AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Vi har eldste i en barnehage 5 minutters gange hjemmefra. Vi er ikke veldig fornøyd (mildt sagt), men alle vennene i nabolaget går i den barnehagen så vi skal holde ut de to årene vi har igjen. Lillesøster skal begynne i barnehagen løpet av våren, og vi lurer på å søke i den andre barnehagen i området. Den er ca 15 min gange hjemmefra, og barnehagen til eldste er bare en avstikker på vei dit. Skjønner at for mange er disse avstandene flisespikkeri og ingenting 😅 Men nevner det likevel. Noen med erfaring? Anonymkode: 85951...8e9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Jeg hadde ikke orket. Rett og slett. Det å måtte drasse unger inn og ut av TO barnehager, som gjerne har ulike rutiner og krav, nei vet du hva. Jeg hadde heller flyttet eldsten til den andre barnehagen for de to årene som er igjen, om mulig. Men for meg er logistikk viktig, jeg orker ikke bruke evigheter på sånt. Og det tar allerede masse tid å gå inn i én barnehage, kle av et barn, henge på plass, gå opp på avd, prate med de ansatte, osv. Om jeg da hele tiden hadde hatt lillebror hengende på meg, og måtte passe på ham, og SÅ gjenta hele prosedyren i en anenn bhg, hadde jeg nok klikket. Mye greiere når begge ungene kan kle av seg samtidig, gå opp på respektive avd sammen, osv. Anonymkode: 2b6d6...1a0 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Og: to bhg er gjerne dobbelt opp med arrangementer... Dobbelt opp med dugnader, påskefrokoster, lucia-feiringer, Forut-aksjoner, sommerfester, juletrefester, fandens oldemor... Anonymkode: 2b6d6...1a0 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og: to bhg er gjerne dobbelt opp med arrangementer... Dobbelt opp med dugnader, påskefrokoster, lucia-feiringer, Forut-aksjoner, sommerfester, juletrefester, fandens oldemor... Anonymkode: 2b6d6...1a0 Vår nåværende barnehage har null arrangementer slik det, så det er ikke noe problem. Jeg hadde dog gladelig dukket opp på begges så langt det hadde latt seg gjøre. Men takk for innspill om hverdagslogistikken 🙂 I nåværende barnehage vil de jo aldri være på samme avdeling eller uteområde, så det er nesten som to barnehager alt. Vi kan enkelt hente eldste først og så får han bli med inn i minstes barnehage. Enkelt i teorien, åpenbart 😅 Og neppe like gøy i høst-og vinterstormer, dog. Anonymkode: 85951...8e9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vår nåværende barnehage har null arrangementer slik det, så det er ikke noe problem. Jeg hadde dog gladelig dukket opp på begges så langt det hadde latt seg gjøre. Men takk for innspill om hverdagslogistikken 🙂 I nåværende barnehage vil de jo aldri være på samme avdeling eller uteområde, så det er nesten som to barnehager alt. Vi kan enkelt hente eldste først og så får han bli med inn i minstes barnehage. Enkelt i teorien, åpenbart 😅 Og neppe like gøy i høst-og vinterstormer, dog. Anonymkode: 85951...8e9 Haha, ja 😛 Unger er som regel langt enklere når man kun ser på de teoretiske sidene 😛 Min eldste er sånn som bare hadde funnet på ugang om han hadde måttet bare stå og vente (men kanskje kunne det løst seg med at han fikk leke på uteområdet mens minsten ble hentet). Anonymkode: 2b6d6...1a0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Jeg tenker at kvaliteten på barnehagen er mye viktigere en logistiske ulemper. At barna trives, har varme og kompetente voksne osv bør stå høyest, spesielt når det bare er 15 min ekstra det er snakk om. Anonymkode: 7fc00...867 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at kvaliteten på barnehagen er mye viktigere en logistiske ulemper. At barna trives, har varme og kompetente voksne osv bør stå høyest, spesielt når det bare er 15 min ekstra det er snakk