Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal flytte til Oslo og lurer derfor på om noen som bor på Sørenga kan fortelle hvordan det er å bo der. Fordeler og ulemper.

Jeg har lyst å bo relativt sentrumsnørmt og i en nyere leilighet så har derfor sett Sørenga som et mulig alternativ.

Jeg syntes det virker litt usentralt kanskje. Nørmt sentrum, men samtidig et stykke utenfor. Ingen bussforbindelser uten å måtte gå over 10 minutter til nærmeste stopp. 

Ellers virker det kjempefint der. Tar gjerne imot tips om andre steder også innenfor ring 2. 

Skrevet

Jeg opplever at Sørenga er best om man har behov for å være daglig i nærheten av Oslo S/Bussterminalen og om man liker restaurantene/barene som finnes på Sørenga. Vil du bo sentrumsnært, men anser "sentrum" som Youngstorget, Torggata eller Aker Brygge så er ikke Sørenga sentrumsnært i det hele tatt. Sørenga er også veldig sesongavhengig. På sommeren er det yrende liv, bademuligheter og uterestauranter - som å bo på en strandpromenade i et sydlig land. På høsten og vinteren er det helt dødt. Da ender du opp med å bo usentralt, værutsatt og "øde" på et sted hvor det er lite som foregår. Noen setter pris på dette også, men da er mitt inntrykk at disse menneskene ikke ønsker å bruke byen. De jeg kjenner som bor på Sørenga er eldre Oslofolk som har flyttet fra dyr enebolig til dyr leilighet, samt par med barn og gode jobber som er ferdig med å rase rundt på byen.

Anonymkode: 21541...732

Skrevet

Forblåst om høsten!

Anonymkode: 94666...c6d

Skrevet

Kaldt og rått om høst, vinter, vår. Støyete om sommeren.

• Liker 1
Skrevet

Grusomt, helt ødelagt av arkitekturmareritt også.

Anonymkode: 09bfa...fdb

• Liker 1
Skrevet

Spørs hva du definerer som sentrum, som en annen sier her. Vi bor i Homansbyen og føler det er "sentrum", vårt "sentrum" er da Bogstadveien og  Majorstua i det daglige. Vi "drar ned til sentrum" hvis vi skal på Deichman eller Aker Brygge. Da vi bodde på Torshov, føltes Grunerløkka som veldig sentralt, nå er det et stykke unna sentrum for oss. Nærhet til 20-bussen, 21-bussen eller t-bane anser jeg som sentralt, så skjønner hva du mener med buss, men det er da et busstopp der? På starten av utstikkeren?
De jeg vet om som bor på Sørenga snakker pent om stedet, og virker fornøyd.

Anonymkode: 828ee...ae9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare vært der for å bade men synes det er stress å komme seg dit. Føles ikke sentralt selv om det er nærme sentrum i luftlinje. Om man ikke kan gå over den broa som ligger ute kun om sommeren er det jo ennå verre. 

Tenker og det er innmari slitsomt om sommeren pga alle som drar dit for å bade.. 

Så personlig ville jeg aldri bodd der selv. Har bodd på Majorstuen, Bislett, Torshov og Sandaker og alle de stedene er det greit å komme seg t/r sentrum :) Skulle jeg bodd mer sentralt ville jeg sett på Majorstuen, Grunerløkka, Tøyen, Vika kanskje

Anonymkode: 32638...6fc

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker Sørenga er best om vinteren. Sommeren er helt grusom der. Bokstavelig talt pakket med mennesker. Du må bergene over dobbelt så lang tid for å bevege deg fra A-Å. Usentralt virker det også, få butikker rundt der. Er en Prix og en Rema. Usjarmerende område, blottet for sjel. Men de sentrale, nye bygninger ligger der. Det er fordelen. 

Anonymkode: 8479f...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...