AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Del Skrevet 9. november 2022 Hei, jeg har blitt operert for en stilket myom forrige uke, under operasjon ble det også oppdaget endometriose adheranser. Jeg fyller 39 om ikke så lenge, det er kun i underkant av 4 uker til. Legen som opererte meg sa at det er for seint å bli gravid hvis man skal få hjelp via staten. Jeg er singel. Jeg tok dette veldig tungt, fordi jeg skulle forsøke å starte behandling nå til neste år. Jeg er litt sjokkert av å motta en sånn beskjed, og at det ikke skilles mellom forskjellige grad av endometriose. Jeg sitter også med en følelse av å ha vært dårlig behandlet, lite omsorg og empati overfor en som har mottatt en vanskelig informasjon og er ny operert, jeg ble også møtt med dårlige motargumenter for å skrive meg ut samme dagen, når jeg fikk forespeilet at jeg kunne overnatte 1 natt på sykehuset, dette har gått veldig inn på meg og jeg griner hver gang jeg husker, eller snakker om det som skjedde. Er håpet helt ute? Jeg tenker at det ikke er det! Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 85979...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Helt ærlig? Jeg tenker at for de som virkelig ønsker barn så er det uaktuelt å vente til man er 40 år. Det tenker dessverre kanskje legen din også. Anonymkode: 3b172...120 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. november 2022 #3 Del Skrevet 9. november 2022 Du er for gammel for offentlig, men ikke for privat. Rent aldersmessig i alle fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Del Skrevet 9. november 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Helt ærlig? Jeg tenker at for de som virkelig ønsker barn så er det uaktuelt å vente til man er 40 år. Det tenker dessverre kanskje legen din også. Anonymkode: 3b172...120 Det er nok mange grunner til at jeg har ventet... som jeg ikke ønsker å gå innpå her. Husk at assitert hjelp via det offentlig ble bare tillatt først i 2020...for single kvinner. Anonymkode: 85979...de3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Del Skrevet 9. november 2022 Du må gå privat. Vi var begge 40 år og uten sjanse til å få gått offentlig pga alder. Anonymkode: 4c4e4...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 9. november 2022 #6 Del Skrevet 9. november 2022 (endret) For å snu på det så bør en ha mulighet til å avse privat IVF om man planlegger barn. Og du kan ikke vente til neste år om du ønsker en sjanse. Klarer du grave opp rundt 100.000+ evt kostnad for spermdonasjonen? Jeg har operert på dagkirurgisk flere ganger inkludert for endometriose. Aldri fått overnatte eller bedt om det - men når jeg måtte så var jeg den eneste av hvertfall 10 stykk med samme operasjon. Jeg lå 2 timer og måtte fjerne ganske mye, og var fullstendig i ørska og klarte ikke sitte/stå selv når dagkirurgien stengte i 19tiden mener jeg det var. Da ble overnatting avgjort. Alle som klarer å komme seg opp av senga sendes hjem, og du hadde ikke blitt sendt hjem uforsvarlig ved at du var sengebunden og fullt pleietrengende. Endret 9. november 2022 av DundreMilfin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #7 Del Skrevet 10. november 2022 Er operert 2 ganger for endometriose, og ble skrevet ut på ettermiddagen. Helt vanlig Anonymkode: 80b3a...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #8 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 14.09): Helt ærlig? Jeg tenker at for de som virkelig ønsker barn så er det uaktuelt å vente til man er 40 år. Det tenker dessverre kanskje legen din også. Anonymkode: 3b172...120 Hjelper svaret ditt? KG i et nøtteskall. Sure oppgulp. Hva gjør du inne her i det hele tatt? Anonymkode: 3fe2e...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #9 Del Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 14.04): Hei, jeg har blitt operert for en stilket myom forrige uke, under operasjon ble det også oppdaget endometriose adheranser. Jeg fyller 39 om ikke så lenge, det er kun i underkant av 4 uker til. Legen som opererte meg sa at det er for seint å bli gravid hvis man skal få hjelp via staten. Jeg er singel. Jeg tok dette veldig tungt, fordi jeg skulle forsøke å starte behandling nå til neste år. Jeg er litt sjokkert av å motta en sånn beskjed, og at det ikke skilles mellom forskjellige grad av endometriose. Jeg sitter også med en følelse av å ha vært dårlig behandlet, lite omsorg og empati overfor en som har mottatt en vanskelig informasjon og er ny operert, jeg ble også møtt med dårlige motargumenter for å skrive meg ut samme dagen, når jeg fikk forespeilet at jeg kunne overnatte 1 natt på sykehuset, dette har gått veldig inn på meg og jeg griner hver gang jeg husker, eller snakker om det som skjedde. Er håpet helt ute? Jeg tenker at det ikke er det! Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 85979...de3 Gå privat om dette er noe du virkelig vil. Det offentlige er rigide på alder og det er mer ventetid. De private behandler eldre kvinner enn deg og har også de vanskeligste casene med i sin statistikk. Prøv ivf, håp på nedfryste embryoer om du ikke lykkes på første innsett. I livets lange løp, er dette sikkert de best brukte pengene dine. Dropp heller ferier et par år. Vær løsningsorientert og bruk tiden godt. Drit i redsel og tunge tanker. Skyv de unna og lag en plan. Gråte får du gjøre mellom slagene. Har du gode egg, vil du jo kunne lykkes med ivf som 39 eller 40- åring, men ikke vent. Om eggene dine er bra, men endometriosen umuliggjør det hele til slutt, hva med surrogatmor? Det er en lang vei dit og sikkert en tanke som må modnes. Dette kan jeg lite om, men kan jo undersøkes om du har forsøkt ivf og ikke lykkes. Om eggene er crap, kan også eggdonasjon være en løsning. Selv var det ganske utenkelig, men hørte mye på youtube av kvinner som hadde fått donoregg og da ble jeg mye mer åpen for det. De følte sterk tilknytning til barnet. Med donoregg kan i teorien en 80- åring bli mor. Forstår godt fortvilelsen. Hadde gått rett til det private nå. Endometriosen kommer vel tilbake, så enda en grunn til å komme i gang Anonymkode: 3fe2e...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solo2020 Skrevet 11. november 2022 #10 Del Skrevet 11. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 14.04): Hei, jeg har blitt operert for en stilket myom forrige uke, under operasjon ble det også oppdaget endometriose adheranser. Jeg fyller 39 om ikke så lenge, det er kun i underkant av 4 uker til. Legen som opererte meg sa at det er for seint å bli gravid hvis man skal få hjelp via staten. Jeg er singel. Jeg tok dette veldig tungt, fordi jeg skulle forsøke å starte behandling nå til neste år. Jeg er litt sjokkert av å motta en sånn beskjed, og at det ikke skilles mellom forskjellige grad av endometriose. Jeg sitter også med en følelse av å ha vært dårlig behandlet, lite omsorg og empati overfor en som har mottatt en vanskelig informasjon og er ny operert, jeg ble også møtt med dårlige motargumenter for å skrive meg ut samme dagen, når jeg fikk forespeilet at jeg kunne overnatte 1 natt på sykehuset, dette har gått veldig inn på meg og jeg griner hver gang jeg husker, eller snakker om det som skjedde. Er håpet helt ute? Jeg tenker at det ikke er det! Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 85979...de3 Det er en teoretisk mulighet for å rekke fristen i det offentlige, for det er alder ved henvisning som gjelder. Du må i så fall få time hos en privat fertilitetsklinikk eller gynekolog med en gang og få dem til å sende henvisning. Men jeg støtter det flere har sagt at jeg ville gått privat for å få det til å gå raskere. Endret 11. november 2022 av Solo2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå