Gå til innhold

Red flag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er singel, K30, og har begitt meg ut på Tinder. Ønsker å finne kjærligheten og ønsker aller helst et stabilt liv med en mann jeg kan stifte familie med. Matchet med en mann, 32 år, som jeg også tok noen drinks med noen dager senere. Begge er høyt utdannet og i fast jobb. Han virket utrolig hyggelig og oppegående og vi koste oss og praten gikk fint. Vi snakket blant annet om at vi begge ønsker oss vekk fra appen og ønsker ser etter en langsiktig forhold og begge er interessert i å stifte familie en dag.  Etter daten sender han en meld og takker for hyggelig kveld samtidig som han spør om jeg vil legge han til på Snapchat. Praten går fint der og vi bestemmer oss for en 2. date med middag og vin hos meg. Det var en utrolig hyggelig kveld som endte i litt klining på sofaen. Dagen etter chattet vi videre på snapchat og jeg spurte om han hadde IG. Han svarte at han hadde det med ikke brukte den noe særlig. Han la meg allikevel til og vi fulgte hverandre. Han har en helt anonym profil uten noen bilder og uten særlig følgere. MEN, han føler over 270 personer hvorav nesten ALLE er sylslanke, trente, blonde, nordiske jenter med silikon og lip fillers. Jeg derimot er mørkhåret, brun i huden, 175 høy og litt kraftigere / helt gjennomsntillig kroppsbygning med litt valker og magefett. Også til problemet: Han har invitert meg til en 3. date. Hva vi skal er enda uklart. Men jeg kjenner at noe inni meg vrenger seg når han føler så mange vakre og ekstremt lettkledde jenter på IG. Jeg lurer derfor på om jeg skal avlyse ved å skrive følgende melding i chat: " Hei, må innrømme at jeg stalket det litt på Instagram og det fikk meg til å lure på om jeg er den type jente du egentlig ser etter? " Andre forslag til hvordan jeg kan ordlegge meg? 

Takk på forhånd... 

Anonymkode: 7041e...25c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner. Det kan være et rødt flagg. Du har ellers godt inntrykk av han, så jeg synes du skal fortsette å date han med Instagram-observasjonen i bak hodet. Bli mer kjent med han. I rolig tempo. Ikke påpek hva du har sett på Instagram. Ikke nå iallfall. Hva skal du få ut av det? Kan du bruke hans svar til noe? 

Anonymkode: f43e9...461

Skrevet

Dette synes jeg ikke du skal vektlegge i særlig grad. Dette kan nok bare være litt «eyecandy» og behøver ikke bety at det er en slik dame han vil etablere seg meg. Han ønsker en 3.date av en grunn 😊 

Anonymkode: 6b5e4...ddb

Skrevet

For meg er det rødt flagg med menn som følger masse babes på sosiale medier. Det er åpenbart ikke damer han kjenner så for det første er det creepy og for det andre så viser det at han ser på kvinner som objekter, noe som gjør han uaktuell som partner for meg. 

Jeg hadde ikke tenkt noe på at de ikke lignet på deg, vi må være ærlige her å si fra kvinnelig ståsted at vi også kan ha smak i menn hvor kjendismenn som er eyecandy ikke ligner på de vi får i virkeligheten. Jeg hadde tenkt mer på dette her med at han har en instagram som hovedsakelig brukes til å følge babes han bruker som runkemateriale. Altså holdningen hans mot kvinner som er noe negativt og ikke at kvinnene ikke ligner på deg. Ikke vis deg selv så usikker på deg selv at du legger hovedfokuset på at de ikke ligner på deg, legg hovedfokuset på at kvinnesynet hans er turnoff for da selvhevder du deg selv i stedet for å virke usikker. Oppfattes du usikker så vil en mann fort fortsette å spille på de usikkerhetene senere i relasjonen og det er nedbrytende og du vil aldri føle deg godt nok. 

Jeg hadde heller tatt det opp med han face to face etter å ha snakket litt politikk, sexisme, metoo, overgrep etc for å kartlegge holdningene hans. Så spurt hvorfor han bare følger babes på insta og sett om han prøvde å rettferdiggjøre det eller ikke skjønte problemet med det, eller om han tok ansvar og innså egne holdninger og slettet disse av egen vilje. Hadde han ikke sett problemet så hadde jeg valgt å ikke fortsette å date han. 

PS du trenger ikke konfrontere han med det rett etter å ha grillet han om kvinnesyn og heller ikke grille han om kvinnesyn, men sett av kvinnesyn som tema for en samtale der du blir kjent og man snakker om felles verdier og holdninger slik at det blir en naturlig diskusjon og samtale,  deretter en naturlig overgang til instababes

Anonymkode: b330c...8e6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...