Manaman Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Har nettopp kjøpt meg DVD-brenner (NEC DVD RW ND-3550A) for å brenne filmsnutter som jeg filmer med mitt videokamera. Problemet er at når jeg har åpnet det jeg skal brenne (iNero), og klikke på Burn-knappen, så kommer det en melding om at diskettstasjon er tom. Har kjøpt DVD+R cd-plater som skulle være de riktige cd-platene for å brenne videofilmer. Vet noen her hva som kan være problemet? Er det noe som heter VCD som jeg heller må bruke? Takknemlig for svar! :kys_2:
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 I flg spesifikasjonene så skal brenneren din kunne ta dvd+r plater så formatet skal i utgangspunkt ikke være noe problem. Hvordan fungerer brenneren ellers? Fungerer den dersom du f.eks. legger en lyd cd eller et cd rom spill i?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Du har nok kjøpt riktige plater. Kan det være at iNero (som jeg aldri har hørt om) tror at du ønsker å brenne en CD (f.eks. VCD eller SVCD), og derfor ikke helt skjønner hvorfor det er en DVD-plate i brenneren? Kan du velge mellom "CD" og "DVD" noen steder?
Manaman Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2005 Brennerprogrammet heter Ahead Nero og ikke iNero (trykkfeil) Kan fint spille av lyd-CD'r på brenner'n. I Nero velger jeg Video-CD og alt virker tilsynelatende bra, men den brenner ikke videofilmer allikevel???
Manaman Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2005 Når Nero skal til å brenne - kommer et "Save Image as"- vindu opp og ber meg å lagre det jeg skal brenne som en nrg filtype. Det samme gjelder hvis jeg skal brenne musikk. Det fulgte ikke med drivere til denne brenneren - for Windows XP ville installere brenneren uten problemer.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Menmenmen... Video-CDer må jo brennes på nettopp CDer, ikke på DVD-plater. Kan det være der problemet ligger?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #7 Skrevet 6. desember 2005 Når Nero skal til å brenne - kommer et "Save Image as"- vindu opp og ber meg å lagre det jeg skal brenne som en nrg filtype. Aha. Det er valgt feil brenner, nemlig "Image Recorder" eller noe slikt. Hvis du går på menyalternativet "Recorder" og velger "Choose Recorder", hva kan du velge mellom der?
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #8 Skrevet 6. desember 2005 Der er det kun Image Recorder å velge. Det er jo CDer jeg brenner på DVD+r står det på platene
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #9 Skrevet 7. desember 2005 Der er det kun Image Recorder å velge. ← Da har ikke Nero forstått at du har en CD/DVD-brenner. Prøv å laste ned siste oppdatering fra http://www.ahead.de Det er jo CDer jeg brenner på DVD+r står det på platene ← Neeeei... hvis det står "DVD+R" på platene, da er de DVD-plater. Men du bør først få Nero til å skjønne at du faktisk har en brenner.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #10 Skrevet 7. desember 2005 Det er jo CDer jeg brenner på DVD+r står det på platene ← Nei det er det ikke, du har dvd plater. En CD rom plate vil det stå cd, ikke dvd på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå