Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, hva skal en si om det? Har de ikke engang råd til å spandere en middag på oss 1 gang i året? Vi tjener penger som aldri før men dette er altså takken. Kommer ikke til å gå. Flere?

Anonymkode: 1c74e...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det. 
Jeg synes det er koselig når man samler de ansatte, uten støy og forstyrrelser fra andre selskaper. 

Anonymkode: 43d6d...e66

• Liker 13
Skrevet

Foreslå julelunsj.

Aldri livet om jeg hadde kastet bort fritiden min på et julebord, PÅ kontoret! Tenk på hva de skal servere.....

Anonymkode: 8ee70...326

Skrevet

Faen så bortskjemte dere er. Jobber i helsevesenet. Skal vi ha julebord, må vi pent både planlegge og betale det selv. Dere skjønner ikke hvor privilegert dere er.

Anonymkode: 7e5ad...400

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faen så bortskjemte dere er. Jobber i helsevesenet. Skal vi ha julebord, må vi pent både planlegge og betale det selv. Dere skjønner ikke hvor privilegert dere er.

Ser ikke noe poeng i å delta på og planlegge noe som skal betales selv. Kollegaer bruker man jo nok tid på :) 

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Hæ? Vi betaler for julebordet selv.

Skrevet

Vi betaler for julebord selv, det har vi gjort samtlige steder jeg har jobbet. 

Og jeg hadde foretrukket å heller få det påspandert på kontoret ;) Man kan ha helt glimrende mat på kontoret - når vi har fester på kontoret, noe vi ofte har, får vi alt fra thai-mat til sushi. 

Anonymkode: d9025...82d

• Liker 2
Skrevet

Elsker festene som er på kontoret, vi har fin mingleplass, så det bestilles inn fingermat og slikt. Veldig hyggelig og sosialt.

Men for julebord bookes det selskapslokaler da vi også har med følge, og blir for mange. Hadde blitt skuffet om de droppet denne tradisjonen da maten pleier å være veldig god, og det er superhyggelig å også møte ektefeller og partnere innimellom. 

Anonymkode: 0e4c1...daa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg er så forbaska lei tyting fra dere i helsevesenet. Klapp igjen nebbet.

Er ikke bare dere som betaler for julebordet selv. 

Anonymkode: 380e0...782

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg er så forbaska lei tyting fra dere i helsevesenet. Klapp igjen nebbet.

Er ikke bare dere som betaler for julebordet selv. 

Anonymkode: 380e0...782

Vedkommende sa vel heller ikke det.

Virker som du leser som fanden leser Bibelen.

Det var en kommentar til de som blir påspandert julebord på jobben og ikke et annet sted.

• Liker 2
Skrevet
Illuminatum skrev (4 minutter siden):

Vedkommende sa vel heller ikke det.

Virker som du leser som fanden leser Bibelen.

Det var en kommentar til de som blir påspandert julebord på jobben og ikke et annet sted.

Var jo en unødvendig kommentar, "faen så bortskjemte" og "aner ikke hvor priviligerte dere er".  For et julebord som avholdes på kontorer og som det kan se ut som om de betaler selv siden TS skriver "har de ikke engang råd til å spandere middag på oss en gang i året". 

Hvis man er hinsides bortskjemt og superpriviligert pga er sånt julebord så foreslår jeg at surpompen fra helsevesenet bytter jobb. 

Anonymkode: 5f2ad...82c

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker julebord på kontoret. Vi har romslige lokaler og det praktisk å dra dit. Synes det er deilig å slippe andre, støyende julebordfolk og måtte stå i kø for å kjøpe seg en drink eller gå på do. Når vi har det på jobben slipper man alle slags køer. Vi lager egne spillelister og styrer musikken selv. Kan kjøre KaHoot over data/tv-systemet. Kan mingle friere. De gangene vi har julebord ute blir man ofte låst til samme  bordplass med lite rom for å rokkere uten at det blir påfallende. På jobb kan man slenge seg ned litt her og der og ikke være stuck med samme kollega ved siden av deg hele kvelden.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke noe i mot at det skjer på kontoret da alle stedene jeg har jobbet på har fine moderne lokaler. De bestiller alltid mat fra et eller annet sted så blir jo resturantmat uansett. Men, jeg ville aaaldri betalt for å bli med som andre nevner her, haha. Da betaler jeg heller for middag med samboer eller familie. Hvorfor i alle dager skal jeg bruke penger for å være sosial med jobben, uff, allerede ille nok når jeg må bruke fritiden min på det. Jeg syntes det burde gå av arbeidstiden min liksom.

Anonymkode: 1dddf...7f9

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke plass til og ha julebord på kontoret, så blir ikke noe julebord i år heller. Blir mye ekstra jobbing da, så får tid meg kollegaer allikevel. Hva er det dere skal gjøre på julebordet på kontoret om de ikke har råd til middag til dere, er det spleisejulebord? Selv hadde jeg syntes det var hyggelig , og bedre enn ingenting, men det er selvsagt helt greit om noen heller vil være hjemme. 

Anonymkode: 64cba...e1c

Skrevet

Er julebord så viktig altså? I tillegg betale selv.

Går jo på nok i det private før jul.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tja, hva skal en si om det? Har de ikke engang råd til å spandere en middag på oss 1 gang i året? Vi tjener penger som aldri før men dette er altså takken. Kommer ikke til å gå. Flere?

Anonymkode: 1c74e...b6c

Så heldig du er, da kan du jo ha litt kvalitetstid på KG isteden... 

Anonymkode: 7a31c...178

• Nyttig 1
Skrevet

Synes "kontorfest" kan være minst like gøy som krampaktige hotelljulebord. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobbet i et firma som driftet kundeservicen til det som da var en av Norges største tv-leverandører (vet ikke ståa nå ettersom jeg har byttet karriere og strømningen har overtatt for fullt), og hadde særdeles god økonomi, men selv der så var det full egenbetaling på julebordet. 

Anonymkode: 036ce...af8

Skrevet

Og jeg som mye heller vil ha julebord på kontoret enn på hotell i gokk med buss og flere dager åt ende med julebord. På kontoret er det lett og komme seg til og fra. Maten er jo akkurat den samme og det blir en mye mer avslappende atmosfære enn på hotell sammen med mange andre (og slipper han der som ikke tåler alkohol fra et annet selskap og som ikke lar deg være i fred).
At det koster firma mindre er en bonus! Kanskje de kan legge pengene som er spart i en bonus! 😁

Anonymkode: e4a25...bf9

Skrevet

Dro til utlandet på julebord vi 😊

Anonymkode: 36f53...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...