Gå til innhold

Unnskyldning for å ikke drikke alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen gode ideer der ute, på unnskyldning for å ikke drikke alkohol blant kollega, venner og familie!

jeg takker vanligvis aldri nei til et glass øl eller vin, tror derfor folk kommer til å lure hvis jeg ikke drikker i sosiale sammenheng!

Tips tas imot med åpne armer♥️

Anonymkode: 19783...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antibiotikakur, eller at du drakk i går. Eller så tar du med deg en flaske alkoholfri vin som du drikker på. Ingen legger merke til det

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gid a meg, man kan for all del ikke unne seg et glass.

Anonymkode: 46fb6...596

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må du ha en unnskyldning for det?

Anonymkode: 9a698...f04

Ja, det er synd at man må det. Men i frykt av at noen spør «er du gravid?» og «avslører» min nyhet tidlig så ønsker jeg å holde det hemmelig til ca 3 mnd 😍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (7 minutter siden):

Antibiotikakur, eller at du drakk i går. Eller så tar du med deg en flaske alkoholfri vin som du drikker på. Ingen legger merke til det

Den er ikke dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare regne med at folk skjønner greia 😅 Antibiotikakur er den mest vanlige unnskyldningen for å ikke drikke når man er gravid, så den hadde jeg hvertfall styrt unna. Hadde nok heller droppet hele selskapet hvis jeg var så redd for å fortelle om nyheten 

Anonymkode: 82dd1...d46

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si du ikke vil drikke nå da? Jeh drikker når jeg har lyst, ikke når andre mener jeg kan ta en øl eller noe annet.

Du bestemmer selv.

Anonymkode: 4ddd5...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare regne med at folk skjønner greia 😅 Antibiotikakur er den mest vanlige unnskyldningen for å ikke drikke når man er gravid, så den hadde jeg hvertfall styrt unna. Hadde nok heller droppet hele selskapet hvis jeg var så redd for å fortelle om nyheten 

Ja, det er sant. Er første gang jeg går igjennom noe slikt. Vanskelig å vite hva man skal gjøre 🙈

Enig at det burde holde å si at man ikke vil. Evt kn man bestille seg alkoholfritt, det er ikke alltid så lett å legge merke til😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si du ikke vil drikke nå da? Jeh drikker når jeg har lyst, ikke når andre mener jeg kan ta en øl eller noe annet.

Du bestemmer selv.

Anonymkode: 4ddd5...59b

Så digg! Håper det fungerer for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dishwalla skrev (2 minutter siden):

Vær sjåfør den kvelden. 

Liker, gode ideer her nå😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått noe vondt i magen greier. Akkurat som jeg ikke greier noe alkohol i kroppen. Føler jeg må stå over denne gangen

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
exictence skrev (Akkurat nå):

Jeg har fått noe vondt i magen greier. Akkurat som jeg ikke greier noe alkohol i kroppen. Føler jeg mp stå over denne gangen

Nice, enig i at man ikke sier noe før man får spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare være ærlig ?🤷‍♀️ skjønner ikke greia med at man skal gå rundt å lyve for folk i flere mnd… dessuten forstår folk uansett mer enn man tror. Jeg har alltid skjønt når folk rundt meg er gravide, og kommer med alle mulige unnskyldninger plutselig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du ikke bare være ærlig ?🤷‍♀️ skjønner ikke greia med at man skal gå rundt å lyve for folk i flere mnd… dessuten forstår folk uansett mer enn man tror. Jeg har alltid skjønt når folk rundt meg er gravide, og kommer med alle mulige unnskyldninger plutselig 

Fint at folk har forskjellige meninger. Personlig bretter jeg ikke ut privatlivet mitt for alle rundt meg - kanskje noen utvalgte🤷🏽‍♀️

Jeg liker å være sikker før jeg forteller slike nyheter. Jeg tror også skuffelsen blir enda større hvis det ikke skal gå veien og alle rundt oss får vite det. Men igjen, det er min mening 😉 

Kjør diskusjon, er interessant å høre hva andre tenker om samme tema 👆🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...