Gå til innhold

Ble hentet av ambulanse sist uke, har hatt hjertebank, slitt med pusten og gruer meg til å sove hver kveld og får faen meg ikke hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble hentet av ambulansen da hjerte begynte å banke noe vanvittig og jeg ikke fikk puste, trodde jeg skulle dø  og ambulansen hentet meg, de kom fort, fikk hjelp og ble sendt til sykehus

på sykehus fikk jeg mange prøver av hjertet, mat og ble passet på i 12 timer, wow tenkte jeg, for en hjelp. de fant ikke noe med hjertet og jeg ble sendt hjem og fikk beskjed om å ta kontakt med fastlegen. her fikk jeg godt hjelp

så skjedde det samme igjen, men ikke like sterkt og jeg ble hente av ambulansen til legevakten. her måtte jeg vente 2 timer for å først komme inn, så måtte jeg vente 3 timer fo å få help. hører pasienter utenfor skriker om at de har ventet 3,4,5 timer og det samme gjorde jeg også. inne på venterommet fikk jeg ikke puiste og ble skikkelig dårlig, likevell må jeg bare vente

sykepleierne satt inne og drakk kaffe koste seg og snakket om høyere lønn, vet ikke helt om de fortjener det. dro i snoren med sykesengen g det tok 15 min før en sykepleier kom

ble sendt hjem da jeg følte meg litt bedre og ble bedt om å ta kontakt med fastlege så fort som mulig, skal jeg ta kontakt med fastlegen må jeg bestille time, neste ledige time er om 2 fucking uker, jeg kan ikke vente 2 uker, jeg kan ikke vente en dag engang, jeg får faen meg ikke puste. timen hos min lege må bestilles på nett, der blir alle time bestillt. ringer du sier de at nødtime blir bestillt på nett, DET ER INGEN JEVLA KNAPP OM NØDTIME PÅ NETT

ringer du direkte er det 65 stykk i kø, altså hva faen feiler det helsevesenet`?

skal jeg bare dø om natten av at kroppen ikke får nok oksygen? jeg prøver desperat å få legetime men får ikke kontakt engang

nå har jeg ringt legekontoret igjen og jeg har vært nr 1 i køen i en jevla time ? altså

har bestillt dr dropin og det kostet meg 1000 jevla kroner, jeg skatter nesten 30 000 kr pr mnd og nå må jeg betale for å få hjelp på dagen, jeg er så jevlig frustrert hos helsevesenet

her må det skje endringer, både helsevesenet må ha mer penger og mer folk. var inne på legevakten og hver gang var det overfylt av eldre folk, narkiser eller sigøynere

enten ta å hent folk fra utlandet, slik byggebrasjen i norge gjør, de henter polakker når det ikke er nok rørlegger, elektriker osv

dedtte er ikke første gang jeg har hatt slik opplevelse

hilsen frustrert

Anonymkode: 75fc1...357

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier de om symptomene dine når du er på legevakten? Jeg forstår at det er ubehagelig og du blir redd, men det betyr ikke at det nødvendigvis er farlig å vente til du får time hos fastlegen. 

Anonymkode: a2df4...63c

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Høres ut som angst. Hvis det står i journalen din så er det derfor de lar deg vente. 

Anonymkode: 70301...831

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Poenget er at du dør ikke. Det er ikke akutt. Selv om det føles sånn for deg.

hadde du flimmer? Eller noe annet? Fanget de ingenting på telemetrien da du var på sykehuset? 

Anonymkode: b3ad6...4c4

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Klassisk panikkanfall. Hadde det vært kritisk hadde du ikke måtte vente. De utelukket hjertefeil da du var på sykehuset første gang, så det kan du slå fra deg - men så lenge du tror du lider av hjertefeil vil du fortsette å få dødsangst. Anbefaler deg en tur til psykologen. 

Anonymkode: 042a7...95b

• Liker 36
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som angst. Hvis det står i journalen din så er det derfor de lar deg vente. 

Jeg er ikke ts, men er det så smart å la alle som har hatt/har angst vente og vente? Eller sjekker de blodtrykk og puls før de bedtemmer at de skal vente på legen lenge?

Anonymkode: 620f0...40e

• Liker 1
Skrevet

Hvis man betaler 30k i skatt hver måned har man råd til en time hos dr dropin. Det offentlig klarer ikke å konkurrere med det private på tid.

Dersom du er misfornøyd kan saken klages inn for statsforvalteren. 

Anonymkode: afeda...c64

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

trodde først jeg hadde angst også, men har ingen grunn for å ha angst. jeg får ikke puste, dvs jeg trodde først jeg hadde søvnapne, men det kan også være astma eller struma, altså at røret inn i halsen er mindre og jeg får lite luft inn og ut

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man betaler 30k i skatt hver måned har man råd til en time hos dr dropin. Det offentlig klarer ikke å konkurrere med det private på tid.

Dersom du er misfornøyd kan saken klages inn for statsforvalteren. 

Anonymkode: afeda...c64

jeg har høy lønn fordi jeg har god utdanning og jobber lange dager, hva lønnen min er har overhodet ingenting å se, trenger du akkut hjelp for å finne ut problemet skal ikke du betale noenting, stor del av lønnen vår gåt til å dekke slike ting. 1000 kr for en legetime er uhørt

• Liker 2
Skrevet

Sannsynligvis er dette panikkanfall. 

Så da må de som står i fare for å dø/få varige men komme før deg i køen hos legevakta. 

Anonymkode: 8ff43...8bc

• Liker 12
Skrevet

Dersom det er snakk om hjerteproblematikk, har ts gått gjennom EKG. Finner de ingenting der, er det normalt å bli sendt hjem og vente på time hos fastlegen. Det er jo ikke akutt. Er det feks angina, må det uansett følges opp av fastlegen. 

Ser ikke helt hva du er misfornøyd med, ts. Du ble sjekket i "huet og rævva" på sykehuset. To ganger! Uten funn. Hva forventer du skal skje? 

Sitt i telefonkø, bestill time på nett eller dra innom legekontoret for å fikse en time. 

Og slapp av, du dør ikke av litt panikk.... 

Anonymkode: 61296...b83

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv om man har lav terskel for å ringe ambulanse, betyr ikke det at legevakten har lav terskel for å ta deg inn. Ventetid er vanlig, jo mer alvorlig, jo høyere prioritet. 

Hadde legevakta vurdert at det stod om livet ditt, hadde sikkert ikke sykepleieren innvilget seg en pust i bakken. Antageligvis har det vært en slitsom vakt. Det er jo ventetiden en indikasjon på. 

Anonymkode: 9cdfe...616

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har høy lønn fordi jeg har god utdanning og jobber lange dager, hva lønnen min er har overhodet ingenting å se, trenger du akkut hjelp for å finne ut problemet skal ikke du betale noenting, stor del av lønnen vår gåt til å dekke slike ting. 1000 kr for en legetime er uhørt

Herregud.

Jeg har ikke offentlig tilbud for min uttalte helt jævlige sykdom, og betaler 5000 kr i mnd.

Andre må betale millioner i medisiner for å overleve her i Norge.

Suck it the fuck up at du måtte EN GANG på privat legetime. 

Jeg legger ut hundretusenvis og har ikke klaget et kvekk. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

trodde først jeg hadde angst også, men har ingen grunn for å ha angst. jeg får ikke puste, dvs jeg trodde først jeg hadde søvnapne, men det kan også være astma eller struma, altså at røret inn i halsen er mindre og jeg får lite luft inn og ut

At du mener du ikke har grunn til å få angst betyr ikke at kroppen din er enig. Men det å ikke få puste trigger selvfølgelig angst, som påvirker pusten, som gjør at du får angst, som påvirker pusten. Det er en drittsirkel å havne i. 

• Liker 20
Skrevet

Høres ut som et klassisk panikkanfall ja. Hadde det vært noe alvorlig, hadde du kanskje ikke plutselig følt deg bedre. De ville også sett på alle prøvene om noe var riv ruskende galt. Synd de lot deg vente så lenge andre gangen, men kanskje var det noen andre der som var sykere, hadde hjertestans eller hjerteinfarkt osv. De lot deg vel ikke vente i 2 timer for å være slem. Hadde det vært noe alvorlig galt hadde du heller ikke endt opp med å vente i 2 timer. 

Hva er det du kjenner på når det skjer? 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud.

Jeg har ikke offentlig tilbud for min uttalte helt jævlige sykdom, og betaler 5000 kr i mnd.

Andre må betale millioner i medisiner for å overleve her i Norge.

Suck it the fuck up at du måtte EN GANG på privat legetime. 

Jeg legger ut hundretusenvis og har ikke klaget et kvekk. 

oi, her var det en med lav lønn som er sint

• Liker 1
Skrevet

Å ja, fordi du er storkar og tjener mye penger, så skal du få spesialservice, tenker du? 
Alle må vente på legevakten, vet du. Alle har problemer med å få time hos fastlegen, slik er det.

Du fikk god behandling på sykehuset. De sjekket deg - ergo, de gjorde en bra jobb. 

De sjekket nok oksygenmetningen din også. 

Anonymkode: 48fb0...490

• Liker 12
Skrevet

Dette høres veldig ut som panikkangst. Har hatt det selv, og følte heller ikke at jeg hadde angst. Men har lært tegnene etterhvert.

Ville kontaktet rask psykisk helsehjelp i din kommune. Det er gratis og du trenger ikke henvisning. 

Og om du er bekymret for pusten så ville jeg kjøpt en oksygenmetningsmåler, så får du sett selv om du får nok oksygen eller ikke. Da har du også noe å banke i bordet med på legevakten. Men de har sannsynligvis sjekket det på deg da du var innlagt. Det kan kjøpes på apotek, og er bare å sette på fingeren så får du et tall.

Trenger du noen å snakke med så send meg gjerne en melding. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

At du mener du ikke har grunn til å få angst betyr ikke at kroppen din er enig. Men det å ikke få puste trigger selvfølgelig angst, som påvirker pusten, som gjør at du får angst, som påvirker pusten. Det er en drittsirkel å havne i. 

har lavt stoffskifte så kan ha struma, kan ha astma, bruker andre medisiner som påvirker hjertet så kan være noe med hjerte, kan være hva som helst, men begynner å lure på om det er struma, aswtma, for jeg er håven i halsen og sliter med å få inn pust

• Liker 1
Skrevet

POTS? Det kan forveksles med angstanfall. Jeg har det selv og har slitt mye med pusten, trykk i brystet og puls som tar helt avgårde.

Anonymkode: ca462...d1d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...