Gå til innhold

Unnskyldning for å ikke drikke alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lea skrev (59 minutter siden):

Jeg sier bare nei takk og at jeg ikke har lyst på.

Flott, om du innimellom ikke drikker ellers og.

Men som allerede påpekt i tråden; er du i et solid forhold, kvinne i 30-årene, som aldri sier nei-takk, da kan du like godt møte opp med en t-skjorte som sier "Jeg er gravid!!!" 

Anonymkode: 7b052...47f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men som allerede påpekt i tråden; er du i et solid forhold, kvinne i 30-årene, som aldri sier nei-takk, da kan du like godt møte opp med en t-skjorte som sier "Jeg er gravid!!!" 

Nei. Helsesituasjonen kan endre seg, preferanser kan endre seg uavhengig av alder og om man er i forhold eller ei. Selv har jeg sluttet å drikke, 33 år og gift, pga 2 diagnoser som gjør at jeg tåler alkohol dårlig. Folk har heldigvis vett til å ikke grave eller anta jeg er gravid for det. 

Det er ikke greit å anta folk er gravide bare fordi de endrer oppførsel. 

Anonymkode: d8208...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Helsesituasjonen kan endre seg, preferanser kan endre seg uavhengig av alder og om man er i forhold eller ei. Selv har jeg sluttet å drikke, 33 år og gift, pga 2 diagnoser som gjør at jeg tåler alkohol dårlig. Folk har heldigvis vett til å ikke grave eller anta jeg er gravid for det. 

Det er ikke greit å anta folk er gravide bare fordi de endrer oppførsel. 

Anonymkode: d8208...3ec

De ville ikke gravet/mast. 

De ville automatisk antatt graviditet. Og det ønsket jeg ikke, selv om de holdt det for seg selv. Orket rett og slett ikke blikk på om jeg var litt bredere over magen, spiste spekeskinke, ost, eller noe som helst slik, frem til jeg selv var klar for å fortelle. 

Vennene og kollegaene mine er jo nære nok til at jeg ville delt helseutfordringer i en helt annen setting, eller over telefon, ikke plutselig gjennom å si nei-takk til et glass alkohol når vi skal kose oss den kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta med noe annet å drikke på? Bryr folk seg egentlig med hvem som drikker eller ikke?

Anonymkode: 9555f...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bare ta med noe annet å drikke på? Bryr folk seg egentlig med hvem som drikker eller ikke?

Her er det vertskapet, eller stedet vi er på, som serverer. "ta med eget" har jeg ikke opplevd på 15 år nå. 

Man må si nei-takk når man blir servert, foran andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du sliter mye med hodepine og du merker du kommer til å få det hvis du drikker alkohol, så du må hoppe over den kvelden.

Anonymkode: 6ce1c...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her er det vertskapet, eller stedet vi er på, som serverer. "ta med eget" har jeg ikke opplevd på 15 år nå. 

Man må si nei-takk når man blir servert, foran andre. 

Ok, si at du vil ha vann da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kvinne i fruktbar alder og fast forhold og vanligvis drikker alkohol, finnes det ikke den unnskyldning i verden som ikke får folk til å mistenke graviditet hvis du plutselig avstår. Har de grunnleggende folkeskikk og sosiale antenner vil de godta unnskyldningen og ikke spekulere åpenlyst, men de vil tenke sitt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på adhd medisin så kan ikke mikse alko. Men sier du det går det rykter om at man er narkis så.. 

Anonymkode: ba00a...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ok, si at du vil ha vann da.

Og her går vi i sirkel, ser jeg;

Jeg var i 30-årene, gift, alt på stell, og hadde aldri sagt nei til et glass vin før. TS har bekreftet at hun er i samme situasjon.

Om vi sier "nei takk, bare vann" kan vi like så godt gå med en t-skjorte som sier "jeg er gravid!!" 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og her går vi i sirkel, ser jeg;

Jeg var i 30-årene, gift, alt på stell, og hadde aldri sagt nei til et glass vin før. TS har bekreftet at hun er i samme situasjon.

