AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 I min tidligere jobb hadde jeg fri annenhver uke, nydelig. Men så ble den dessverre avviklet.... 😪 Nå fikk jeg meg ny jobb, man-fredag og 8-16! Noe av det verste jeg har vært med på, har jo kun 2 dager pause fra jobben. Det er jo ikke fri, men en liten pause føler jeg. Det går i et heletiden. Forstår folk som har behov for å ruse seg i helgene for å koble av, er nok der alkoholen kommer mest inn i bildet for nordmenn tror jeg. De ser frem til fredagen, da kan de drikke masse. Har prøvd å redusere stillingen min til 50-80% uten hell, håpløse greier. Å ta fra et mennske friheten i livet er nok det verste man kan gjøre. Anonymkode: 2f9d2...ad0 5 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Sånn er det for de fleste, man kan ikke regne med å ha behagelige jobber med fri annenhver uke hele arbeidslivet. Husk at det tar litt tid å bli vant til det, men det går seg til for de fleste. Anonymkode: d1c16...573 4
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 (endret) Jeg syns jeg har masse fri når jeg jobber mandag - fredag kl. 8 - 16. Endret 9. november 2022 av Anonym Brukar0 Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Jeg er enig med deg. Turnuslivet er fantastisk. Skal aldri tilbake til dagtid. Følte meg fanget og konstant sliten. Jobber flere langvakter på rad, og har deretter fri i opptil 10 dager. Anonymkode: 92059...a45 7 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Jeg måtte slutte i min 8-16 jobb av akkurat samme grunn! Holdt på å bli sprø! Anonymkode: 4ff48...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Tror det bare er vane, egentlig. Jeg jobbet også turnus (natt), og jeg ble helt utmattet av det. Rakk liksom aldri å hente meg inn i friperioden, og det var tøft når det ble så lange dager i ikke-fri-perioden. Nå jobber jeg dagtid mandag til fredag, og syns det er helt nydelig å ha fri hver ettermiddag og hver helg uten unntak. I den andre jobben så var det bestandig sykdom og drit, så var ofte at jeg måtte jobbe i friperioden og, både helger, dag og natt. Nå jobber jeg aldri natt, og aldri helg. Anonymkode: d9489...949 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Da finnes det en løsning. Du søker på andre jobber. Anonymkode: 0379d...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Det blir en vane, og mye bedre når våren og dagslyset kommer igjen. Jeg jobbet turnus (med helger og helligdager) og nå jobber jeg 8-16. Er så mye bedre og deiligere å ha den "vanlige" rytmen som "alle" har. Deilig å ha helger for seg selv, selv om den går fort. Anonymkode: 02641...14b 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Jobb er overvurdert. Tror egentlig oljeturnus hadde passa meg perfekt, men er ikke sånne jobber innen fagfeltet mitt. Elsker lange og sammenhengende friperioder, det er da jeg lever sånn på ekte. Verste er jeg har god jobb og lang utdanning også, men jobb er på en måte noe som hindrer meg i å være i den gode flyten i livet. A4 er ikke for alle. Anonymkode: 8a141...87a 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Jeg tror det er veldig forskjell hva man foretrekker. Jeg hatet turnus, og det å ha fri annenhver uke. Det var kjempeherlig å få begynne jobbe til faste tider, og jevnt hele tiden. Anonymkode: 0a748...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #12 Skrevet 9. november 2022 Er du utdannet innen helse og sosial? Jeg jobber 2/3 døgn på og 7 døgn av. Syntes det er helt fantastisk, men det kan selvfølgelig bli slitsomme dager på jobb. Det legges ut stillinger i den turnusen av og til. Anonymkode: 304eb...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #13 Skrevet 9. november 2022 Jeg gikk fra oljeturnus (dårligere enn 2-4 da) til 8-16. Det suger ja 🙈 Men samtidig er jeg stort sett garantert å ikke gå glipp av jubileumer, slektstreff, høytider, første sommerdag, barns bursdag osv, det er verdt noe det også. Får dagslys hver ettermiddag 😊 Anonymkode: 105d9...746 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #14 Skrevet 9. november 2022 Nå vet jeg ikke hva du pleide å gjøre, eventuelt hvilken %-stilling du hadde, men det er ganske uvanlig med en hel uke fri/av ved turnusarbeid. Unntaket er vel om du jobber skiftarbeid ved oljeplattform, eller jobb som har 2 uker på-3 uker av, o.l. Da er som regel på-ukene svært krevende, og mye lengre enn 8 timers dager. Sykepleier, politi eller annet turnusarbeid med 80-100% stilling kan få noen dager fri sammenhengende, men nesten aldri en hel uke. Men ja. 100%, kl 08-16 er krevende. Spesielt hvis man har småbarn i tillegg. Anonymkode: bfccc...4be
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #15 Skrevet 9. november 2022 Jeg har søkt på andre ting, men er jo lite som har bra arbeidstider. Så ser snart ingen annen mulighet enn å heller gå arbeidsledig, eller å finne en deltid. Men problemet med deltid er at de krever at du skal jobbe mer en stillingsprosenten. Kan jo kombinere 50% jobb og 50% dagpenger, er den jeg sikter meg inn på nå. TS. Anonymkode: 2f9d2...ad0 1
Brunello Skrevet 9. november 2022 #16 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobb er overvurdert. Tror egentlig oljeturnus hadde passa meg perfekt, men er ikke sånne jobber innen fagfeltet mitt. Elsker lange og sammenhengende friperioder, det er da jeg lever sånn på ekte. Verste er jeg har god jobb og lang utdanning også, men jobb er på en måte noe som hindrer meg i å være i den gode flyten i livet. A4 er ikke for alle. Anonymkode: 8a141...87a Samtidig er oljeturnus lite optimalt når en har barn.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #17 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har søkt på andre ting, men er jo lite som har bra arbeidstider. Så ser snart ingen annen mulighet enn å heller gå arbeidsledig, eller å finne en deltid. Men problemet med deltid er at de krever at du skal jobbe mer en stillingsprosenten. Kan jo kombinere 50% jobb og 50% dagpenger, er den jeg sikter meg inn på nå. TS. Anonymkode: 2f9d2...ad0 Bare husk at dagpengene faller bort når du jobber 50 % eller mer. Men om du har råd til å gå arbeidsledig minst 50 %, for å ha mer fritid, så er det selvfølgelig noe du står fritt til å velge. Og det blir neppe lettere gå inn i en 100 % jobb igjen etter å ha jobbet 50 %. Anonymkode: 0a748...c3a
mitch92 Skrevet 9. november 2022 #18 Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er enig med deg. Turnuslivet er fantastisk. Skal aldri tilbake til dagtid. Følte meg fanget og konstant sliten. Jobber flere langvakter på rad, og har deretter fri i opptil 10 dager. Anonymkode: 92059...a45 Jeg ønsker meg personlig langvakter, har nå turnus med korte vakter og er et h***, enkelte ganger jobber jeg 6 dager i uka men har sjelden to dager på rad fri ifb med dette .Hvor jobber du? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #20 Skrevet 9. november 2022 Brunello skrev (54 minutter siden): Samtidig er oljeturnus lite optimalt når en har barn. Mange med barn som går den turnusen, da får man tid fra hverandre som også styrker forholdet. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jobb er overvurdert. Tror egentlig oljeturnus hadde passa meg perfekt, men er ikke sånne jobber innen fagfeltet mitt. Elsker lange og sammenhengende friperioder, det er da jeg lever sånn på ekte. Verste er jeg har god jobb og lang utdanning også, men jobb er på en måte noe som hindrer meg i å være i den gode flyten i livet. A4 er ikke for alle. Anonymkode: 8a141...87a Ja, det er bortkastet tid i utgangspunktet. Men man må jo ha penger til å klare seg, når man blir eldre så er man mer bevisst på tiden sin. Hva man skal bruke tiden sin på, hva man får igjen for det man bruker tiden på. Elsker å styre mine egne dager uten jobb, trener, turer i naturen, reiser, hobbies++....helt toppers. Hadde en lang friperiode på 6 uker en gang, for en nytelse. Forstår jo hvorfor folk sliter psykisk når man er presset inn i man-fre og 8-16. Anonymkode: 2f9d2...ad0 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå