Gå til innhold

Samboer nekter å selge bilen, men vi får ikke plass alle sammen og jeg blir lei meg over situasjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da samboeren min traff meg og ønsket et seriøst forhold med meg, så godtok han også mine to barn jeg har fra før og at jeg ikke har råd til å sitte med en bil. Med tiden flyttet vi sammen og han ønsket et barn felles, og det har vi nå fått. Han har en bil og jeg har ikke råd til bil på en rimelig god stund. 

Han sa han skulle selge bilen sin når vi fikk barn da den bare har fire seter og et lite bagasjerom. Det betyr at vi ikke får plass hele familien og heller ikke plass til vognen. Nå har han ombestemt seg og det gjør at vi aldri kan dra samlet noe sted og ikke kan vi ha med baby noen plass vi trenger vogn heller. 

Foreldrene hans støtter han, og sier at bil er dyrt å kjøpe nå i disse tider. Men han vil få rundt 200.000-250.000 for bilen når han selger den, vi må jo ha en større bil. Akkurat nå så føles ting helt feil, og at han ikke ser på oss som en familie når han ikke kan ofre ungkarsbilen for en mer familievennlig bil. Jeg har ikke laget noe drama rundt dette bare så det er sagt, men jeg føler veldig på dette.

Til jul for eksempel så må min mor hente meg og mine barn jeg har fra før, mens han kjører dit vi skal med felles barn. Det er jo helt idiotisk når vi først har en bil i husstanden. 

Hva tanker dere her, har jeg rett til å si noe når bare han eier bilen? Han nekter å sitte med to biler, så det er ikke noe alternativ heller. 

Anonymkode: ac0e2...472

• Liker 5
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å mene noe som helst når man ikke har hans side av saken. Ideelt sett burde dere hatt en større bil ja, men økonomi er jo også en viktig faktor her.

Anonymkode: 550f2...4b4

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å mene noe som helst når man ikke har hans side av saken. Ideelt sett burde dere hatt en større bil ja, men økonomi er jo også en viktig faktor her.

Anonymkode: 550f2...4b4

Han sin side av saken er at han er glad i bilen sin. Kan legge til at han har god økonomi. 

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For en barnslig mann! Han har familien på fem, selvsagt skal bilen tilpasses! 

Anonymkode: b05c8...2e2

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da samboeren min traff meg og ønsket et seriøst forhold med meg, så godtok han også mine to barn jeg har fra før og at jeg ikke har råd til å sitte med en bil. Med tiden flyttet vi sammen og han ønsket et barn felles, og det har vi nå fått. Han har en bil og jeg har ikke råd til bil på en rimelig god stund. 

Han sa han skulle selge bilen sin når vi fikk barn da den bare har fire seter og et lite bagasjerom. Det betyr at vi ikke får plass hele familien og heller ikke plass til vognen. Nå har han ombestemt seg og det gjør at vi aldri kan dra samlet noe sted og ikke kan vi ha med baby noen plass vi trenger vogn heller. 

Foreldrene hans støtter han, og sier at bil er dyrt å kjøpe nå i disse tider. Men han vil få rundt 200.000-250.000 for bilen når han selger den, vi må jo ha en større bil. Akkurat nå så føles ting helt feil, og at han ikke ser på oss som en familie når han ikke kan ofre ungkarsbilen for en mer familievennlig bil. Jeg har ikke laget noe drama rundt dette bare så det er sagt, men jeg føler veldig på dette.

Til jul for eksempel så må min mor hente meg og mine barn jeg har fra før, mens han kjører dit vi skal med felles barn. Det er jo helt idiotisk når vi først har en bil i husstanden. 

Hva tanker dere her, har jeg rett til å si noe når bare han eier bilen? Han nekter å sitte med to biler, så det er ikke noe alternativ heller. 

Jeg hadde tatt med barna og flyttet. Han ( og familien hans) viser helt tydelig at dere ikke er viktige.

Anonymkode: bdcd7...1ec

• Liker 35
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da hadde jeg gjort som AB over her sier, tatt med barna og flyttet. Spesielt når han går tilbake på dette han har sagt tidligere. 

Anonymkode: 81995...30e

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Da hadde jeg gjort som AB over her sier, tatt med barna og flyttet. Spesielt når han går tilbake på dette han har sagt tidligere. 

Dette. Bilen er viktigere enn familien, da kan han leve sammen med bilen sin til døden skiller dem ad. 

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det samme hadde nok jeg gjort. Eller - jeg hadde aldri ha fått barn med en sånn man i utgangspunktet. Jo, det var helt sikkert tegn på at han ikke var helt god i holdet allerede da.

Anonymkode: 88514...cc5

• Liker 9
Skrevet
Brunello skrev (38 minutter siden):

Jeg blir til stadighet overrasket over hvor mange idioter det finnes.

Jeg blir stadig overrasket over HVs mange kvinner finner seg i.. 😣

Anonymkode: 077cf...2aa

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Dette. Bilen er viktigere enn familien, da kan han leve sammen med bilen sin til døden skiller dem ad. 

Selv møtte jeg en mann med to små barn og jeg hadde da en sportsbil med to seter. 

Vi har ingen barn sammen, men jeg ga i hvert fall klar beskjed om at jeg ikke kom til å selge bilen for å få plass til barna hans. Mine barn var store og hadde flyttet ut og jeg kunne endelig kjøpe drømmebilen. Noe jeg gjorde.

Klart noen har reagert på dette (les familien og faktisk ekskona hans, av alle), men bilen min er belønningen min for et hardt arbeidsliv og vel fortjent. Det er heller ingen bil til 250 000 kr. Legg på en null til, så hjelper det. 

Å juge og attpåtil få et felles barn er noe jeg ikke hadde akseptert. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv møtte jeg en mann med to små barn og jeg hadde da en sportsbil med to seter. 

Vi har ingen barn sammen, men jeg ga i hvert fall klar beskjed om at jeg ikke kom til å selge bilen for å få plass til barna hans. Mine barn var store og hadde flyttet ut og jeg kunne endelig kjøpe drømmebilen. Noe jeg gjorde.

Klart noen har reagert på dette (les familien og faktisk ekskona hans, av alle), men bilen min er belønningen min for et hardt arbeidsliv og vel fortjent. Det er heller ingen bil til 250 000 kr. Legg på en null til, så hjelper det. 

Å juge og attpåtil få et felles barn er noe jeg ikke hadde akseptert. 

Men her var du åpen om din holdning fra dag 1. og dere har ikke felles barn  

det utgjør hele forskjellen. 

• Liker 37
  • Nyttig 10
Skrevet

Men TS,  man får faktisk veldig gode bruktbiler til 50-70 000.  Er det noen mulighet for at foreldrene dine kunne hjelpe deg med et lån ? Så kan du kjøpe deg en grei bil med nok plass ?

Anonymkode: dac66...6cd

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare ett ord, latterlig. Hadde latt han kjøre alene bestandig og sagt nei til alt begrunnet med at «er ikke plass til alle i bilen. 

Anonymkode: 4988c...545

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

TS skal da ikke diktere hva slags bil de skal ha og kreve at mannen selger sin bil.

Du får en helt duganes SW til rundt 50 000. Ikke kom her og si at det er noe problem å skrape sammen.

Anonymkode: 44581...1e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her var du åpen om din holdning fra dag 1. og dere har ikke felles barn  

det utgjør hele forskjellen. 

Er jo det jeg skrev også, ville presisere forskjellen. Jeg var åpen og ærlig, mens mannen til TS juger! 

Men hun har vel ikke mulighet til å gjøre som jeg hadde gjort, hun er vel fullstendig økonomisk avhengig av denne mannen. Siden hun ikke har råd til en bil for å kjøre barna sine. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da samboeren min traff meg og ønsket et seriøst forhold med meg, så godtok han også mine to barn jeg har fra før og at jeg ikke har råd til å sitte med en bil

Hva skulle du ha gjort uten en samboer.....syklet? 

Anonymkode: 49123...2e5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS skal da ikke diktere hva slags bil de skal ha og kreve at mannen selger sin bil.

Du får en helt duganes SW til rundt 50 000. Ikke kom her og si at det er noe problem å skrape sammen.

Anonymkode: 44581...1e9

Helt enig!

Men når samboeren har lovet at han skal kjøpe en familiebil hvis de får et felles barn, så ligger vel litt av problemet hos ham? 

• Liker 20
Skrevet

Hvorfor kan du ikke kjøpe egen bil? Ett billån på max 50000? Det bør jo gå an.. 

Anonymkode: ad996...106

• Liker 6
Skrevet

Ved å bli samboere så mistet jeg både bostøtte og ekstra barnetrygd osv som alenemor. Jeg betaler alt jeg får inn i måneden på felles utgifter og mat, resten går til barna. Jeg har derfor ikke råd til å ha bil nå. Jeg er ferdig utdannet om to år, da får jeg råd til ha bil igjen. 

Jeg er forresten ikke avhengig av han økonomisk, jeg har det bedre økonomisk alene enn sammen med han. 

Og nei, jeg skal såklart ikke bestemme over han. Men han lovte, og jeg synes det er tullete når en mann på 40 år vil heller beholde bilen sin fordi han er glad i den, enn å få plass til hele familien sin og ikke minst vognen til sin egen baby.   

Og nei, jeg hadde ikke syklet hvis jeg ikke var sammen med han, da hadde jeg og mine store skolebarn gått, MEN nå som jeg er i et forhold hvor vi faktisk har en bil i husstanden og vi har fått et felles barn- så er det rart for meg at vi ikke alle kan dra på ting sammen.  

Ts 

• Liker 24
  • Hjerte 7
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...