Gå til innhold

Foreldre som ikke gir beskjed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå ved to anledninger ikke fått beskjed om barnet kommer eller ikke når barnet har vært invitert til bursdag hos oss.

Ene gangen sa de ikke ifra og barnet kom, andre gangen sa de ikke ifra og barnet kom ikke.

Alle andre inviterte svarte om de kom eller ikke.

Jeg skriver alltid på invitasjonen om å gi beskjed om man kommer eller ikke innen en tid. Det er lettere å planlegge hvor mye mat, kaker osv man skal ha.

Flere som synes dette er utrolig dårlig folkeskikk? 

Anonymkode: 4759c...ddb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke sikkert det er grunnet dårlig folkeskikk. Det kan være intern kommunikasjon innad i familien har gått skeis, og den ene forelderen har trodd at den andre har svart, og motsatt. Eller at de rett og slett har glemt det, sto klar med mobilen og skulle gi beskjed, men der dreit katten på teppet rett foran babyen som så begynte å smøre dritet i fjeset sitt.. (skulle ønske dette var et tenkt eksempel). 

Så ja, selvsagt skal man gi beskjed, men prøv å være raus i tolkningen, og prøv å tenk om det kan være en grunn til ikke er "disse folkene er drittsekker". 

Anonymkode: ea3d0...167

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok ikke sikkert det er grunnet dårlig folkeskikk. Det kan være intern kommunikasjon innad i familien har gått skeis, og den ene forelderen har trodd at den andre har svart, og motsatt. Eller at de rett og slett har glemt det, sto klar med mobilen og skulle gi beskjed, men der dreit katten på teppet rett foran babyen som så begynte å smøre dritet i fjeset sitt.. (skulle ønske dette var et tenkt eksempel). 

Så ja, selvsagt skal man gi beskjed, men prøv å være raus i tolkningen, og prøv å tenk om det kan være en grunn til ikke er "disse folkene er drittsekker". 

Problemet er at dette har skjedd andre foreldre i klassen også fra samme folk,

Ja fort gjort å glemme eller dårlig kommunikasjon av og til? Men hver gang man blir invitert? Det høres mer som dårlig folkeskikk

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at dette har skjedd andre foreldre i klassen også fra samme folk,

Ja fort gjort å glemme eller dårlig kommunikasjon av og til? Men hver gang man blir invitert? Det høres mer som dårlig folkeskikk

Om det er de samme folkene hver gang, ville jeg tatt kontakt neste gang og purret. "Hei, kommer Leander-Emilias i bursdagen? Jeg kan ikke se at jeg har mottat noe svar fra dere". Det er lov å purre. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Om det er de samme folkene hver gang, ville jeg tatt kontakt neste gang og purret. "Hei, kommer Leander-Emilias i bursdagen? Jeg kan ikke se at jeg har mottat noe svar fra dere". Det er lov å purre. 

Jeg gjorde det nå sist for å beregne mat, men fikk ingen svar🙈

• Nyttig 1
Skrevet

Vi fikk en sånn purring engang dagen før en bursdag, på mail. Hadde aldri fått invitasjon engang 🥸

Anonymkode: 9467b...b84

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger i uka jeg driver å skal svare på noe, men må legge fra meg mobilen pga barn på do, poteter som koker over, barn som kommer hjem, barn som faller, barn som trenger hjelp med klær/leker/småting/store ting eller rett og slett vil ha en klem, besteforeldre som ringer eller mannen som trenger noe. Så dessverre har jeg noen ganger glemt å gi beskjed innen fristen. Men  tar kontakt med en gang jeg innser at vi glemte å svare. 

Anonymkode: de1bd...022

Skrevet

Må også legge til at de foreldra aldri har møt opp foreldremøter heller🙄

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg skrev alltid: Velkommen til *superfestlig bursdagsplass*, gi beskjed om du kommer, innen *dato*

Da har de noe å tape slik at de skjerper seg litt, de med orden gir tilbakemelding også, og du har lov til å anta at de ikke kommer om de ikke gir beskjed. Etter denne datoen kan man purre. 

Men noen mennesker har null kontroll på livet sånn generelt, det har trolig lite med høflighet å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Om det gjelder ett barn ville jeg alltid regnet med barnet og så er det ikke krise om det ikke kommer. 

Om du lager kake/pizza/hot dog til 7 eller 8 burde virkelig ikke gjøre det umulig å planlegge. 

Anonymkode: 6ba26...ee0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger i uka jeg driver å skal svare på noe, men må legge fra meg mobilen pga barn på do, poteter som koker over, barn som kommer hjem, barn som faller, barn som trenger hjelp med klær/leker/småting/store ting eller rett og slett vil ha en klem, besteforeldre som ringer eller mannen som trenger noe. Så dessverre har jeg noen ganger glemt å gi beskjed innen fristen. Men  tar kontakt med en gang jeg innser at vi glemte å svare. 

Anonymkode: de1bd...022

Hvis du vet at det skjer hele tiden, er det kanskje greit å ta fram tlf. og sjekke om det er noe du har glemt/ikke har svart på når det er rolig rundt deg, f.eks. etter leggetid, i lunsjen på jobb, på vei til jobb, like før/etter jobb. De fleste har noen minutter for seg selv om dagen.

Anonymkode: 5595b...631

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ikke bare mangel på folkeskikk som er problemet hvis de aldri svarer på invitasjoner eller går på foreldremøter. Det kan være sykdom eller latskap, vanskelig for oss å vite. Det er spesielt viktig å gi barnet litt slakk når man vet at fordeldrene ikke fungerer. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en sånn som av og til er dårlig på å gi svar på sånt.

Det er ikke fordi jeg er lat eller ikke gidder, men det er vanskelig å forklare. Blir bare utsatt til det er for sent. Det er skikkelig irriterende, og passer meg veldig dårlig, da jeg er en skikkelig 'regelrytter' egentlig, og ønsker å være høflig og grei mot andre. 

Jeg sitter igjen med skikkelig dårlig samvittighet når det skjer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Om det gjelder ett barn ville jeg alltid regnet med barnet og så er det ikke krise om det ikke kommer. 

Om du lager kake/pizza/hot dog til 7 eller 8 burde virkelig ikke gjøre det umulig å planlegge. 

Anonymkode: 6ba26...ee0

Og man vet aldri hvor mye mat det går. En dag spiser 10 små jenter totalt 10 pølser, mens de samme jentene spiser 25 pølser en annen dag.

• Liker 1
Skrevet

Vi skrev alltid hvor bursdagen ble avholdt og at man måtte gi beskjed innen x dato hvis man skulle komme.

Skrevet

Ja men tenk om mange hadde gjort sånn? Å ikke svare, da hadde vært umulig å planlegge noe. 
Jeg mener at å svare på en invitasjon som for eks bursdag, bryllup osv er noe alle bør ta seg tid til. Hadde en kusine som ikke svarte på bryllups invitasjon. 
Hun ble da regnet som at hun ikke kom, men hun møtte opp og det var ikke dekket opp til henne😅 

Skrevet

Veldig irriterende! Kjøper du engangs er det 8 i hver pakke feks. Om de da er 10stk men du hører ikke noe fra 2 av de så kjøpe du en palke av hver med da 8 i. Så kommer de allikevel... Eller så kjøper du 2 pakker og så kommer ikke 2 og det hadde holdt med 1 pakke. Når noen har dårlig råd er det noe dritt.. Er ikke så vanskelig å gi beskjed!

Anonymkode: a4122...dc3

• Liker 1
Skrevet

Enig Ia t det er irriterende, men såååå farlig er det vel ikke? Er alltid noen som ikke gir beskjed i begge klassene til våre, og planlegger alltid for at de kommer likevel. 

Anonymkode: 7215f...a35

• Liker 1
Skrevet

Kanskje foreldrene har fått nytt nummer så ingen av dere i klassen har riktig nummer. Hvordan er de foreldrene ellers? 🧐

Anonymkode: 2ea2e...096

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må også legge til at de foreldra aldri har møt opp foreldremøter heller🙄

Javel, og så? 

Anonymkode: a4d38...af8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...