om. Anonymkode: 7fc00...867 15 min lengre vekke; ikke som at det tar 15 min lengre å hente/levere. Det er dobbelt opp med tid til påkledning, avkledning, osv. Selvsagt skal barna ha det bra, men det er forskjell på "litt bedre for ungene, mye mer strev for foreldrene"; og "ekstremt mye bedre for ungene, bittelitt mer kav for foreldrene". Anonymkode: 2b6d6...1a0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Det høres ut som et logistisk mareritt, men jeg skjønner tanken. Jeg synes perioden hvor den yngste var ny i barnehagen var krevende med tanke på levering og henting. Med to barnehager ville det bare vært enda mer komplisert. Anonymkode: c1587...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Det hadde ikke gått for vår del. Det er mange arrangementer i vår barnehage og vi prioriteter begge å være med på alle. Da ville vi måtte delt oss de dagene det f.eks er luciafering og det er bare trist egentlig. Ellers er vi veldig engasjerte og ønsker alltid å være med i FAU osv. og med én på barneskolen og to i to forskjellige barnehager hadde det vært utfordrende. I alle fall om vi skulle holdt nivået av planlegging og dugnader likt. Kvalitet fremfor kvantitet tenker jeg er en god pekepinn på det meste. Anonymkode: fbe04...cf5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Spørst hva som er «galt» med den første barnehagen. Mulig jeg hadde flyttet eldste også. Anonymkode: 4495a...941
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som et logistisk mareritt, men jeg skjønner tanken. Jeg synes perioden hvor den yngste var ny i barnehagen var krevende med tanke på levering og henting. Med to barnehager ville det bare vært enda mer komplisert. Anonymkode: c1587...a2d Ja, det kan jo hende det blir et mareritt her og, jeg romantiserer det nok litt i hodet mitt siden eldste var enkel å levere og hente da han begynte. Han elsket barnehagen fra dag 2, og leveres fortsatt uten problemer. Henting tar litt tid pga han skal ha med en tegning, rutsje en gang til, få et lite meltdown når jakken ikke går igjen... 😅 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 15 min lengre vekke; ikke som at det tar 15 min lengre å hente/levere. Det er dobbelt opp med tid til påkledning, avkledning, osv. Selvsagt skal barna ha det bra, men det er forskjell på "litt bedre for ungene, mye mer strev for foreldrene"; og "ekstremt mye bedre for ungene, bittelitt mer kav for foreldrene". Anonymkode: 2b6d6...1a0 Det er ikke mye mer strev, det vil jeg ikke påstå. Men det er ikke en elendig barnehage nå, den er bare litt lat, litt mye usunn mat og sukker, litt elendig på kommunikasjon og samarbeid med foreldre, og en elendig styrer. De ansatte er omsorgsfulle og barnet trives jo, kommer hjem i live liksom. AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det hadde ikke gått for vår del. Det er mange arrangementer i vår barnehage og vi prioriteter begge å være med på alle. Da ville vi måtte delt oss de dagene det f.eks er luciafering og det er bare trist egentlig. Ellers er vi veldig engasjerte og ønsker alltid å være med i FAU osv. og med én på barneskolen og to i to forskjellige barnehager hadde det vært utfordrende. I alle fall om vi skulle holdt nivået av planlegging og dugnader likt. Kvalitet fremfor kvantitet tenker jeg er en god pekepinn på det meste. Anonymkode: fbe04...cf5 For oss er det snakk om 1,5 år før eldste begynner på skolen, så det er jo ikke all verden det er snakk om. Og så har ikke vår nåværende barnehage noen arrangementer slik du skisserer, som også er et trist poeng. Jeg engasjerer meg mer enn gjerne, jeg liker å ta del i livet deres, men det er ingen interesse for det i barnehagen. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørst hva som er «galt» med den første barnehagen. Mulig jeg hadde flyttet eldste også. Anonymkode: 4495a...941 Jeg hadde gjort det hadde ikke alle vennene vært i samme barnehage og samme avdeling. Og det bare er 1,5 år igjen til skolestart. Anonymkode: 85951...8e9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 Jeg har mine barn i to forskjellige barnehager, den ene går i Oslo og den andre i Nordre Follo. Har valgt det selv da den ene ikke trivdes i bhg (de gikk i samme bhg før). Synes det går fint jeg. Så mye viktigere å ha barn som trives! Det gjør begge mine nå og det er verdt ekstra kjøring og logistikk. Anonymkode: 23b03...0e3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #13 Skrevet 9. november 2022 Jeg hadde eldste og yngste i forskjellige barnehager i ett år før eldstemann begynte på skolen. Var som deg misfornøyd med barnehagen til eldste. Jeg har vært VELDIG fornøyd med dette valget, myye bedre bhg og ikke veldig mye mer prakk. Den nye barnehagen ligger i tillegg nærmere både skolen og min jobb, så logistikken har blitt bedre på lang sikt ved å bytte bhg. Når det gjelder henting og levering, så skal vel uansett barna på ulike avdelinger, så dette er uansett "to operasjoner" i mitt hode. Når det gjelder arrangementer har jeg prioritert eldste. Ettåringen bryr seg ikke om han går glipp av sommerfest og foreldrekaffe;) Anonymkode: f5029...db7 1
hjärterdam Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 Jeg hadde ikke orket. Hadde mine opp forskjellig avdeling og synes det var ille nok 😅 (Vi måtte ikke ha de på ulik avdeling da de gikk i bhg med søskengrupper, men vi ønsket å bytte på et tidspunkt, senere angret vi i grunn 🙈)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 Hadde to forskjellige barnehager i 8 mnd. Eldste sin barnehage lå rett ved der vi bor, yngste sin rett ved min jobb. Valgte annen barnehage til yngste da eldste sin rett og slett holdt for dårlig kvalitet. Valgte allikevel å la eldste gå ferdig med vennene sine. Syns ikke to barnehager var spesielt stress. Måtte uansett levere på to ulike steder da eldste begynte på skolen. Hadde sannsynligvis syns det var mer strevsomt hvis ungene var tettere i alder. Anonymkode: 02ade...8af 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #17 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har eldste i en barnehage 5 minutters gange hjemmefra. Vi er ikke veldig fornøyd (mildt sagt), men alle vennene i nabolaget går i den barnehagen så vi skal holde ut de to årene vi har igjen. Lillesøster skal begynne i barnehagen løpet av våren, og vi lurer på å søke i den andre barnehagen i området. Den er ca 15 min gange hjemmefra, og barnehagen til eldste er bare en avstikker på vei dit. Skjønner at for mange er disse avstandene flisespikkeri og ingenting 😅 Men nevner det likevel. Noen med erfaring? Anonymkode: 85951...8e9 Det går fint det og jeg ville jo satset på det som er litt praktisk sånn langsiktig og det å dele bhg med vennene i nabolaget er absolutt et pluss i forhold til sosial omgang og bygging av vennskap i forkant av skolestart. Anonymkode: eeeec...993
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #18 Skrevet 9. november 2022 Jeg har mine i forskjellige barnehager. Den eldste går i en barnehage som vi nesten bor vegg i vegg med mens minsten går i en som er ti minutter med bil unna. Det er kjempestress, men jeg syns det er verdt det. Føles godt å ha en av de I en barnehage jeg syns er god, og den vissheten gjør at jeg gjerne tar det ekstra stresset. Anonymkode: 4a663...908
AnonymBruker Skrevet 10. november 2022 #19 Skrevet 10. november 2022 Går glipp av søskenmoderasjon. Og det logistikkmarerittet hadde ikke jeg personlig orket. Anonymkode: 5e652...d7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå