AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #1 Skrevet 9. november 2022 Hei! jeg tok en navel piercing for 2 år og 9 mnd siden, den har aldri grodd 100% men har hatt ok tider. i det siste så har den blitt betent og nå er plutselig et bitte lite område (under 1x1cm) blitt veldig svart med lilla områder. Jeg har vært dårlig dem siste 3-5 dagene og begynner egt å lure på om det er en sammenheng. Er det lurt og kontakte lege eller lignende? Aner ikke om jeg stresser for ingen grunn😅 har hørt at man ikke skal ta ut en piercing med aktiv betennelse fordi det kan gjlre at betennelsen blir stengt inne som selvfølgelig ikke er bra. Setter pris på råd👍🏻👍🏻 Anonymkode: 1c3e9...f85
Snuppiluppi84 Skrevet 9. november 2022 #2 Skrevet 9. november 2022 Det er ikke bare blod som ikke er kommet ut da?
Million Skrevet 9. november 2022 #3 Skrevet 9. november 2022 (endret) Oi da.... Dette hadde jeg gått til lege med umiddelbart! Lilla og svart hud og kroppsdeler kan bety nekrose, det vil si at den delen av huden og kjøttet er død. Dette kan spre seg, så du må ikke somle med å komme deg til lege nå! (håper jeg tar feil) Endret 9. november 2022 av Million 2 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #4 Skrevet 9. november 2022 Forhåpentligvis ikke koldbrann, men ta nå likevel kontakt med lege. Anonymkode: 5c61e...5be 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #5 Skrevet 9. november 2022 Kom deg til lege umiddelbart. Anonymkode: e9cb8...2d9 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #6 Skrevet 9. november 2022 Kom deg til lege med en gang. Svart hud er tegn på nekrose, dødt vev. Anonymkode: 7e7f2...697 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #7 Skrevet 9. november 2022 Håper dette er en trolletråd. Hvis ikke: Ta ut piercingen umiddelbart og kjør til legevakta. CRP må tas og du må mest sannsynlig starte på en heftig antibiotika kur. At du er blitt dårlig kan bety at du har en kraftig infeksjon evt starten på blodforgiftning. God bedring. Anonymkode: 2aea5...2f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #8 Skrevet 9. november 2022 Satser jo på at dette er ren trolling. Men siden det jo ikke er morsomt, så må man anta at det er en mikroskopisk mulighet for at du faktisk ikke troller. ut med piercing og kom deg på legevakt. Anonymkode: 3623f...e01 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #9 Skrevet 9. november 2022 Det er vanskelig å si kun basert på det du skriver, og piercingen kan få en reaksjon på huden, hvor den oksiderer. Eller det kan være mer alvorlig, som andre skriver. Men betennelse bør behandles, og en piercing skal IKKE bruke tre år på å gro. Det tyder på at noe ikke er som det skal. Anonymkode: 171d7...23d 1
Upsi Skrevet 9. november 2022 #10 Skrevet 9. november 2022 Huff, jeg kontakter legevakten i dag! Takk for svar, håper virkelig ikke det er så ille. til info for dere som tenker jeg troller, jeg har slitt med helseangst tidligere og jobbet mye med det. Også når plutselig dette skjer så blusser jo angsten opp, så da ble jeg usikker om jg burde ringe eller ikke heh. Skjønner godt at man kanskje tenker det er trolling da, er en veldig spesiell og rar ting, men var derfor jeg lurte på andres meninger siden jeg ikke fant noe da jeg søkte. Men, vi får håpe det ikke er noe farlig. Hadde lagt til et bilde om jeg klarte å skjønne hvordan man lager en sånn link. Men igjen, takk for svar❤️
Upsi Skrevet 9. november 2022 #11 Skrevet 9. november 2022 Million skrev (9 timer siden): Oi da.... Dette hadde jeg gått til lege med umiddelbart! Lilla og svart hud og kroppsdeler kan bety nekrose, det vil si at den delen av huden og kjøttet er død. Dette kan spre seg, så du må ikke somle med å komme deg til lege nå! (håper jeg tar feil) Nei så utrolig ekkelt, håper så sterkt at dette ikke er mitt tilfelle. Skal sjekkes uansett!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #12 Skrevet 12. november 2022 Det heter navle, ikke navel 😊 Lykke til hos legen. Anonymkode: 863b7...0fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå