Gå til innhold

Innsyn på bad, trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett smalt vindu på badet og evt folk som går forbi kan se inn. Jeg vil ikke ha persienne og heller ikke gardin. Jeg vil ha utsyn, men at ingen kan se inn. Lekeplassen til barna er fin å observere fra badvinduet.

Jeg har sett sånn film jeg kan lime på, men da ser jeg absolutt ingenting.

Har dere noen tips?.

Anonymkode: 658e5...76c

Skrevet

Jeg mener å ha hørt om film man kan lime på som gjør akkurat dette. Det ser ut som speil fra utsiden hvor folk som titter inn vil se sin egen ansikt :D Men om det selges i Norge og hvor, vet jeg ikke. Jeg har sett i utlandet. Spør i forskjellige store byggevarebutikker. 

Skrevet

Her har vi valgt tett film.

Har prøvd enveis to ganger. Funker på dagtid. men på kvelden med sterkt lys inne har man likevel innsyn. 

Anonymkode: 56147...c01

Skrevet
Drizzt skrev (12 minutter siden):

Jeg mener å ha hørt om film man kan lime på som gjør akkurat dette. Det ser ut som speil fra utsiden hvor folk som titter inn vil se sin egen ansikt :D Men om det selges i Norge og hvor, vet jeg ikke. Jeg har sett i utlandet. Spør i forskjellige store byggevarebutikker. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da skal jeg undersøke. Virker lovende.

Takk for tipset 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her har vi valgt tett film.

Har prøvd enveis to ganger. Funker på dagtid. men på kvelden med sterkt lys inne har man likevel innsyn. 

Hvor kjøpe du tett film?

Skrevet

Uansett hva slags film du setter opp, pass på å teste det ved å se inn utenfra på kvelden med lys på inne. Mange sånne filmer fungerer ikke til å hindre innsyn når det er mørkt ute og lyst i rommet. Og det er jo veldig kjedelig på et bad hvis man ikke er klar over det. 

Anonymkode: 0fc76...663

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor kjøpe du tett film?

Husker ikke, er noen år siden. Men de fleste byggevareforetninger og maleforetninger vil ha, samt jeg antar Clas Ohlson og Jernia gjerne har. Coop Bygg har i alle fall. 

Synes det fungerer greit. Har ikke store behovet for å se ut når jeg er på badet. Og det har god innslipp av lys. 

Skrevet

Uansett hva slags film du setter opp, pass på å teste det ved å se inn utenfra på kvelden med lys på inne. Mange sånne filmer fungerer ikke til å hindre innsyn når det er mørkt ute og lyst i rommet. Og det er jo veldig kjedelig på et bad hvis man ikke er klar over det. 

Ja, ganske kjedelig å stå naken og folk i nabolaget kan se alt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Underskriver denne.

Derfor vi gjorde tre feilkjøp, før vi endte opp med den vi nå har 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Underskriver denne.

Derfor vi gjorde tre feilkjøp, før vi endte opp med den vi nå har 😅

Håper jeg finner riktig med en gang. De jeg har sett på feks Biltema er jo umulig å sjekke. Rullen ligger jo innpakket i plast.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper jeg finner riktig med en gang. De jeg har sett på feks Biltema er jo umulig å sjekke. Rullen ligger jo innpakket i plast.

De ansatte vet gjerne litt om du drar til en malerbutikk eller lignende, i stedet for de store kjedene. 

De med mønster og slik har gjerne mer innsyn. Det vi endte opp med er frostet, uten noe mønster. 

Skrevet

Vi har speilfilm på kjellervinduer. Helt supert. Du ser fint ut og ingen ser inn. 
Prøv det, bare å ta av igjen. 

Anonymkode: 8c3ce...d26

Skrevet

Vi har speilfilm på kjellervinduer. Helt supert. Du ser fint ut og ingen ser inn. 
Prøv det, bare å ta av igjen. 

Kjøpte den på Bauhaus

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må sjekke etter den er satt opp. Kan se helt tett ut på dagtid til og med når den er satt opp, så må sjekke kveldstid. Men kan jo få en pekepinn i vurderingsfelt på nett da. 

Skrevet
aksase skrev (56 minutter siden):

Mange forslag på ulike filmer her. 

Mitt forslag er plisse-gardin. https://jysk.no/gardiner/plissegardiner/daylight/plissegardin-hven-60x130-hvit

Denne typen kan trekkes nedenfra og opp, eller ovenfra og ned. Da kan du stenge for innsyn når det er ønskelig, og ha ei glipe øverst, eller åpne helt når du vil se litt ut.

Vi hadde det før.

Helt greit. Frem til den dagen du i ørska en tidlig morgen kjører full pakke med do og dusj, før du innser at mannen av en eller annen grunn har dratt ned gardina helt kvelden før, det er mørkt ute, og naboene over gata sitter i stua og ser rett inn. 

Skrevet

Hva med film som dekker deler av vinduet, men som du fortsatt kan se ut av? Jeg har statisk film fra Lindas dekor (trenger kun vann for å sette den opp, ikke noe lim), som dekker halve stuevinduet. Da har vi utsyn og lys fra den øvre halvdelen, men mer privatliv i stua.

Anonymkode: c31c1...67f

Skrevet

Jeg er ekshibisjonist og anerkjenner ikke problemstillingen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...