Gå til innhold

Unnskyldning for å ikke drikke alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt tips er å bare si ja-takk. 

Jeg var ikke i en eneste setting, selv i en formell middag, der noen oppdaget at jeg bare løftet glasset til munnen gjennom en hel kveld. Eller diskret byttet med mannen eller ei nær venninne, eller satt fra meg glasset, eller tok det med på toalettet, om man etterhvert byttet fra musserende til rødvin. 

Anonymkode: 7b052...47f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karamelis

Du kan si: 

- Du har fått en allergisk reaksjon på tannkrem og fått blemmer i munnen. Alkohol svir ekstra i munnen. 

- Du har vertigo og trur kanskje du har fått krystallsyken. Du vil ikke falle. 

- Du har fått noen mystiske migreneanfall og du vil utredes hos lege før du tørr å drikke igjen. 

- Du tror du brygger på noe og har veldig vondt i halsen. Du tørr ikke drikke akkurat nå. 

Sånne ting? 

Jeg drikker ikke og en sjelden gang blir det mas. Da bruker jeg ei helsemessig unnskyldning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamelis
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mitt tips er å bare si ja-takk. 

Jeg var ikke i en eneste setting, selv i en formell middag, der noen oppdaget at jeg bare løftet glasset til munnen gjennom en hel kveld. Eller diskret byttet med mannen eller ei nær venninne, eller satt fra meg glasset, eller tok det med på toalettet, om man etterhvert byttet fra musserende til rødvin. 

Hehe, det ser man jo. Jeg har sett det mange, mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen gode ideer der ute, på unnskyldning for å ikke drikke alkohol blant kollega, venner og familie!

jeg takker vanligvis aldri nei til et glass øl eller vin, tror derfor folk kommer til å lure hvis jeg ikke drikker i sosiale sammenheng!

Tips tas imot med åpne armer♥️

Anonymkode: 19783...c6b

Trenger ingen unnskyldning, er bare å takke nei og drikke det du har lyst til.

Skulle noen bli sure for at du ikke drikker så sier det mer om dem enn deg.

Anonymkode: c94fe...c27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (21 minutter siden):

Hehe, det ser man jo. Jeg har sett det mange, mange ganger. 

Noen få ser det. De som har vært der selv. Og de vet å holde kjeft ;) 

Jeg har sett det i etterkant. Aldri før jeg selv brukte trikset. 

I motsetning til den litt brautende kollegaen, der kona brukte antibiotika-trikset, som derfor avslører deg foran hele kontoret. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Karamelis
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trenger ingen unnskyldning, er bare å takke nei og drikke det du har lyst til.

Skulle noen bli sure for at du ikke drikker så sier det mer om dem enn deg.

Anonymkode: c94fe...c27

Poenget er jo at hun vil holde en graviditet skjult. Og at hun vanligvis tar seg et glass, slik at det vil få de andre til å lure på hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøre en venninne, et familiemedlem, kjøre og hente noe eller noen senere på kvelden. 

Anonymkode: 0838e...fbb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv gravid,  og ville ikke fortelle det til alle med en gang.  Når man bruker å ta et glass øl eller vin, så begynner folk å lure når man plutselig ikke gjør det, så skjønner godt at du spør 😊 For min del så var det som funka best å ha med alkoholfritt, tømte også brus over i en tom ciderboks osv 😅🙈 Samboer var også med på laget, så om jeg fikk servert noe i glass, så latet jeg bare som om jeg nippet til det, men så tok han og drakk opp det når ingen så på. Var mye enklere enn alle unnskyldninger 😊😊

Anonymkode: 0c828...c82

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten: Nei takk. 
Folk får vel bare tenke det de vil? Hvis noen er frekke nok til å spørre så er det bare å late som du ikke hørte det.

Eller: Ta i mot som vanlig, men bare fukte leppene og drikke mest vann.

For all del, ikke vikle deg inn i noen kompliserte løgner - det virker bare enda mer sensasjonelt med blemmer i munnen og allergiske reaksjoner. Og såååå interessert er nok ingen.

Anonymkode: da22e...d5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gid a meg, man kan for all del ikke unne seg et glass.

Anonymkode: 46fb6...596

Men herregud da. Hvorfor MÅ TS ta et glass? Hvorfor kan ikke dere fylliker respektere at noen ikke kan,eller vil drikke alkohol, uten at man må finne på unnskyldninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kvinne, i et fast forhold, over 22 og under 42, som alltid pleier å drikke og nå takker nei? Da må du nok være sjåfør for kvelden. Det finnes ingen annen forklaring for å la være.

Folk skjønner med en gang.

Anonymkode: cb80b...a86

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er kvinne, i et fast forhold, over 22 og under 42, som alltid pleier å drikke og nå takker nei? Da må du nok være sjåfør for kvelden. Det finnes ingen annen forklaring for å la være.

Folk skjønner med en gang.

Anonymkode: cb80b...a86

I tillegg, for meg;

jeg bor sentrumsnært. Har grei råd, og tar ofte taxi. Har en mann, og familie, som gjerne stiller opp og kjører. 

Så om jeg sier jeg er sjåfør så forstår de det med en gang...  Unntaket er vel om jeg sier om nær familie er dødssyk, så jeg vil holde meg helt edru. Men 1) da ville jeg vel neppe vært på fest i utgangspunktet, 2) slikt lyver jeg ikke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lyst? 

Og slutte bry seg om hva tenker eller sier.

Ofte jeg ikke drikker ute , ingen som maser på at jeg skal gjøre det heller. Mest sannsynlig fordi jeg er gøy uansett 

Anonymkode: a7c30...f3a

Heldig er du😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne jeg, som vinglad, godt gift, kvinne tidlig i 30 årene, like greit ta på meg en t-skjorte som sier "jeg er gravid!" 🤣 Tror jeg aldri har takket nei til et glass. Og det har nok både familie, kollegaer og venner, fått med seg. 

Takk, stiller meg bak din uttalelse 👏🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger funker det å bare si at du vil ikke drikke. Har ikke lyst.
Om folk respekterer det er en annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folka du omgås ikke godtar nei så burde du kutte de helt ut.

Anonymkode: 9a698...f04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om folka du omgås ikke godtar nei så burde du kutte de helt ut.

Anonymkode: 9a698...f04

Handler ikke om å godta, men kanskje å holde det litt hemmelig at man er gravid 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for hvit måned før jul. Du kan skylde på at det har blitt mye for ofte i det siste.

Anonymkode: d6d84...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...