Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nok underholdning/stimuli for en baby på rett over en måned å ligge og kikke på omgivelsene samt at vi snakker med den i passe mengde? Når introdusere rangle, babygym og andre leker? Lese for babyen/rim/regler?  

Anonymkode: e3e63...95b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så små barn reagerer for eksempel på berøring, sang, at du rekker tunge for eksempel, enkle ting som stimulerer.. alt fra lyset i en lampe til møsteret på tapeten er nytt for en så liten krabat så de kan stirre på det i en evighet om det er klare kontraster osv.. I løpet av 2 og 3 mnd vil nok en rangle kunne fungere fordi de da kan starte gripe etter den, 1 mnd er nok for lite for ranglen på den måten..  

Anonymkode: 81afe...e27

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det nok underholdning/stimuli for en baby på rett over en måned å ligge og kikke på omgivelsene samt at vi snakker med den i passe mengde? Når introdusere rangle, babygym og andre leker? Lese for babyen/rim/regler?  

Anonymkode: e3e63...95b

Så små barn blir fort overstimulert og du kjenner ditt barn best. Tantebarnet mitt rullet rundt og var veldig nyskjerrig, når hun var 2 måneder. Hun var ekstremt kjapp med alle såkalte milepæler for en baby, så du må jo se an hvordan din baby er - for de fleste så er det nok å bare stirre på noe - for andre trenger de mer fordi de utvikler seg svært raskt. 

Anonymkode: 8ce7c...48b

Skrevet

Min på 4 uker har fått prøvd seg litt på babygym, men bare i rundt 10 minutter. Hun likte å sparke de lekene som henger der og lager lyd. Vi bruker også litt rangle, da hun liker følge lyden fra side til side :)

Anonymkode: c17c5...cfa

Skrevet

Min likte godt å se på bilder med mønster, feks slik som disse bøkene:

Fine mønstre (Kartonert)

Barnevognsrand - Dyreansikter

Likte også godt å se i speil rundt den alderen :) 

Sang også for baby. 

Anonymkode: 88a33...d9d

Skrevet

For så små babyer er det mest interessant å se på foreldrenes ansikt, har jeg hørt

Anonymkode: 5e0e0...f2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...