AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Hvor lang svarfrist har man som regel da? For om man takker ja eller nei? Anonymkode: 27826...aba
MayorSantos Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Jeg vet ikke hva som er lovfestet. Men som oftest kommer dette an på type stilling. oftest vil jeg si at «over helgen / i løpet av uka» er vanlig. En konsulentjobb i utlandet som starter opp om et år så vil det være naturlig med en lenger frist. Du kan også fortelle arbeidsstedet at du trenger litt betenkningstid. da kan du jo si; I starten av neste uke/ i løpet av neste uke etc. det vil da Arbeidsgiver som oftest gå med på. På den andre siden, om dette er en butikkjobb der det stod «omgående oppstart» så vil jeg tro 2-3 dager er mer rimelig svarfrist.
Taluno Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 Det er greit å ta noen dagers betenkningstid. Og så kommer det an på jobben. Men noe mye mer enn noen dager bør man ikke vente.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 I kommune/stat er det som regel 8 dagers svarfrist på jobbtilbud. Har du ikke svart innen 8 dager er det å regne som at du har takket nei til jobben. Anonymkode: f7c23...7d8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Jeg fikk et jobbtilbud på en torsdag med betenkningstid til mandag. Fikk et annet jobbtilbud dagen etterpå, fredag, og valgte å takke ja til dette samme dag da jeg visste at det første tilbudet ikke hadde mulighet til å matche det andre. Mannen min fikk et jobbtilbud på en tirsdag med frist til fredag. Det var kort frist pga månedsskiftet og de ønsket 3 mnd oppsigelse fra den mnd. Alle stillingene innenfor det private. Anonymkode: 4c12d...876
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 På min forrige arbeidsplass ga vi en ukes svarfrist på tilbud vi sender ut. På nåværende arbeidsplass fikk jeg et døgns svarfrist, pga. oppsigelsestiden min og det at de behøvde noen raskt. Anonymkode: 46dc4...cc2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Kommer helt an på stilling og arbeidsgiver det, men en uke er ganske vanlig er min opplevelse og det er vel kanskje en slags standard mange arbeidsgivere har. Anonymkode: 959f9...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå