AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Del Skrevet 9. november 2022 For 5 år siden kunne jeg stramme inn i noen uker, og vekten stabiliserte seg og gikk gradvis nedover. Nå står den bom still, og de samme tiltakene som funket for 5 år siden har ingen effekt nå. Har du et godt råd for hvordan få av seg de kiloene som sniker seg på, og som føles umulige å få av fordi det føles som om forbrenningen er borte. På forhånd takk Anonymkode: c16f8...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 9. november 2022 #2 Del Skrevet 9. november 2022 Har dessverre ikke noe godt råd, vil bare si at vi er mange som opplever dette... 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. november 2022 #3 Del Skrevet 9. november 2022 Lavkarbo kombinert med periodisk faste fungerte for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Del Skrevet 9. november 2022 Man mister muskler med alderen, så du må gjerne jobbe hardere. Spise enda litt mindre f.eks. Energiloven har ikke endret seg, så bare å stramme opp på deg selv. Bygge muskler, forbrenne fett og diettunderskudd Anonymkode: f306a...84c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Del Skrevet 9. november 2022 Kjenner meg veldig igjen. Det som fungerer for meg er periodisk faste. Jeg skipper frokost, og spiser mellom kl 13-20. Kun kaffe, vann og te. Da gikk jeg ned de snikkiloene, og om de sniker seg på (i forbindelse med ferie, hotell osv hvor periodisk faste sklir ut) så er det rett på igjen. Og for meg så funker det å spise mindre fett, altså lettost, skinkepålegg, kutter smør/majo, steker i minimalt med olje. Anonymkode: 3c465...362 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 9. november 2022 #6 Del Skrevet 9. november 2022 Kan ikke komme med råd ang vekt. Jeg spiser 6 ganger pr døgn, gjort det i 20 år. Små sunne måltider, jevnt fordelt utover dagen. Vekten min er stabil. Temperaturen derimot, er fra høyt til lavt flere ganger i døgnet. Nå har jeg frosset store deler av livet, så gledet meg egentlig til overgangsalder. Endelig få litt varme. Sliter med svettetokter. Likevel, prøver å være positiv. Jeg fryser ikke. Dusjer oftere enn før, da jeg føler at jeg stinker. Temperatur forskjellene, fra kald til svett, og tilbake igjen, kjenner selv at jeg lukter. Men, overgangsalder er ikke noe vi damer kommer unna. En periode, så går det over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Del Skrevet 9. november 2022 Helene skrev (6 minutter siden): Kan ikke komme med råd ang vekt. Jeg spiser 6 ganger pr døgn, gjort det i 20 år. Små sunne måltider, jevnt fordelt utover dagen. Vekten min er stabil. Temperaturen derimot, er fra høyt til lavt flere ganger i døgnet. Nå har jeg frosset store deler av livet, så gledet meg egentlig til overgangsalder. Endelig få litt varme. Sliter med svettetokter. Likevel, prøver å være positiv. Jeg fryser ikke. Dusjer oftere enn før, da jeg føler at jeg stinker. Temperatur forskjellene, fra kald til svett, og tilbake igjen, kjenner selv at jeg lukter. Men, overgangsalder er ikke noe vi damer kommer unna. En periode, så går det over. Synd, for det var råd ang. vekt TS spurte etter ... Anonymkode: b8025...828 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 9. november 2022 #8 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synd, for det var råd ang. vekt TS spurte etter ... Anonymkode: b8025...828 Men å slutte å spise, det stagnerer forbrenningen i kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjenner meg veldig igjen. Det som fungerer for meg er periodisk faste. Jeg skipper frokost, og spiser mellom kl 13-20. Kun kaffe, vann og te. Da gikk jeg ned de snikkiloene, og om de sniker seg på (i forbindelse med ferie, hotell osv hvor periodisk faste sklir ut) så er det rett på igjen. Og for meg så funker det å spise mindre fett, altså lettost, skinkepålegg, kutter smør/majo, steker i minimalt med olje. Anonymkode: 3c465...362 Dette er min oppskrift også, og den funker fjell! Anonymkode: 7ed43...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Man mister muskler med alderen, så du må gjerne jobbe hardere. Spise enda litt mindre f.eks. Energiloven har ikke endret seg, så bare å stramme opp på deg selv. Bygge muskler, forbrenne fett og diettunderskudd Anonymkode: f306a...84c Signerer denne. Du må rett og slett innta færre kalorier og/eller bruke mer energi. Anonymkode: 50de3...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Del Skrevet 9. november 2022 3 minutter siden, Helene said: Men å slutte å spise, det stagnerer forbrenningen i kroppen. Forbrenningen stagnerer ikke om du slutter å spise. Forbrenningen avtar om du forbruker mindre energi. Minimalt med energi man bruker på å fordøye mat. Det er et gammel kjerringråd du kommer med der. Anonymkode: f306a...84c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Del Skrevet 9. november 2022 Etter 10-15 kilo opp de siste fem årene, 5 opp ifm hormontilskudd, var det på tide å gjøre noe. Tung styrketrening 3 g i uken har gjort underverker for meg. Har holdt på 1/2 år. 12 kg ned og mer definert. Har også startet med magnesium/kalsium og d-vitamin. Hud, hår, kropp og sinn er fornøyd. Anonymkode: bdbe5...2bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå