Rosa Dartle Skrevet 30. november 2022 #21 Del Skrevet 30. november 2022 Dette er ikke så enkelt, og en ekstra stor bekymring på en sånn stor dag for oss pårørende. For vår del har vi snakket om det i forkant av bryllup, begravelser, juleselskaper og navnefester, og stilt krav om 100 % rusfrihet (bortsett fra beroligende som er et must). I tillegg har jeg ikke bedt folk utover dem som vet hvordan situasjonen er. Slik at de uansett har vært til støtte. I en begravelse var det egentlig ganske problematisk, da var det nok snakk om både alkohol og piller. Så personen satt bare og så tomt ut i lufta og klarte nesten ikke å svare på spørsmål. I et juleselskap opptok personen toalett i vel en time 🙈 Vet ikke hva hen drev med, men jeg følte på mye stress rundt det. I bryllupet mitt kom ikke personen. Jeg syntes det var trist, men kjente også at det var godt å ikke ha det stressmomentet. Samme hva dere gjør er ingenting feil. Men jeg tror det er viktig å ha god og åpen kommunikasjon rundt det overfor denne personen. Man er jo gjerne glad i hverandre og vil stå på god fot. Dersom personen skal komme, pass på at noen andre enn brudeparet er villig til å ta på seg å passe litt ekstra på personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #22 Del Skrevet 18. desember 2022 Snakk med han på forhånd over hva dere forventer og ønsker av han på denne dagen. Dersom ting ikke går etter planen, ha en avtale om hva som skal skje. Jeg ville ha alliert med med noen som er kjent med problemet, som tok ansvar for å hjelpe den rusavhengige dersom det var behov for det. Dette må være en person som holder seg edru og som kanskje skal være sjåfør denne kvelden. Anonymkode: 7d643...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå