Gå til innhold

Når forventer man mensen etter Primolut slutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei🫶🏽 

Gikk på Primolut 2 piller 3 ganger daglig i 4 dager.

siste 2 piller tok jeg seint fredag kveld så er på dag 5 nå

Leser på nett at det tar 2-3 dager? Begynte å spotte bittelitt mandag men det har stoppet opp

Anonymkode: e2b30...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig dosering er vel 1 tablett i 10 dager? Da får jeg blødning på dag 3 etter siste pille. 

Når du tar de på den måten aner jeg ikke, så her bør du nok diskutere med legen som har skrevet det ut på den måten. 

Anonymkode: ce7be...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vanlig dosering er vel 1 tablett i 10 dager? Da får jeg blødning på dag 3 etter siste pille. 

Når du tar de på den måten aner jeg ikke, så her bør du nok diskutere med legen som har skrevet det ut på den måten. 

Anonymkode: ce7be...bf4

Ja ser det er den doseringen som står på nett å. Denne doseringen er det Porsgrunn som har gitt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

itilfelle noen finner tilbake til denne tråden og lurer på det samme

fikk svar ifra legen at det tar 7-10 dager☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen

Er på dag 8 og det ser jo ikke ut som TR kommer til å dukke opp😞😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer. Er det styrt syklus for å igangsette ivf-behandling? Skal gjøre det samme selv. P-piller og primolut og ivf i januar. Aner heller ikke når jeg skal begynne eller slutte på primolut for å blø ca 1. januar! 

Anonymkode: 6aade...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommer. Er det styrt syklus for å igangsette ivf-behandling? Skal gjøre det samme selv. P-piller og primolut og ivf i januar. Aner heller ikke når jeg skal begynne eller slutte på primolut for å blø ca 1. januar! 

Jepp.. Ser ikke ut som min mensen starter etter Primolut nei.. 

Så vannskelig å planlegge sånt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 7-10 dager, så ikke gi opp selvom du ikke har fått mensen på dag 8. Jeg fikk ikke før dag 10

Anonymkode: b6609...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan velge P piller eller primolut. Skal bare være klar til ca 1. januar og blø da. Hva ville dere gjort for å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2022 den 19.32):

Det tar 7-10 dager, så ikke gi opp selvom du ikke har fått mensen på dag 8. Jeg fikk ikke før dag 10

Anonymkode: b6609...3ad

Ts

dag 10 nå. Fortsatt ingenting,, har gått ifra å spotte bittelitt til ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt informert tidligere om at noen ganger så fungerer ikke kuren rett og slett. 

Jeg har gått på primolutt x-antall ganger under ivf behandling. Fikk alltid mens 2 dager etter pilleslutt tidligere (gikk på 3 piller om dagen i 10 dager),men de 2 siste gangene tok det 5 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (2 timer siden):

Har blitt informert tidligere om at noen ganger så fungerer ikke kuren rett og slett. 

Jeg har gått på primolutt x-antall ganger under ivf behandling. Fikk alltid mens 2 dager etter pilleslutt tidligere (gikk på 3 piller om dagen i 10 dager),men de 2 siste gangene tok det 5 dager. 

Okei,, ser ikke ut som det har fungert på meg😞Er på dag 10 nå og har kun ett normalt symptom på at mensen kommer og det er ømme pupper.. Skal kontakte klinikken igjen å si ifra så får jeg vel bare vente å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...