AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Min sønn og jeg hadde tett og god kontakt frem til baby nr 2 kom og alt raknet. Babyen hadde kolikk og har basically bodd i armene mine helt siden fødsel. Nervene har blitt frynsete og jeg har blitt en versjon av meg selv jeg ikke var før: kjefter, hever stemmen og orker rett slett ikke eldstemann mer.... Har ikke noe å gå på mer etter så lang tid uten søvn. Jeg håper det er mulig å reparere relasjonen selv etter så lang tid med kjipe omstendigheter? Anonymkode: f3874...b07
ms. Perfect Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 (endret) Det er det. Men du bør kanskje få profesjonell hjelp til å komme deg ut av det negative mønsteret. Du kan for eksempel melde deg på et foreldreveiledningskurs. Det kan være nyttig selv om du ikke har spesielle utfordring mht barna, men det kan «skjerpe» fokus litt og gi deg gode verktøy. Helsestasjonen bør også kunne hjelpe deg, og om ikke annet være en samtalepartner med taushetsplikt. Har du partner? Da kan dere ha ekstra fokus på at du får kvalitetstid med eldste, mens partner tar seg mer av yngste en periode. Om du er alene kan du prøve å få barnevakt eller trillepike til yngste litt. Endret 9. november 2022 av ms. Perfect
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 1 minutt siden, ms. Perfect said: Det er det. Men du bør kanskje få profesjonell hjelp til å komme deg ut av det negative mønsteret. Du kan for eksempel melde deg på et foreldreveiledningskurs. Det kan være nyttig selv om du ikke har spesielle utfordring mht barna, men det kan «skjerpe» fokus litt og gi deg gode verktøy. Helsestasjonen bør også kunne hjelpe deg, og om ikke annet være en samtalepartner med taushetsplikt. Har gått på kurs. Har lest "alle" anbefalte bøker. Er ikke det det går på, mangel på kunnskap. Er bare så sliten. Orker ikke mer mas, hyling, eller noen som vil ha noe av meg døgnet rundt. Anonymkode: f3874...b07
hjärterdam Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Hva har du av avlastning? Kan home start være noe for dere i en periode?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 5 minutter siden, hjärterdam said: Hva har du av avlastning? Kan home start være noe for dere i en periode? Ja, prøver å få til en ordning med dem nå. Men det er jo kun 1 gang i uka. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt fra.meg barna i 1 uke og bare sovet i en uke sammenhengende. Anonymkode: f3874...b07
hjärterdam Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, prøver å få til en ordning med dem nå. Men det er jo kun 1 gang i uka. Jeg skulle ønske jeg kunne gitt fra.meg barna i 1 uke og bare sovet i en uke sammenhengende. Anonymkode: f3874...b07 Det høres utrolig tøft ut ♥️ Er det ingen i nettverket ditt som kan ta over i en liten periode? Bo med dere et par dager, et eller annet? Jeg får sikkert kjeft av enkelte for å i det hele tatt foreslå det, men har du tenkt tanken på besøkshjem om du ikke har nettverk selv som kan bistå litt?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 8 minutter siden, hjärterdam said: Det høres utrolig tøft ut ♥️ Er det ingen i nettverket ditt som kan ta over i en liten periode? Bo med dere et par dager, et eller annet? Jeg får sikkert kjeft av enkelte for å i det hele tatt foreslå det, men har du tenkt tanken på besøkshjem om du ikke har nettverk selv som kan bistå litt? Har tenkt tanken og spurt om det. Svaret var "bruk eget nettverk!" Anonymkode: f3874...b07 1
hjärterdam Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har tenkt tanken og spurt om det. Svaret var "bruk eget nettverk!" Anonymkode: f3874...b07 Men ut fra det du beskriver finnes jo ikke neo eget nettverk (regner med du ville sagt noe om det da?) Om barn har en mamma som er i ferd med å gå på veggen og det ikke finnes andre til å ivareta barnet/a har barneverntjenesten plikt til å iverksette tiltak barnet har rett på. Om du vil, send meg en PM, jeg jobber i kommunal barneverntjeneste og kan hjelpe deg med å skrive en søknad/bekymringsmelding til bvtj om du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 6 hours ago, hjärterdam said: Men ut fra det du beskriver finnes jo ikke neo eget nettverk (regner med du ville sagt noe om det da?) Om barn har en mamma som er i ferd med å gå på veggen og det ikke finnes andre til å ivareta barnet/a har barneverntjenesten plikt til å iverksette tiltak barnet har rett på. Om du vil, send meg en PM, jeg jobber i kommunal barneverntjeneste og kan hjelpe deg med å skrive en søknad/bekymringsmelding til bvtj om du ønsker det. Har barnefar, men syns ikke han ivaretar på en god nok måte. Han kan heller ikke stille opp annet enn i helger. Har prøvd, men ender med at han velger konsekvent å gjøre det så enkelt og komfortabelt for seg selv og dermed dropper å følge opp regelmessige måltider, leggetider og grensesetting. Anonymkode: f3874...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå