Gå til innhold

Ringe til personen som meldte mine biologiske foreldre til barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien ble meldt til barnevernet da jeg var liten, og jeg ble tatt ut av hjemmet. Jeg er utrolig takknemlig for at en privatperson meldte. Det var nok ikke den bekymringsmeldingen som fikk hovedtyngde, da sykehuset også hadde meldt, men jeg setter veldig pris på at et menneske faktisk tok seg tid til å bry seg. Jeg har navn og telefonnummer på vedkommende, da personen har meldt åpent. Er det innafor å ringe for å takke, eller er det veldig sært? Åpen for innspill. Ønsker ikke å gjøre det hvis det er veldig merkelig.

Anonymkode: d2ef4...626

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det absolutt er innafor å takke😊

• Liker 7
  • Hjerte 3
Skrevet

Ville kanskje gått for brev

Anonymkode: 9bd5f...778

• Liker 1
Skrevet

Syns det er sært. 

Anonymkode: 27142...5e1

Skrevet

Jeg gjorde det samme som ts, og opplevde at damen som ringte barnevernet, var veldig glad for at jeg tok kontakt og ønsket å høre hvordan det hadde gått.

Anonymkode: 718ce...eaf

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tror det vil bli godt mottatt. Men ville heller sendt et brev tror jeg ja. En del kan synes det er ubehagelig å plutselig få en sånn telefon hvor man kan føle seg "presset" til å si noe tilbake. Skal man stille oppfølgingsspørsmål for å vise at man bryr seg? Er det for personlig, skal jeg la være? Hva annet skal jeg si? Osv. Mye å plutselig ta stilling til.

Anonymkode: 947a2...368

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror personen som meldte ville satt utrolig stor pris på å høre at DU satt pris på det vedkommende gjorde. Og at det hadde gått bra med deg

Anonymkode: cfbcb...7b1

• Liker 3
Skrevet

Ja, det synes jeg du kan gjøre. Dersom jeg hadde meldt fra ville jeg satt veldig pris på å få en sånn telefon og hørt hvordan det gikk med deg. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er selv blitt takket for det og satte veldig pris på det. Syns du skal gjøre det, personen som meldte gjorde det fordi h@n bryr seg oppriktig og så ting var galt. 

Anonymkode: a5b7e...246

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenkte først ja, men enig med personen over om at personen kanskje blir litt satt ut og følger press. Brev er absolutt okei, kanskje legg ved telefonnummer og si at du gjerne prater sammen, men at du ville bare si hvordan det gikk med deg? 

Anonymkode: 8cf4f...8ea

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...