Om vi sier "nei takk, bare vann" kan vi like så godt gå med en t-skjorte som sier "jeg er gravid!!" 

So.What.

Du er jo faktisk gravid.

Og - du kan aldri bestemme hva folk tenker uansett. 
Fatter ikke at det liksom skulle være bedre å dikte opp en komplisert historie om mystiske sykdommer. Men for all del, kjør på med adhd og vabler i munnen og hjernesvulst hvis du føler deg komfortabel med det. Alle sånne historier vil jo genererer mye mer sensasjon og interesse enn et enkelt nei takk. 
Eller la bare verten skjenke opp et glass til deg da. Drikk vann og bare nipp til vinen. 

Anonymkode: da22e...d5b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 8.41):

Er det noen gode ideer der ute, på unnskyldning for å ikke drikke alkohol blant kollega, venner og familie!

jeg takker vanligvis aldri nei til et glass øl eller vin, tror derfor folk kommer til å lure hvis jeg ikke drikker i sosiale sammenheng!

Tips tas imot med åpne armer♥️

Anonymkode: 19783...c6b

Nei takk. Forgifter meg selv nok med nikotin, koffein og sukker, trenger ikke alkohol oppå der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Nei takk. Forgifter meg selv nok med nikotin, koffein og sukker, trenger ikke alkohol oppå der igjen. 

Det er bare da man topper det med alko. 

Anonymkode: ba00a...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt klart. 

Hadde min datter takket nei til øl eller vin, hadde jeg øyeblikkelig trodd hun var gravid ;) 

Anonymkode: fe9be...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

So.What.

Du er jo faktisk gravid.

Og - du kan aldri bestemme hva folk tenker uansett. 
Fatter ikke at det liksom skulle være bedre å dikte opp en komplisert historie om mystiske sykdommer. Men for all del, kjør på med adhd og vabler i munnen og hjernesvulst hvis du føler deg komfortabel med det. Alle sånne historier vil jo genererer mye mer sensasjon og interesse enn et enkelt nei takk. 
Eller la bare verten skjenke opp et glass til deg da. Drikk vann og bare nipp til vinen. 

Anonymkode: da22e...d5b

Og igjen;

jeg orket ikke blikk mot magen på jobb, og spente blikk. Overivrige svigers som håper at det endelig skjer noe. Et øye på hvilke skinker og oster jeg spiser. I 2-3 måneder, før jeg selv følte for å fortelle det. 

Og om du hadde lest hele tråden så hadde du sett at det jeg gjorde var akkurat det; takket ja, "alt er bra", løftet glass til munnen, byttet innimellom med mannen/venninne, eller tok det med på do og helte ut litt. DET var mitt tips. 

For et "nei-takk", det er en annonsering av graviditet for mange. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si at du er gravid? 

Anonymkode: 6ce1c...346

Vet du hva det aller værste med å ikke være gravid lenger er?

Det er faktisk ikke at du mistet.

Men det er det at du i måneder etterpå må ta i mot gratulasjoner, folk som spørrer hvordan det går, og alt det der. Og mange titals ganger måtte fortelle folk hva som skjedde. Det er knuste foreldre og svigerforeldre, som nesten håpet mer enn du gjorde. Det er en arbeidsplass som vet at du prøver, og kanskje ikke gir deg de samme mulighetene som før. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2022 den 9.44):

Kan du ikke bare være ærlig ?🤷‍♀️ skjønner ikke greia med at man skal gå rundt å lyve for folk i flere mnd… dessuten forstår folk uansett mer enn man tror. Jeg har alltid skjønt når folk rundt meg er gravide, og kommer med alle mulige unnskyldninger plutselig 

Anonymkode: 82dd1...d46

Jeg har mistet i uke 10 og uke 14, og syns ikke det var gøy å bli spurt i evigheter etter det når termin var. Holdt det derfor hemmelig så lenge som mulig de neste gangene jeg var gravid. Har to barn nå. 

Min favorittunnskyldning er å være sjåfør. 

Anonymkode: e6838...944

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...