AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #21 Del Skrevet 9. november 2022 Norja skrev (8 minutter siden): Hvit måned før jul. Smart! Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #22 Del Skrevet 9. november 2022 Er det på utested? Jeg jobbet som bartender noen år, og opplevde flere ganger at jeg diskret ble spurt tidlig på kvelden om jeg kunne huske henne og når hun bestilte øl/drink/vin om jeg kunne helle opp alkoholfritt. Det var null problem, og jeg hverken gravde eller fortalte noen om det. Synes også forslaget over om å ha med seg alkoholfritt fungerer fint. Er mye som ikke smaker veldig ulikt, om noen skulle spørre om å smake. Selv har jeg sagt nei til alkohol, fordi jeg ikke ville ha, fordi jeg har vært på antibiotika og fordi jeg har følt meg uvell i kroppen, sliten eller småsyk eller uggen. Var ikke gravid da, og virket ikke på meg som om noen lurte på det, men er sikkert ulike miljø og forventninger og. Anonymkode: deba9...061 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #23 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fint at folk har forskjellige meninger. Personlig bretter jeg ikke ut privatlivet mitt for alle rundt meg - kanskje noen utvalgte🤷🏽♀️ Jeg liker å være sikker før jeg forteller slike nyheter. Jeg tror også skuffelsen blir enda større hvis det ikke skal gå veien og alle rundt oss får vite det. Men igjen, det er min mening 😉 Kjør diskusjon, er interessant å høre hva andre tenker om samme tema 👆🏼 Anonymkode: 19783...c6b Ganske vanskelig å holde det skjult i 9 mnd. Alt kan skje, når som helst… For min del var det umulig å skjule fra start. Syns også vi burde komme lenger i 2022 enn at det skal være så farlig å snakke om når det ikke går riktig vei, for det er ganske normalt å miste, derfor tenker jeg det er viktig at vi er med å normaliserer det. Anonymkode: 82dd1...d46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #24 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen gode ideer der ute, på unnskyldning for å ikke drikke alkohol blant kollega, venner og familie! jeg takker vanligvis aldri nei til et glass øl eller vin, tror derfor folk kommer til å lure hvis jeg ikke drikker i sosiale sammenheng! Tips tas imot med åpne armer♥️ Anonymkode: 19783...c6b Jeg drikker ikke alkohol og har sluttet å forsvare valget mitt ovenfor andre. Ingen trenger å bry seg om hva jeg har i glasset. Anonymkode: 3d9bf...a3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #25 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det på utested? Jeg jobbet som bartender noen år, og opplevde flere ganger at jeg diskret ble spurt tidlig på kvelden om jeg kunne huske henne og når hun bestilte øl/drink/vin om jeg kunne helle opp alkoholfritt. Det var null problem, og jeg hverken gravde eller fortalte noen om det. Synes også forslaget over om å ha med seg alkoholfritt fungerer fint. Er mye som ikke smaker veldig ulikt, om noen skulle spørre om å smake. Selv har jeg sagt nei til alkohol, fordi jeg ikke ville ha, fordi jeg har vært på antibiotika og fordi jeg har følt meg uvell i kroppen, sliten eller småsyk eller uggen. Var ikke gravid da, og virket ikke på meg som om noen lurte på det, men er sikkert ulike miljø og forventninger og. Anonymkode: deba9...061 Hei, dette var et veldig nyttig tips. Stemmer at det er utested, da vi skal på tur sammen 😎 Har derfor ikke muligheten til å dra kortet «jeg blir hjemme i kveld». takk for nyttig tips, det skal jeg faktisk prøve☀️ Anonymkode: 19783...c6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #26 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ganske vanskelig å holde det skjult i 9 mnd. Alt kan skje, når som helst… For min del var det umulig å skjule fra start. Syns også vi burde komme lenger i 2022 enn at det skal være så farlig å snakke om når det ikke går riktig vei, for det er ganske normalt å miste, derfor tenker jeg det er viktig at vi er med å normaliserer det. Anonymkode: 82dd1...d46 Kudos hvis du klarer å holde det skjult i 9 mnd👏🏽 Jeg synes også i 2022 at folk må akseptere dersom andre enn deg selv ikke ønsker å fortelle en slik nyhet tidlig i svangerskapet. Det er ikke alle mennesker som ønsker å dele alt om privatlivet sitt med alt og alle☺️ Ja, det er viktig å belyse tema og man må kunne prate om det uten at det er tabu - enig😉 Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9. november 2022 #27 Del Skrevet 9. november 2022 «Jeg tenkte å ikke drikke i kveld.» Værsågod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #28 Del Skrevet 9. november 2022 Håper alle som leser her lærer seg aldri å stille spørsmål om hvorfor folk ikke drikker, eller maser om å «ta deg et glass, bare ett… » Det er mange som av ulike grunner ikke kan, vil, bør eller har råd til å drikke. Og det er fælt at en alkoholfri kveld som regel ikke aksepteres av andre uten spørsmål og mas. Heldige deg som bare trenger å skjule det i tre måneder. Noen har medisinske grunner til at de ikke kan drikke, og har lyst til å kose seg en kveld uten alltid å måtte fortelle sin helsehistorikk eller forsvare seg. Ja til et samfunn der alkoholen tar mindre plass (og fører til færre ulykker, drap og bilkrasj+++) Anonymkode: 34496...252 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #29 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper alle som leser her lærer seg aldri å stille spørsmål om hvorfor folk ikke drikker, eller maser om å «ta deg et glass, bare ett… » Det er mange som av ulike grunner ikke kan, vil, bør eller har råd til å drikke. Og det er fælt at en alkoholfri kveld som regel ikke aksepteres av andre uten spørsmål og mas. Heldige deg som bare trenger å skjule det i tre måneder. Noen har medisinske grunner til at de ikke kan drikke, og har lyst til å kose seg en kveld uten alltid å måtte fortelle sin helsehistorikk eller forsvare seg. Ja til et samfunn der alkoholen tar mindre plass (og fører til færre ulykker, drap og bilkrasj+++) Anonymkode: 34496...252 Hei, takk for svar - veldig enig i det du sier. Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #30 Del Skrevet 9. november 2022 altflyter skrev (1 time siden): Antibiotikakur, eller at du drakk i går. Eller så tar du med deg en flaske alkoholfri vin som du drikker på. Ingen legger merke til det Ingen tror på den myta lenger… Du kan fint drikke på antibiotika. Les pakkningsvedlegget. Anonymkode: 02c50...3d9 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #31 Del Skrevet 9. november 2022 Jeg liker ikke alkohol, hater å betale for å føle meg dårlig Anonymkode: a28db...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #32 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke alkohol, hater å betale for å føle meg dårlig Anonymkode: a28db...b6b Hahah, det skal jeg prøve å si😂😎 Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #33 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke alkohol, hater å betale for å føle meg dårlig Anonymkode: a28db...b6b Hun skriver jo at hun normalt pleier å drikke alkohol Anonymkode: 82dd1...d46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockyRose Skrevet 9. november 2022 #34 Del Skrevet 9. november 2022 Antibiotika-kur er den mest brukte unnskyldninga som fins, så ikkje sei det 😂 Dersom du 'aldri' seier nei, så er det greitt med ein grunn framfor "eg vil ikkje ha". Eg ville brukt: skal tidleg opp imorgon på køyretur så kan ikkje drikke, lovte å vere sjåfør for veninne/mannen som er ute same kveld, eller tatt med/kjøpt alkoholfri drikke. Om du tek med vinflaske med skrukork så kan ein jo lett tømme oppi alkoholfri 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #35 Del Skrevet 9. november 2022 RockyRose skrev (2 minutter siden): Antibiotika-kur er den mest brukte unnskyldninga som fins, så ikkje sei det 😂 Dersom du 'aldri' seier nei, så er det greitt med ein grunn framfor "eg vil ikkje ha". Eg ville brukt: skal tidleg opp imorgon på køyretur så kan ikkje drikke, lovte å vere sjåfør for veninne/mannen som er ute same kveld, eller tatt med/kjøpt alkoholfri drikke. Om du tek med vinflaske med skrukork så kan ein jo lett tømme oppi alkoholfri 😊 Hei, Sistenevnte tips, den var ikke dum - helle alkoholfritt i en annen flaske. Tenkte også på hvis jeg skal ha besøk så kunne jeg brukt karaffel ! Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 9. november 2022 #36 Del Skrevet 9. november 2022 (endret) -Skyld på sykdom i familie. Si at du kan ikke drikke fordi du må være kjørbar i tilfelle. Da har du også en unnskyldning for å stikke litt tidligere hvis de andre blir litt brisen og du kjeder deg. - Eller si at du har begynt åå lavkarbo og ikke vil ødelegge med å drikke noe. - Skyld på at du skal noe tidlig neste dag, og ikke ønsker å drikke noe. - Si at du ble kanonfull og dårlig forrige helg og dermed ikke orker tanken på alkohol. Endret 9. november 2022 av Mooza 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #37 Del Skrevet 9. november 2022 Mooza skrev (1 minutt siden): -Skyld på sykdom i familie. Si at du kan ikke drikke fordi du må være kjørbar i tilfelle. Da har du også en unnskyldning for å stikke litt tidligere hvis de andre blir litt brisen og du kjeder deg. - Eller si at du har begynt åå lavkarbo og ikke vil ødelegge med å drikke noe. - Skyld på at du skal noe tidlig neste dag, og ikke ønsker å drikke noe. - Si at du ble kanonfull og dårlig forrige helg og dermed ikke orker tanken på alkohol. Kjempe gode tips her😍 Anonymkode: 19783...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #38 Del Skrevet 9. november 2022 Si at du kjører? Anonymkode: 398c9...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #39 Del Skrevet 9. november 2022 Har ikke lyst? Og slutte bry seg om hva tenker eller sier. Ofte jeg ikke drikker ute , ingen som maser på at jeg skal gjøre det heller. Mest sannsynlig fordi jeg er gøy uansett Anonymkode: a7c30...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #40 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ikke lyst på, burde holde. Anonymkode: 1494a...45c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor må du ha en unnskyldning for det? Anonymkode: 9a698...f04 Embla Othea skrev (2 timer siden): Bare si at du ikke har lyst på. Folk bør respektere det. Da kunne jeg, som vinglad, godt gift, kvinne tidlig i 30 årene, like greit ta på meg en t-skjorte som sier "jeg er gravid!" 🤣 Tror jeg aldri har takket nei til et glass. Og det har nok både familie, kollegaer og venner, fått med seg. Anonymkode: 7b052...47f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå