 2 1/2 uke; alt fra rødt, brunt, rosa, kornete, koagulert, osv. Hadde i tillegg litt murringer, men ikke ordentlige smerter.
For to dager siden var jeg på ultralyd og så et bankende hjerte (er 7+3 i dag). Hcg har også steget som det skal. Nå ser det ut som at blødningene har gitt seg helt. Det var vanskelig å ikke bli stressa over blødning når det endte med MA med partiell mola sist jeg opplevde det, men blødninger i første trimester ER faktisk helt vanlig og trenger ikke bety at noe er galt, som mange skriver:)

Så bra! Håper alt går fint.

Ville ikke skrive tidligere i tråden, ford jeg hadde en lignende opplevelse hvor det ikke gikk bra. På sykehuset sa de det kunne gå begge veier.

Hadde nok mer blødninger enn deg, men startet som mørkerødt/brunt utflod i uke 5, litt hver dag. Og så i slutten av uke 6 og i uke 7 flere styrtblødninger med friskt blod og klumper. Ultraltyd uke 8+2 viste normalt utseende foster med bankende hjerte. To dager etterpå spontanaborterte jeg midt på natten. Aldri blødd så mye i mitt liv.

Har også lest om andre med lignende opplevelser som meg, men der det gikk bra! Virker som er du er blant de heldige. :)

Anonymkode: 7357f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så bra! Håper alt går fint.

Ville ikke skrive tidligere i tråden, ford jeg hadde en lignende opplevelse hvor det ikke gikk bra. På sykehuset sa de det kunne gå begge veier.

Hadde nok mer blødninger enn deg, men startet som mørkerødt/brunt utflod i uke 5, litt hver dag. Og så i slutten av uke 6 og i uke 7 flere styrtblødninger med friskt blod og klumper. Ultraltyd uke 8+2 viste normalt utseende foster med bankende hjerte. To dager etterpå spontanaborterte jeg midt på natten. Aldri blødd så mye i mitt liv.

Har også lest om andre med lignende opplevelser som meg, men der det gikk bra! Virker som er du er blant de heldige. :)

Anonymkode: 7357f...ef5

Så leit å høre om din opplevelse! Spontanabort får man jo ikke stoppet, og det er ingen garanti for at jeg ikke spontanaborterer denne gangen også. Men nå som blødningene har vært helt borte i flere dager ser det i hvert fall ikke ut til at det er de som har «skylda» hvis det skjer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...