AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Hei Jeg har kjøpt meg tørketrommel for første gang og har satt den på plass. Hvilken type baller burde jeg gå for? Tips? Jeg vet at man bruker baller når man tørker dyner, jakker, puter, alt som har dun i seg. Men håndklær? Bør jeg da også tørke de med baller? Og når jeg skal tørke jakker og puter, bør jeg tørke de 100% i tørketrommel og etterpå henge de til tørk enda? Eller er det da helt tørt? Beklager om jeg oppfattes uvitende, men ville spørre dere som har mer greie på dette enn jeg har, så håper dere vil gi meg råd evnt tips? Anonymkode: f4b8d...b9e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Aldri brukt tennisball utenom ved vask av dunjakke. Men du må jo ha brukt tørketromme tidligere? Aldri bodd i kollektiv eller sted med fellesvaskeri? Anonymkode: 4e659...98b 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Baller er kun for å "slå" på plass dun og fyll i puter, dyner, boblejakker, o.l. Så nei, det er ikke noe poeng i det hele tatt når du tørker håndklær. Du kan sette trommelen til skaptørt eller ekstra skaptørt. Det er da helt tørt når den er ferdig. Når du åpner døren, kan varmen få det til å virke fuktig, så åpne døren, og la det lufte seg litt inni trommelen, så er det helt tørt. Anonymkode: 48df2...bdb 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri brukt tennisball utenom ved vask av dunjakke. Men du må jo ha brukt tørketromme tidligere? Aldri bodd i kollektiv eller sted med fellesvaskeri? Anonymkode: 4e659...98b Hadde det på jobben hvor jeg jobbet men det er over 10 år siden, så husker ikke så mye 😅 Men takk for svar 🌹 Anonymkode: f4b8d...b9e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Baller er kun for å "slå" på plass dun og fyll i puter, dyner, boblejakker, o.l. Så nei, det er ikke noe poeng i det hele tatt når du tørker håndklær. Du kan sette trommelen til skaptørt eller ekstra skaptørt. Det er da helt tørt når den er ferdig. Når du åpner døren, kan varmen få det til å virke fuktig, så åpne døren, og la det lufte seg litt inni trommelen, så er det helt tørt. Anonymkode: 48df2...bdb Jeg har inntrykk av at dette gjelder alt unntatt dun. Dun holder ofte på litt ekstra fuktighet inni det ganske tette ytterstoffet, så den trenger lenger tørketid enn til sensoren sier det er tørt. For å unngå klumper er det bedre å heller tørke litt ekstra. Anonymkode: f3775...a5d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #6 Skrevet 12. november 2022 Bruker en tennisball når jeg tørker puter. Ellers ikke. Dunjakke har jeg ikke. Anonymkode: e8534...630 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #7 Skrevet 12. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker en tennisball når jeg tørker puter. Ellers ikke. Dunjakke har jeg ikke. Anonymkode: e8534...630 Når du har tørket dem, lar du dem lufte seg i tillegg da? Eller bruker de med en gang? Anonymkode: f4b8d...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå