Gå til innhold

Fordeling av omsorgsdager når far bor et stykke unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har hovedomsorgen for et barn i skolealder. Far har samvær annenhver fredag-søndag da han bor 1,5 time unna (inkl ferge) 

I mitt hode er det rett at jeg tar sykt barn dagene selv da jeg har den daglige omsorgen i tillegg til at han bor såpass langt vekke og må reise 3 timer + t/r hvis han skal komme hit å ta en sykt barn dag for meg. Men vet at det er litt surmuling på jobben min for at vi ikke deler på disse dagene slik de andre gjør (husholdninger der mor og far bor sammen) Skal far ha omsorgsdager så må det også søkes om overføring.

Jeg har 40 dager i året pga kronisk sykdom hos barnet (dette er doblet til 80 dager pga korona) men har brukt 6 dager hittil i 2022 (har sykt barn hjemme as we speak)

Burde far bidra her, eller bør jeg drite i hva andre mener? Antar far også ville krevd at jeg var med å betale reiseutgifter hvis han må dra hit da han krever det i forbindelse med samvær.

Hadde skjønt irritasjonen mer om jeg hadde vært vekke i ukesvis, eller hvis far bodde i nærheten, men det er jo ikke tilfellet. 

Lurer på hva andre mener om dette

Anonymkode: a3ccb...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er unaturlig at far skal ha sykt-barn dager når det ikke er hans samvær. Så jeg tenker alle dagene burde være dine. Forklar til sjefen og drit i alle andre er mitt forslag

Anonymkode: f9b1c...b21

• Nyttig 1
Skrevet

Einig. Unaturleg at far skal ha sjukedagar når barnet allereie har fri når far har samvær? Rart at nokre skal reagere på det når du praktisk sett fungera som aleinemor i kvardagen. Og 6 dagar er jo verkeleg ingenting å snakke om på 11 mnd!? 

Skrevet

Sumuler de for 6 dager på jobben din når du har 80 dager???

Anonymkode: ad8ee...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...