Gå til innhold

Hvorfor er tenåringer/jenter så rotete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I garderoben på treningssenteret tar de (jenter 14-17) over omtrent alle benkene, med klærne slengt overalt istedenfor å pakke det inn i skapet eller legge det pent sammen på benken.

Skoene ligger slengt på gulvet, på vasken er det dekket opp med sminke og de griser med mascara og solpudder og tørker ikke bort, selv om de deler vasken med andre fremmede damer.

Jeg vet at gutter kan rote også, men jenter har mye mer dill med seg.

Hvor selvsentrert er det mulig å være?

Er det delvis dårlig oppdragelse?

Anonymkode: fded5...36f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi hjernen er under ommøblering. Var du så ryddig på den tiden? 

Anonymkode: 6fbb9...281

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet at gutter kan rote også, men jenter har mye mer dill med seg.

Eh. Nei. Du bør jobbe litt med holdningen din. 

Anonymkode: 34272...6d2

Skrevet

Som tenåring, var kjemperotete. Det er ungdomshormoner. Det går over. 

Skrevet

Så derfor skal de bare unnskyldes og få lov til å være egoistiske og rotete?

Det er mulig å oppdra tenåringsjenter også, for alle er ikke like ustrukturerte og rotete.

Ts 

Anonymkode: fded5...36f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi hjernen er under ommøblering. Var du så ryddig på den tiden? 

Anonymkode: 6fbb9...281

Dette! Det er dessverre slik at hormoner og pubertet fører til mye rot. Det er begrenset hvor mye man orker å hanskes med på en gang. 

Skrevet

Hvor selvsentrert er det mulig å være? Så selvsentrert som bare tenåringsjenter kan være. Det er vel akkurat kroneksempelet på det ene ytterpunktet det. 
Tror ikke det er dårlig oppdragelse, for de aller aller fleste som gruppe jenter ender opp som mer uselviske, ryddige og hensynsfulle enn flertallet av menn når de er voksne, jf ryddighet og renslighet i en hvilken som helst herregarderobe og -toalett sammenlignet med damegarderober og -toalett. Ja, jeg har vasket begge deler i åresvis. 

Anonymkode: 4d88d...823

• Liker 1
Skrevet

Bodde i årevis med unge kvinner som student. De var alle helt uutholdelig rotete. Var alltid jeg som måtte rydde og vaske. Til slutt flytta jeg ut og lovet meg selv at jeg aldri skal bo med en kvinne igjen. Så dette er nok noe flere kvinner aldri vokser fra seg. Dårlig oppdragelse eller det at de ikke tåler at noen forteller dem hva de skal gjøre.

Anonymkode: 1afec...bb7

• Nyttig 1
Skrevet

Synes egentlig det er litt greit at jenter i noen år kan få litt slack og slippe ansvar for sin egen ryddighet og for andre. De aller fleste tar seg sammen. 

Det at du irriterer deg så grenseløst er mer ditt problem og er med på å underbygge alle krav på jenter.  

Jeg har også jobbet med renhold på herre og dametoaletter og skal love deg at dametoaletter/garderober er bare så mye renere enn herretoaletter- der er det mamge som overhodet ikke er i stand til å ta hånd om seg selv….,

Anonymkode: c22be...681

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg var ekstremt ryddig fra jeg var veldig ung.

Vi hadde ikke lov til å ha rotete rom, ikke sette fra oss ting steder det ikke hørte hjemme ect

Aldri rotete hos mine foreldre heller, der var alltid ting perfekt.

Så det går ann.

Anonymkode: 0a889...9a2

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...