silja Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 hei! noen som kan hjelpe? jeg mener bestemt det finnes en kjent julesang der refrenget tror jeg har ordet "fryd" i seg - vet dere hvilken sang jeg mener?? eller finnes det en regle med dette ordet???
Hu i Svingen Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Glade jul? Noe med himmelfryd eller julefryd i ett eller annet vers der? :klø: Eller kanskje ikke? Øhh...
Arkana Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Det finnes mange "fryd"-er i Glade Jul ja. Og så har du Deilig er Jorden, tredje vers "Englene sang den først for markens hyrder; skjønt fra sjel til sjel det lød: Fred over jorden, menneske, fryd deg! Oss er en evig Frelser født!"
vixen Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 GLADE JUL Glade jul, hellige jul! Engler daler ned i skjul. Hit de flyver med paradisgrønt; hvor de ser hva for Gud er skjønt, lønnlig iblant oss de går lønnlig iblandt oss de går Julefryd, evige fryd, hellig sang med himmelsk lyd! Det er engler som hyrdene så dengang Herren i krybben lå, evig er englenes sang evig er englenes sang Salig fred, himmelsk fred toner julenatt her ned. Engler bringer til til store og små bud om ham som i krybben lå. Fryd deg hver sjel han har frelst! Fryd deg hver sjel han har frelst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå